نشست بررسی و هماندیشی سند طراحی مفهومی شاخههای فنی و مهارتی (فنیوحرفهای و کاردانش) با حضور حجتالاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان، حسن آقابابایی مدیرکل دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای فنیوحرفهای و کاردانش، آزاد معاون اسبق دفتر تألیف کتابهای فنیوحرفهای، معصومه رضوانفر و مجتبی انصاریپور معاونان و آریانپور از کارشناسان تخصصی این دفتر برگزار شد.
در این نشست هماندیشی حسن آقابابایی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته، مواردی همچون ویژگی برنامه درسی در آموزشهای فنی و مهارتی، امکانپذیری اجرا، مشکلات شاخه کاردانش، نبود عدالت آموزشی به دلیل عدم توسعه حرفهای مناسب در بسیاری از رشتههای کاردانش، عرضه محوری به جای تقاضا محوری در کاردانش، اهداف ساماندهی شاخههای فنیوحرفهای و مهارتی را تشریح کرد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه اهداف شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای مشترک هستند و فقط در یک بند تفاوت دارند گفت: اهداف این دو شاخه از لحاظ تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کار یکسان است اما روش اجرای آنها تفاوت دارد.
مدیرکل دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای فنی و حرفهای و کاردانش ترکیب و توزیع زمان رسمی تربیت در پایههای مختلف در ساختار پیشنهادی و همچنین ساختار رشتههای تحصیلی حرفهای را گزارش داد.
مهندس آزاد نیز در بخشی از این نشست با تأکید بر ضرورت ساماندهی کاردانش این اقدام را گامی مهم و اساسی در جهت محقق شدن اهداف واقعی رشته کاردانش عنوان کرد.
در ادامه حاضران به بیان نظرات و تبادل افکار پرداختند.