2

هشدار بارش سنگین برف در برخی استان‌ها

  • کد خبر : 375821
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، از آغاز بارش برف،‌باران و وزش باد شدید خبر و نسبت به بارش سنگین برف در برخی استان‌ها هشدار داد.

برف

به گزارش خبرگزاری افق : بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی،‌ خراسان رضوی، دریای عمان،‌ دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات مرکزی و غربی البرز بارش، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع کشور بارش برف و مه‌آلودگی روی می‌دهد.

از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب و غرب بارش‌ها در استان‌های مرزی این مناطق و برخی مناطق غرب کشور آغاز می‌شود. سامانه بارشی فردا در شمال غرب، برخی مناطق غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی باعث بارش برف، باران و وزش باد می‌شود.

روز دوشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده به برخی مناطق جنوب غرب، غرب سواحل دریای خزر، اصفهان و به‌تدریج شمال شرق کشور کشیده شده که باعث بارش برف، باران و در مناطق گرمسیر گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد کولاک برف می‌شود.

سه‌شنبه با تشدید فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده برای روز دوشنبه، بارش‌ها دامنه‌های البرز شرقی در استان‌ سمنان،‌خراسان رضوی و خراسان شمالی را فرا می‌گیرد. در این روز شدت بارش برای استان‌های واقع در غرب، مناطق جنوبی استان‌های شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی است. بارش برف در امتداد رشته کوه‌های البرز و زاگرس به‌ویژه در البرز مرکزی و زاگرس در استان کردستان تا چهارمحال و بختیاری نیمه سنگین و سنگین خواهد بود.

روز چهارشنبه بارش‌ها در شمال غرب تضعیف شده اما در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی،‌مناطق مرکزی کشور و شمال شرق، سواحل شرقی خزر و استان‌های فارس و بوشهر بارش‌ها ادامه دارد. در این روز شدت بارش برای زاگرس مرکزی است. چهارشنبه همچنین در مناطق مرکزی و کویری،‌جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید روی می‌دهد که در مناطق مستعد و بی بارش خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در غرب کشور از روز یکشنبه و در دامنه‌های جنوبی البرز تا دوشنبه روند افزایش نسبی دما در پیش است و پس از آن تا پایان هفته کاهش دما روی می‌دهد. امروز خلیج‌فارس دریای عمان و یکشنبه شرق خلیج‌فارس و دریای عمان مواج است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر