2

هشدار مهم بورل به اروپا درباره عواقب حمله روسیه به اوکراین

  • کد خبر : 382863
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید داشته است که جنگ روسیه علیه اوکراین، تهدید وجودی علیه همه کشورهاست.

به گزارش خبرگزاری افق :«جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه (اول اکتبر، نهم مهر) در کی‌یف با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

او همچنین بعد از اولین دیدار با «رستم عمروف» وزیر دفاع جدید اوکراین در توییتی مدعی شد «جنگ روسیه علیه اوکراین، تهدید وجودی علیه همه ماست». وی افزود در دیدار با وزیر دفاع اوکراین درباره کمک نظامی مستمر اتحادیه اروپا به این کشور گفت‌وگو کرده است.

بورل در ادامه گفت: اوکراین به قابلیت‌های بیشتر و سریع‌تر به آن‌ها نیاز دارد. در حال آماده‌سازی تعهدات امنیتی بلندمدت برای اوکراین هستیم.

او پیش از حضور در کی‌یف، به اودسا سفر کرد و در اظهاراتی در بین نمایندگان سازمان‌های غیردولتی گفت: اوکراینی‌ها باید در جنگ پیروز شوند و در عین حال باید سیستم سیاسی مقاومی بسازند و برای عضویت در اتحادیه اروپا آماده شوند.

پنجشنبه ششم شهریور هم کی‌یف میزبان دبیرکل ناتو و وزرای دفاع انگلیس و فرانسه بود. «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در نشست خبری بعد از این دیدار با بیان این که ناتو چارچوب قراردادهایی برای ۲.۵۳ میلیارد دلار «مهمات کلیدی» برای اوکراین شامل ۱.۵۴ میلیارد دلار سفارشات قطعی دارد، افزود این سفارشات، قابلیت‌هایی مثل توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری و موشک‌های هدایت‌شونده ضدتانک و مهمات تانک‌های اصلی میدان نبرد را پوشش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر