5

حباب برنج ایرانی ترکید/ کاهش ۱۵ تا ۲۵ هزار تومانی قیمت برنج

  • کد خبر : 371368
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: قیمت برنج ایرانی در بازار با کاهش ۱۵ تا ۲۵ هزار تومانی به ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان کاهش یافته و با توجه به ورود به فصل برداشت و افزایش تولید کاهش قیمت ها ادامه دارد.

حباب برنج ایرانی ترکید/ کاهش 15 تا 25 هزار تومانی قیمت برنج

قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری افق اظهار داشت: قیمت هرکیلوگرم برنج ایرانی حدود ۱۵ هزار تومان کاهش یافته و قیمت این محصول در روزهای آینده دوباره کاهش می یاید.

وی افزود: قیمت برنج ایرانی در حال حاضر ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان به فروش می رسد که با توجه به افزایش تولید برنج در سال جاری و وجود حجم زیادی برنج در انبار ها پیش بینی ادامه کاهش قیمت وجود دارد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: هرساله به مدت ۵ ماه ( ایام برداشت محصول) واردات برنج خارجی برای حمایت از برنج ایرانی ممنوع می‌شد که عدم اعمال ممنوعیت در سال جاری و عرضه بیشتر این محصول در بازار به روند کاهش قیت برنج کمک کرد و از سود جویی‌ها جلوگیری به عمل آورد.

وی تصریح کرد:  در حال حاضر با توجه به اینکه برنج ایرانی قیمت بالایی دارد و سه برابر برنج خارجی است عملا رقیبی برای برنج ایرانی حساب نمی‌شود.

افزایش قیمت امسال برنج غیرواقعی و در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بود

حسنی گفت: افزایش قیمت برنج ایرانی در سال جاری در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بود و طبیعی بود که روند افزایشی متوقف شود و کاهش قیمت جای آن را بگیرد به ویژه آنکه اکنون فصل برداشت برنج است و به طور معمول در این مدت قیمت ها کاهش می یابد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد:  حج زیادی برنج کهنه در انبارها باقی مانده و با توجه به اینکه برنج تازه در حال ورود به بازار است این محصولات روانه بازار می شود.

حباب قیمت برنج ایرانی ترکید

اکبریان از فعالان بخش شالکوبی برنج در شمال کشور نیز در این ارتباط اظهار داشت: قیمت برنج در سال گذشته حباب داشت که در سال جدید حباب آن ترکیده است به طوری که در مازندران شاهد کاهش ۲۰ تا ۲۵ هزار تومانی هر کیلوگرم برنج ایرانی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر بهترین برنج ایرانی در شالیکوبی ۹۰ هزار تومان به فروش می رسد و میزان عرضه این محصول به بازار زیاد شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=371368

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر