1

بایدن برای کنگره آمریکا خط و نشان کشید

  • کد خبر : 382559
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به‌شدت مخالف لایحه دفاعی پنتاگون برای سال مالی ۲۰۲۴ است که از سوی کنگره جمهوری‌خواه ارائه شده است، و در صورتی که این لایحه به‌روی میز او برسد، آن را وتو خواهد کرد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد که لایحه دفاعی پنتاگون برای سال مالی ۲۰۲۴ را وتو خواهد کرد.

دولت اظهار داشت زمانی که رئیس جمهور بایدن و کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان در ماه مه درباره سقف بدهی‌ها مذاکره کردند، توافق شد که بودجه برنامه‌های غیردفاعی برای سال مالی ۲۰۲۴ تقریباً به‌اندازه سال مالی ۲۰۲۳ باشد، توافقی که از برنامه‌های حیاتی و مهم آمریکا که به لایحه پیشنهادی جمهوری‌خواهان برای کاهش سختگیرانه بودجه وابسته است، حفاظت می‌کند.

براساس بیانیه کاخ سفید، در این لایحه هزینه‌های داخلی بیشتر از سطح مورد توافق کاهش یافته است و به همین دلیل کاخ سفید جمهوری‌خواهان را به از بین بردن فرصت‌ها با لایحه‌های دوحزبی متهم کرد.

در این بیانیه همچنین به مخالفت دولت با مفادی از لایحه تصویب‌شده کنگره در مورد مراقبت‌های حین بارداری، ابتکارات آب‌وهوایی و تنوع و برابری و ابتکارات فراگیر اشاره شده است.

این در حالی است که کنگره در ماه جولای قانونی را تصویب کرد که در آن مبلغ ۸۸۶ میلیارد دلار بودجه برای نیروهای مسلح کشور برای سال مالی ۲۰۲۴ اختصاص یابد، این رقم برابر با بودجه دفاعی درخواست‌شده از سوی بایدن بود، با این حال این قانون با توجه به موضوعات مربوط به جنگ فرهنگی تحت تأثیر اصلاحات محافظه‌کارانه قرار گرفت.

کاخ سفید در همان زمان مخالفت خود را با این لایحه اعلام کرده بود.

در همین حال مجلس سنا که در اختیار دموکرات‌ها قرار دارد لایحه دفاعی سالانه ۸۸۶ میلیارد دلاری را تصویب کرد.

در زمان حاضر نمایندگان کنگره و سنا در حال چکش‌زنی به‌روی این لایحه و رسیدن به لایحه‌ای توافقی و جامع هستند،
این در حالی است که برخی نمایندگان تندروی جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به‌دنبال آغاز روند استیضاح جو بایدن و کاهش شدید بودجه دولتی حتی در صورت تعطیلی دولت هستند.

در حالی که کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان چند روز قبل اظهار کرد که کنگره ممکن است روند استیضاح بایدن را در سریعترین زمان ممکن در ماه سپتامبر آغاز کند اما برخی میانه‌روها اعلام کردند که برای این کار آماده نیستند، با این حال کنگره برای آغاز روند استیضاح به رأی‌گیری نیاز ندارد و تنها رأی اکثریت کافی است.

برخی اعضای میانه‌روی کنگره معتقدند مدارک کافی برای پیشبرد روند درخواست استیضاح بایدن وجود ندارد و به‌دنبال حصول توافق با دموکرات‌ها برای باز نگه‌داشتن دولت‌اند.

بر این اساس کاخ سفید اعلام کرد که چنانچه کوین مک‌کارتی روند استیضاح را پیش ببرد، این اقدام وی اساساً نوعی برانگیختن حزب جمهوری‌خواه علیه دولت جو بایدن تعبیر می‌شود.

این در حالی است که برخی جمهوری‌خواهان کنگره درباره پرداختن به هر دو چالش در مدت زمان کم باقی‌مانده در ماه جاری ابراز نگرانی کردند.

از سوی دیگر در زمان حاضر دموکرات‌ها به‌دنبال سرزنش جمهوری‌خواهان در صورت تعطیلی دولت هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر