1

عصبانیت یک پرسپولیسی از علی دایی

  • کد خبر : 373618
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳

ظاهرا بهروز رهبری‌فرد با دعوت باشگاه پرسپولیس برای استعدادیابی مدارس فوتبال درصدد بازگشت به مستطیل سبز است.

عصبانیت یک پرسپولیسی از علی دایی

بهروز رهبری فرد قصد دارد پس از سال ها به عرصه فوتبال برگردد. او که زمانی جلوتر از تمام هم نسل‌های خود به همراه بیژن طاهری در کادرفنی استیل آذین حضور داشت، رفته رفته از عرصه مربیگری کنار رفت.

البته این روزها باشگاه پرسپولیس از بهروز رهبری فرد دعوت به همکاری کرده است. همین موضوع باعث شد به سراغ بهروز رهبری فرد برویم و با او گفتگو کنیم.

گویا از سوی باشگاه پرسپولیس و محمد پنجعلی دعوت به همکاری شده‌اید؟

بله، چند روز قبل جلسه ای در باشگاه انجام شد و محمد پنجعلی از ما خواست در جلسه حاضر باشیم. من هم شرکت کردم تا ببینم چطور می توانم به باشگاه کمک کنم و چقدر.

می‌توانید بگویید که قرار است چه اقدامی انجام شود؟

این طور که متوجه شدم قرار است تعدادی از پیشکسوتان از سوی باشگاه ماموریت گرفته و به شهرهای مختلف که مدرسه فوتبال دارند بروند و نخبه‌های مدارس را شناسایی کنند. تاکید می‌کنم بازیکنان نخبه نه بازیکنان خوب. در ادامه قرار است حدود ۵۰ بازیکن نخبه را در تمام کشور جمع‌آوری کرده و به تهران بیاوریم و تست نهایی را گرفته و با ۳۰ بازیکنی که انتخاب نهایی می‌شوند، یک پیشتوانه قوی برای پرسپولیس بسازیم. درست شبیه آن چه در مدارس فوتبال آژاکس، بارسا و چند تیم استعداد یاب اروپایی انجام می‌شود.

این پیشنهاد در حد طرح است و زمان می‌برد یا قرار است اجرایی شود؟

والله آن طور که محمد پنجعلی تاکید داشت از مرحله طرح گذشته و قرار است به زودی اجرایی شود.

قراردادی هم منعقد شد؟

نه هنوز، قرار است از باشگاه خبر بدهند برای هفته بعد قرارداد ببندیم.

یک ضرب المثل قدیمی هست که هروقت چند پیشکسوت پرسپولیس در یک اتفاق دور هم جمع می‌شوند، با هم دعوا می‌کنند. در جلسه‌ای که در باشگاه بود دعوایی نکردید؟

نه بابا، دعوا نمی‌کنیم، گلایه می‌کنیم. مثلا من بارها از مهدی تارتار گلایه کرده‌ام وقتی این همه سال مربیگری کرده چرا یک نفر پرسپولیسی کنارش نیست. خب وقتی او را در جلسه ای می‌بینم این موضوع را به او می‌گویم. این می‌شود گلایه، نه دعوا.

خب علی دایی هم همینطور بود و بیشتر از این که از پیشکسوتان پرسپولیسی استفاده کند، از استقلالی‌ها بهره می‌برد.

علی دایی هم همین طور است. در پرسپولیس از غلامپور، یحیوی و برادرش استفاده می‌کرد. حسین عبدی هم همین است. یحیی هم همین عادت را دارد. نبینید یحیی دو سالی است از کریم باقری استفاده می‌کند. کریم در پرسپولیس بود که یحیی آمد. شاید اگر کریم باقری از زمان برانکو نبود، هرگز از او استفاده نمی‌شد. یادمان نرفته در دوره اول دستیار یحیی، مجتبی حسینی بود. به هر حال این یک گلایه قدیمی است. همین حسین عبدی با بهروز سلطانی در یک مجتمع زندگی می‌کنند اما برای تیم ملی جوانان از او استفاده نمی‌کند. ما بهتر از سلطانی در رده‌های پایه داریم؟ اینها گلایه است نه دعوا. پس خیالتان راحت باشد. دعوایی در کار نیست.

همین که بهروز رهبری‌فرد قرار است پس از سال‌ها به فوتبال برگردد، باید موضوع جالبی باشد.

من اینطور فکر نمی‌کنم. همه ما همیشه مصاحبه می‌کنیم و می‌گوییم باشگاه به ما بی‌توجه است. خدا را شکر همه هم که خودشان را مدعی سرمربیگری پرسپولیس می‌دانند. خب وقتی باشگاه از ما دعوت می‌کند، باید برویم و ببینیم کاری از دست مان برمی‌آید یا نه. کاری به پیشنهاد مالی ندارم که هنوز بحثی انجام نشده. من همانی هستم که هنوز هم هرچه پول بدهند بدون این که نگاه کنم می‌گویم خدا برکت دهد. چه در روزهایی که خیلی از تیم‌های دیگر من را می‌خواستند و بدون این که چک مدت‌دار پرسپولیس را ببینم به علی آقا می‌گفتم خدا برکت بدهد و می‌رفتم امضا می‌کردم چه همین حالا. پس اگر کاری از دستم بر بیاید، انجام می‌دهم؛ هرکاری. مگر این که قرار باشد با جن و پری سر و کار داشته باشم.

جن و پری؟

خودتان گفتید پس از سال‌ها قرار است به فوتبال برگردم. بله من بعد از استیل آذین دیگر فوتبال را بوسیدم و کنار گذاشتم. دلیلش هم همین جادوگری و جن و پری بود.

شما و بیژن طاهری، دستیار فرهاد کاظمی در استیل آذین بودید.

بله. من و آقا بیژن کنار آقا فرهاد کاظمی بودیم. خیلی هم برای مربیگری علاقه و اشتیاق داشتم و با مدرک B در کلاس‌های A شرکت کردم. اما آن قدر صحبت جادو و جمبل شد و به جای کار فنی از این مسائل دیدم، دیگر خسته شدم. همان موقع هم چند باری گفتم اما کسی توجه نمی‌کرد.

جالب است که کسی توجه نکرد.

دقیقا. خدا را شکر تمام کسانی که به آنها دستور می‌دادند چه کنند، زنده هستند. از بیژن طاهری می‌خواستند برود روی نقاط کرنر نوشته چال کند. یا همین حسین کرمانشاهی زنده است، به او دستور می‌دادند برود پشت دروازه حریف ادرار کند. از این نفرات بپرسید که چه اتفاقاتی رخ داد. من هم به هیچ وجه دوست نداشتم سر و کارم به اجنه باشد و برای همین عطای مربیگری را به لقای آن بخشیدم.

*سوال پایانی به لیگ برتر جاری برمی گردد. فکر می‌کنید کدام تیم شایسته قهرمانی است؟

واقعیت را بگویم من بین تیم‌های مدعی هیچ تیمی را نمی‌توانم قاطعانه به عنوان قهرمان معرفی کنم. از هیچکدام از تیم‌های مدعی سپاهان، استقلال و گل گهر هیچ چیزی ندیدم. حتی پرسپولیس هم با این همه هزینه میلیاردی که مثل سایر تیم‌ها داشته به زور و با اختلاف یک گل، یک گل می‌برد. به همین دلیل نمی‌توانم هیچ تیمی را قاطعانه به عنوان قهرمان لیگ معرفی کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=373618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر