12

خبر فوری درباره سرویس مدارس + جزییات مهم

  • کد خبر : 383026
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

فرماندار تهران گفت: مسئولیت سرویس مدارس در آیین نامه جدید به شهرداری تهران سپرده شده و از مدیران مدارس خلع مسئولیت شده است.

به گزارش خبرگزاری افق :احمد قیومی در تشریح روند پیگیری چالش‌ها و انتقادات حوزه سرویس مدارس گفت: بر اساس آیین نامه جدیدی که برای سرویس مدارس تدوین شده است، مسئولیت سرویس مدارس به صورت کامل به شهرداری تهران سپرده شد، در حالی که در آیین نامه‌های قبلی فرمانداری تهران یک ورودی در این حوزه داشت؛ اما در این آیین نامه جدید کل موضوع به شهرداری تهران سپرده شده است.

وی افزود: حتی در این آیین نامه جدید از مدیران مدارس خلع مسئولیت شده است در حالی که مدیران مدارس پیش‌تر و در آیین نامه قبلی روی سرویس مدارس نظارت داشتند که این مسئولیت و نظارت برای آنها برداشته شده است.

قیومی ادامه داد: از سوی دیگر سامانه «سپند» که برای سرویس مدارس طراحی شده بود برای نخستین بار رونمایی و اجرایی شد تا همه اطلاعات در آنجا بارگذاری شود و رانندگان سرویس‌های مدارس ثبت نام کنند.

فرماندار تهران تأکید کرد: در فرمانداری تهران از منظر تطبیق قوانین تلاش کردیم تا طبق مصوبات شورای شهر، برای تعیین قیمت سرویس مدارس پس از چندین بار رفت و آمد عدد را معقول کنیم؛ لذا بخشی از موضوع سرویس دانش آموزان که در اختیار ما بود را انجام دادیم.

وی ادامه داد: در مورد سامانه «سپند» نیز شهرداری تهران باید کار انجام می‌داد؛ اما چند روز پس از آغاز کار مدارس مشکلاتی مشاهده شد؛ لذا از منظر دیگری ورود پیدا کردیم و همه طرف‌ها را خواستیم که مقرر شد تا اطلاعات راننده ها، مسیرها و قیمت‌ها را در سامانه بارگذاری کنیم که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

قیومی افزود: با توجه به اینکه نخستین سال است که آیین نامه جدید اجرا می‌شود قاعدتاً ممکن مشکل وجود داشته باشد و حتما نیاز به بازبینی سامانه هست. سامانه در تهران نخستین بار رونمایی شده است و پیش از این با این روند انجام نمی‌شد؛ لذا باتوجه به حجم بالا تقریبا جا ماندن از ورود اطلاعات در سامانه شاید قابل پیش‌بینی بوده است. نهایتا بله آسیبی وجود داشته و هرچند ما مسئولیت نداشتیم و کل مسئولیت برابر آیین نامه جدید به شهرداری تهران سپرده شده است؛ اما به موضوع ورود پیدا کردیم.

وی تاکید کرد: در فرآیند ثبت نام سرویس مدارس در جایی اشکال وجود دارد و در جایی تخلف رخ می‌دهد که در هر دو صورت باید گزارش ارسال شود تا نهایتا در شورای ترافیک مطرح شود؛ اما قبل از طی شدن این روند با هدف جلوگیری از آسیب مردم به موضوع ورود پیدا کردیم و ۳ جلسه پشت سرهم در یک هفته برگزار کردیم و همه دستگاه‌های مرتبط را خواستیم که برابر آیین نامه وظایف هر یک گوشزد و بسیاری مشکلات در این جلسات رفع شد.

فرماندار تهران ابراز امیدواری کرد که ضعف‌های فرآیند ثبت نام و سامانه اصلاح شود و افزود: هم در اجرا تأخیری وجود داشت و هم در بارگذاری اطلاعات تأخیری ناشی از مشکلات فنی وجود داشت؛ لذا باید شهرداری در این حوزه بهتر عمل می‌کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383026

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]