2

کشورهای جهان کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسند.

  • کد خبر : 3749
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲

‘اکمل‌الدین احسان اوغلو’ روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در آستانه، پایتخت قزاقستان افزود: بسیاری از کشورهای جهان از جمله ۵۵ کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته و خواستار این هستند که کشورهای جهان نیز اقدام مشابهی داشته […]

‘اکمل‌الدین احسان اوغلو’ روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در آستانه، پایتخت قزاقستان افزود: بسیاری از کشورهای جهان از جمله ۵۵ کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته و خواستار این هستند که کشورهای جهان نیز اقدام مشابهی داشته باشند. وی تصریح کرد:کشورهای جهان کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسند.

** ضرورت وحدت جهان اسلام
دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز جهان اسلام با مسایل جدی روبه رو است که به طور مستقیم بر ثبات و روند توسعه آن تاثیر می گذارد، وحدت بین اعضای این سازمان را خواستار شد.
وی تصریح کرد: اساسنامه این سازمان مبتنی بر صلح و توسعه است که این موضوعات ارزش و اهمیت بالایی دارند و راهگشای مشکلات امروز جهان اسلام تلقی می‌شوند.
احسان اوغلو در ادامه اظهار داشت: هم اینک بسیاری از کشورهای جهان و بازیگران خارجی در عرصه سیاست خواستار برقراری رابطه با سازمان کنفرانس اسلامی هستند.
وی افزود: با توجه به اهداف و برنامه های سازمان کنفرانس اسلامی، توانسته ایم اعتبار و جایگاه آن را ارتقا دهیم و امروز این سازمان نقش موثر و بیشتری در عرصه های جهانی دارد.
وی ادامه داد: سازمان کنفرانس اسلامی راه زیادی را برای افزایش نفوذ و تاثیرگذاری خود نه تنها در جهان اسلام، بلکه در تمامی جهان طی کرده است.

** مشکل لیبی باید از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود
دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی تاکید کرد:‌ مشکل لیبی باید از طریق گفت وگو حل و فصل شود و این سازمان از گفت وگوهای ملی در بحرین نیز برای حل مشکلات این کشور حمایت می کند.
وی اظهار داشت: سازمان کنفرانس اسلامی خواستار حل و فصل سیاسی مشکلات لیبی است و حق مردم این کشور را برای رسیدن به حقوق دموکراتیک خود می پذیرد.

** استقبال کنفرانس اسلامی از تحولات تونس و مصر
احسان اوغلو همچنین به استقبال سازمان کنفرانس اسلامی از تحولات دموکراتیک در تونس و مصر در نتیجه انقلاب مردم در این کشورها اشاره و ابراز امیدواری کرد که این تحولات منجر به توسعه دموکراسی، رفاه و توسعه اقتصادی در این کشورها شود.
وی خواستار ایفای نقش بیشتر سازمان کنفرانس اسلامی در ابعاد جهانی از جمله حل و فصل مشکلات افغانستان، عراق، سودان، سومالی و دیگر کشورهای جهان شد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان کنفرانس اسلامی از تلاش های اخیر و تحولات مثبت در روابط پاکستان و افغانستان استقبال می کند.
سی و هشتمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی امروز (سه شنبه) و به مدت سه روز و با حضور نمایندگان کشورهای عضو در کاخ استقلال قزاقستان در پایتخت این کشور آغاز به کار کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3749

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]