2

جنایت بشری علیه مردم ایران باید متوقف شود

  • کد خبر : 380800
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل اتهامات بی‌اساس مندرج در اعلامیه رهبران کشورهای عضو ناتو را در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ در نشست سران این سازمان در لیتوانی در خصوص ایران قاطعانه رد کرد. متن بیانیه بیانیه سفارت ایران در بروکسل درباره اعلامیه پایانی اجلاس سران ناتو به این شرح است:

 

به گزارش خبرگزاری افق  «ادعاهای مربوط به دخالت ایران در بحران اوکراین مدعیاتی بی‌پایه و در جهت کسب منافع کوتاه مدت است. ایران نقش بی‌طرفانه خود را در منازعه اوکراین حفظ کرده و به‌عنوان یک بازیگر منطقه‌ای قانون‌مدار و تأثیرگذار، بر اهمیت پایبندی کامل به اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد و اصول مربوطه حقوق بین‌الملل، از جمله احترام به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی همه کشورها، تاکید می‌ورزد.

علی‌رغم پایبندی ایران به رعایت مقررات حقوق بین‌الملل، کشور ما بواسطه اقدامات چند عضو ناتو در حمایت فعالانه از آشوب در کشور از طریق پناه دادن و کمک به عناصر و سازمان‌های تروریستی خرابکار در داخل کشور آسیب دیده است.

ایران در مبارزه با تمامی انواع و اشکال تروریسم بین‌المللی نقش پیشگام را دارد و هزینه قابل توجهی در این رویارویی مداوم پرداخت کرده است. ایران همچنین نقش سازنده‌ای در کمک به دولت‌های منطقه‌ای در مقابله با نیروهای بی‌ثبات کننده که عمدتا از خارج از منطقه حمایت می‌شوند ایفاء کرده است.

درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران، جمهوری اسلامی ایران همچنان بر عزم قاطع خود در رعایت تعهدات خویش در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) استوار است. با این حال، برخی از کشورهای عضو ناتو که همچنین در زمره طرف‌های برجام هستند، به‌طور مداوم تعهدات خود در چارچوب این توافق و قطعنامه مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد (قطعنامه ۲۲۳۱) را نقض کرده‌اند.

اتهامات مطرح شده درباره پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای باید با توجه به واقعیت عدم اجرای برجام توسط این کشورهای عضو ناتو مورد توجه قرار گیرد. خروج ایالات متحده از این توافق در سال ۲۰۱۸، به‌عنوان یک نمونه برجسته از موارد نقض تعهدات قابل ذکر است. اعمال فشار حداکثری علیه ایران توسط بسیاری از اعضای ناتو که مصائب زیادی را برای مردم ایران بوجود آورده، به منزله جنایت علیه بشریت بوده و بایستی متوقف شود.

جمهوری اسلامی ایران از کشورهای عضو ناتو می‌خواهد که از طرح اتهامات بی‌پایه علیه ایران دست کشیده و به تعهدات خود در چارچوب منشور ملل متحد پایبند باشند.»

در بیانیه ناتو ادعاهای بی اساس درباره کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین مطرح شده است. نشست سران ناتو ۱۰ تا ۱۲ جولای در ویلنیوس پایتخت لیتوانی برگزار شد. موضوع عضویت سوئد در ناتو و همچنین جنگ اوکراین از جمله مباحث مورد گفتگو در این نشست بود.

در بیانیه ۳۱ عضو ناتو آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم که حمایت نظامی خود را از روسیه، به ویژه با انتقال پهپاد متوقف کند.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر