1

زیباترین زن زمین درگذشت + تصاویر

  • کد خبر : 375412
  • ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸

لوئیجیا جینا «لولوبریجیدا» در کلینیکی در رم درگذشت و هیچ دلیلی برای مرگش عنوان نشده است.

زیباترین زن زمین درگذشت + تصاویر

به گزارش خبرگزاری افق لوئیجیا جینا «لولوبریجیدا» ستاره فیلم سینمایی «بمب‌افکن ایتالیایی» و «زیباترین زن روی زمین» در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

لولوبریجیدا که در حدود ۷۰ فیلم سینمایی از جمله فانفان لاتولیپ، شیطان را بران، بندباز و شب بخیر خانم کمپبل ایفای نقش کرده، در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ یکی از برجسته‌ترین بازیگران زن در اروپا به‌شمار می‌رفت.

او در کلینیکی در رم درگذشت و هیچ دلیلی برای مرگش عنوان نشده است.

ستاره ایتالیایی در ماه سپتامبر برای ترمیم استخوان رانش که بر اثر افتادن شکسته بود تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما بهبود یافت.

زیباترین زن زمین

جینا در نوجوانی به یادگیری مجسمه‌سازی و نقاشی پرداخت و در جوانی مدتی مدل بود. او نخستین بار نقش‌آفرینی در فیلم را در سال ۱۹۴۶ تجربه کرد و نخستین نقش مهمش را در سال ۱۹۵۰ در فیلم میس ایتالیا ایفا کرد.

این بازیگر مشهور ایتالیایی سه بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و یک بار در سال ۱۹۶۱ به‌عنوان ستاره محبوب جهان برنده آن شد.

او در اواخر دهه ۱۹۷۰ فعالیت موفقیت‌آمیز خود را به عنوان یک عکاس خبری آغاز کرد و از مشاهیری نظیر پل نیومن، سالوادور دالی، دیوید کسیدی و تیم ملی فوتبال آلمان عکس گرفت و موفق به فراهم کردن یک گفتگوی اختصاصی دست اول با فیدل کاسترو شد.

لولوبریجیدا در سال ۱۹۷۳ مجموعه‌ای از آثار عکاسی خود با نام ایتالیا میا (Italia Mia) را منتشر کرد.

او در سال ۱۹۹۹ تلاشی ناموفق برای کسب یکی از کرسی‌های ایتالیا در پارلمان اروپا داشت. او از سوی حزب دموکرات‌های ایتالیا در این انتخابات نامزد شده بود. همچنین در انتخابات سال گذشته در ایتالیا که در سپتامبر برگزار شد، برای یک کرسی سنا رقابت کرد، اما برنده نشد.

این بازیگر و عکاس خبری ایتالیایی در سال‌های پایانی زندگی خود به عنوان فعال حقوق شهروندی شناخته می‌شد و در «بنیاد ملی ایتالیایی آمریکایی» (NIAF) فعالیت داشت.

 

لولوبریجیدا

در فیلم ایتالیایی زبان زیباترین زن روی زمین به کارگردانی رابرت زی لئونارد (با نام مستعار زیبا اما خطرناک) بازی و جایزه بهترین بازیگر زن را در مراسم افتتاحیه جوایز دیوید دی دوناتلو در سال ۱۹۵۶ دریافت کرد.

او علاوه بر یک جایزه بفتا، در سال ۲۰۱۸، یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد./خبر آنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر