2

رکورد قیمت گوشت قرمز شکسته شد

  • کد خبر : 375860
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳

قزوین علی‌رغم اینکه طی حدود ۲ هفته گذشته قیمت گوشت قرمز تا حدودی ثابت شده بود، اما این هفته باز هم قیمت گوشت گوسفندی در سیر صعودی قرار گرفت و ۴۰ هزار تومان گران شد.

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از ایسنا،اکنون هر کیلو گوشت گوسفندی در بازار قزوین ۳۸۰ هزار تومان است، اما قیمت این کالا در قصابی‌های سطح شهر به ۴۰۰ هزار تومان نیز رسیده است.

گزارش بازار این هفته ایسنا به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین پرداخته و نوسانات قیمت این کالاها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در هفته‌ای که گذشت قیمت هر کیلو مرغ کشتار روز در بازار قزوین ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود. همچنین قیمت هر کیلو سینه مرغ ۸۳ هزار تومان و قیمت هر کیلو ران مرغ ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

علی‌رغم اینکه طی حدود ۲ هفته گذشته قیمت گوشت قرمز تا حدودی ثابت شده بود، اما این هفته باز هم قیمت گوشت گوسفندی در سیر صعودی قرار گرفت و ۴۰ هزار تومان گران شد. قیمت هر کیلو گوشت قرمز در بازار قزوین به این شرح است: گوشت گوساله بی‌چربی ۲۷۵ هزار تومان، گوشت گوساله با چربی ۲۵۰ هزار تومان، گوشت گوساله مخلوط ۲۴۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی بی‌چربی ۳۸۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی با چربی ۳۶۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی مخلوط ۳۱۰ هزار تومان، گل‌سردست منجمد ۲۲۰ هزار تومان، سردست منجمد ۱۷۵ هزار تومان.

لازم به ذکر است قیمت‌هایی که ذکر شد قیمت گوشت قرمز در بازار قزوین است، این در حالی است که قیمت گوشت گوسفندی در قصابی‌های سطح شهر به ۴۰۰ هزار تومان رسیده و گویا نظارتی هم بر بازار این کالا نیست.

استان‌ها چشم‌انتظار توزیع گوشت گرم وارداتی هستند

بهزاد غیاثوند، مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۷۶۰ تن مرغ منجمد و ۴۰۵ تن گوشت قرمز منجمد شامل گوشت گوساله و گوسفندی در استان قزوین توزیع شده است. از دی ماه تا کنون نیز ۵۲ تن گوشت قرمز منجمد شامل ۳۹ تن گوشت گوساله و ۱۳ تن گوشت گوسفندی در سطح استان توزیع شده و این توزیع تا نوروز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌هایی که با معاونت بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه صنف قصابان در سطح استان انجام شده، ۳۷ مباشر در سطح استان مشخص شده‌اند که ۲۰ مباشر در سطح شهر قزوین شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و قصابی‌های معرفی شده هستند و گوشت منجمد تنظیم بازار از طریق آنان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: بر اساس این طرح قیمت هر کیلو ران منجمد گوسفندی ۱۵۵ هزار تومان، کف‌دست منجمد گوسفندی ۱۴۵ هزار تومان، گردن منجمد گوسفندی ۱۳۵ هزار تومان، قلوه‌گاه منجمد گوسفندی ۱۳۰ هزار تومان و راسته منجمد گوسفندی ۱۴۰ هزار تومان است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح قیمت هر کیلو ران منجمد گوساله ۱۵۵ هزار تومان، سردست و گردن منجمد گوساله ۱۵۰ هزار تومان، قلوه‌گاه منجمد گوساله ۱۳۰ هزار تومان و راسته منجمد گوساله ۱۶۰ هزار تومان است.

غیاثوند عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی جهت تنظیم بازار گوشت قرمز، حمایت از مصرف‌کننده و کاهش قیمت گوشت قرمز نسبت به واردات گوشت قرمز توسط بخش خصوصی اقدام کرده است، به زودی سهمیه استان‌ها توسط وزارتخانه تعیین شده و توزیع گوشت گرم در تمامی استان‌ها توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین

طی چند هفته اخیر قیمت ماهی در بازار قزوین افزایش یافته و این قرار گرفتن در سیر صعودی همچنان ادامه دارد. لازم است ترمز این گرانی‌ها کشیده شود و مسئولین فکری به حال بازار آشفته کالاهای اساسی کنند، چراکه مردم دائم در حال ضرر و زیان هستند و هر بار سفره آنان کوچک و کوچک‌تر می‌شود.

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین با صدرنشینی ماهی سالمون به این شرح است: سالمون ۱۲۵ تا ۱۴۰ هزار تومان، قزل‌آلا ۱۱۰ تا ۱۲۵ هزار تومان، کپور دریا ۱۲۲ هزار تومان، سفید ۱۰۴ تا ۱۱۵ هزار تومان، شیر نیزه‌ای ۹۴ تا ۱۱۰ هزار تومان، حلوا ۸۲ تا ۸۵ هزار تومان، بیکت ۶۳ تا ۷۳ هزار تومان، تن ۶۴ تا ۶۸ هزار تومان، آزاد ۵۱ تا ۶۵ هزار تومان، قباد ۳۸ تا ۴۸ هزار تومان، کیلکا ۴۳ هزار تومان، کپور ۳۵ هزار تومان.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375860

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر