1

الهام علی اف ایران را تهدید کرد + جزئیات

  • کد خبر : 379210
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

علی‌اف گفت «اکنون روابط جمهوری آذربایجان و ایران در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد. پیش‌بینی اینکه آیا روابط در همین سطح باقی می‌ماند، بهبود می‌یابد یا تیره‌تر می‌شود، بسیار دشوار است».

خبر مهم/ الهام علی اف ایران را تهدید کرد + جزئیات

به نقل از خبرگزاری افق، رئیس‌جمهوری آذربایجان با اشاره به حمله به سفارت این کشور در تهران در زمستان گذشته، به بیان برخی ادعاهای ضدایرانی پرداخت.

به گزارش آذرتاج، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان در مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین‌المللی «شکل دادن به ژئوپلیتیک اوراسیای بزرگ؛ از گذشته تا امروز گفت: «اکنون سفارت ما در ایران تعطیل است و این تصمیم من بود، زیرا برای من امنیت و جان مردم ما مهمتر از چیزی است که در ایران درباره آن فکر می‌کنند».

به گزارش ترند نیوز، علی‌اف افزود: «اکنون روابط جمهوری آذربایجان و ایران در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد. پیش‌بینی اینکه آیا روابط در همین سطح باقی می‌ماند، بهبود می‌یابد یا تیره‌تر می‌شود، بسیار دشوار است».

وی ادامه داد: «از مقام‌های ایرانی چندین تماس دریافت کردیم. چند تماس تلفنی و ارتباطات دیگر و در آنها پیشنهادهایی برای عادی‌سازی روابط داشتیم، اما قطعا همانطور که گفتم خواسته‌های ما کاملاً مشروع و موجه است. اگر این خواسته‌ها برآورده شود، می‌توان در مورد عادی‌سازی صحبت کرد. اگر نه، پس نه. پس باز هم این انتخاب ما نبوده است. اما همه در ایران، همه باید بفهمند که زبان تهدید و ترور با آذربایجان کارساز نیست».

رئیس‌جمهوری آذربایجان افزود: «هر چه زودتر آنها این موضوع را بفهمند، بهتر می‌توانیم نشانه‌های عادی‌سازی را ببینیم».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر