1

معرفی وزیر برای وزارتخانه‌های ” رفاه و کار” و “صنعت و تجارت ” در اولین فرصت

  • کد خبر : 3734
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱

محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه علنی مجلس طی سخنانی اعلام کرد که دو‌فوریت لوایح تشکیل وزارتخانه‌های کار و رفاه و صنعت و تجارت در صحن علنی بررسی می‌شود اما ما مکلفیم که اسامی افرادی که دو دو یا چهار چهار بگویند را اعلام کنیم. وی پس از […]

محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه علنی مجلس طی سخنانی اعلام کرد که دو‌فوریت لوایح تشکیل وزارتخانه‌های کار و رفاه و صنعت و تجارت در صحن علنی بررسی می‌شود اما ما مکلفیم که اسامی افرادی که دو دو یا چهار چهار بگویند را اعلام کنیم.

وی پس از طرح این مسئله از حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور دعوت کرد که به دفاع از لوایح دولت بپردازد.

میرتاج‌الدینی در ابتدای سخنان خود گفت: لایحه شرح وظایف وزارتخانه‌های کار و رفاه و صنعت و تجارت که حاصل ادغام وزارتخانه‌های کار و امور اجتماعی و رفاه و تأمین ‌اجتماعی ‌و همچنین وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی است را خدمت نمایندگان ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: مجلس در جریان برنامه پنجم توسعه کشور و در ماده ۵۳ آن قانون تکلیف کاهش تعداد وزارتخانه‌ها را بر عهده دولت گذاشته است، البته هرجا هم که هم‌اندیشی بین دولت و مجلس بوده، نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: ادغام این وزارتخانه‌ها از آرزوهای دولت و مجلس بوده است که شکر خداوند این ادغام در مجلس هشتم و دولت دهم در حال عملیاتی شدن است.

میرتاج‌الدینی حذف وظایف تکراری، تکمیل فرآیندها، هدف‌گرا بودن فعالیت‌ها، حذف واحدهای غیرضروری و ایجاد زیرساخت‌های جدید را جزو مهمترین اهداف ادغام وزارتخانه‌های کار و رفاه و صنایع و بازرگانی برشمرد.

به گفته وی، وزارت صنایع و بازرگانی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و با ادغام این دو وزارتخانه برای افزایش بهره‌وری‌ تلاش می‌شود چرا‌که تولید و تجارت باید در کنار یکدیگر باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در کنار یکدیگر قرار گرفتن تولید و تجارت منجر به افزایش تولید، افزایش صادرات و کیفی‌سازی تولیدات می‌شود و با این ادغام به‌راحتی می‌توان از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: ادغام این دو وزارتخانه بستر را برای افزایش سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند، البته وزارتخانه‌های کار و رفاه هم همانطور که از نامشان پیداست، هم‌پوشانی زیادی داشته و مأموریت‌های مشترکی دارند.

میرتاج‌الدینی در ادامه اظهار داشت: هرچه ادغام وزارتخانه‌ها زودتر انجام شود، بیشتر جلوی موضوع تزلزل ساختار وزارتخانه‌ها گرفته می‌شود، ‌‌البته انتصاب سرپرست برای وزارتخانه‌ها هم به خاطر آن بود که از مقاومت‌ها در برابر ادغام جلوگیری شده و ادغام‌ها هم سریعتر انجام شود.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: اگر دو‌فوریت این لایحه تصویب شود، می‌توان شکیل وزارتخانه‌های جدید را در هفته جاری نهایی کرد و در دوره تعطیلات مجلس هم وزارتخانه‌های جدید تشکیل شده و پس از پایان تعطیلات نمایندگان وزرای وزارتخانه‌های جدید به مجلس معرفی شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر