3

جایگاه پروین قابل تعریف نیست، او نمک فوتبال ایران است

  • کد خبر : 38369
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۴

از روزی که با دوستان خود در شرکت صدرا نشستیم و صحبت کردیم، روحیه تازه‌ای به بازیکنان دمیده شد

افق نیوز:(ofoghnews.ir) مدیر عامل باشگاه داماش با بیان این که علی پروین در پرسپولیس باید نقشی مانند فرانتس بکن‌باوئر در بایرن مونیخ داشته باشد گفت: از پیشکسوتان می‌خواهم که به جای پرداختن به حاشیه‌ها، به داد پرسپولیس برسند.

امیر عابدینی درباره اتفاقات رخ داده در روزهای اخیر در باشگاه پرسپولیس و نقش علی پروین در این باشگاه گفت: جایگاه پروین قابل تعریف نیست، او نمک فوتبال ایران است و همیشه باید در کنار پرسپولیس باشد. نقش او برای پرسپولیس خوب است اما این نکته را هم باید باور کنیم که رویانیان به پرسپولیس نیامده که برای خود طرفی ببندد. او آمده که برای پرسپولیس کار بزرگی را انجام دهد و همه در این راه باید به او کمک کنیم.

وی ادامه داد: خیلی از مدیران فقط حرف زدند و نظریه دادند، ولی عمل‌گرا نبودند. رویانیان هم در تئوری، نظریات خوبی دارد و هم نشان داده که مرد عمل است. نباید این آدم را دست خالی رها کنیم. از رویانیان حمایت می‌کنم و همین کارم باعث می‌شود که این سوء‌تفاهم پیش بیاید که قرار است به پرسپولیس بروم. به عقیده من باید هر کاری از دستمان برمی‌آید، برای کمک به پرسپولیس انجام دهیم. نه این که در راه پیشرفت تیم ابزار بازدارنده باشیم. پرسپولیس یک بار تا دوازدهمی پس رفته و اکنون از هویت سوخته‌اش دفاع می‌کند و قصد دارد از نو برای خود هویت‌سازی کند این کار هزینه هم خواهد داشت.

عابدینی در ادامه به حمایت از کادر فنی پرسپولیس پرداخت و گفت: وقتی یک نفر خودش را به آب و آتش می‌زند که تیم نتیجه بگیرد، ولی بازیکنان پنج موقعیت خوب را به گل تبدیل نمی‌کنند، چرا کسی حرفی نمی‌زند؟ چرا انصاری‌فرد گل دوم را به گهر نزد؟ چرا قاضی و محمد نوری فرصت‌هایشان را گل نکردند؟ بازیکنان اشتباه می‌کنند اما مدیر باید جواب آن را بدهد! انتخاب ژوزه، انتخاب خوبی بود ولی باید به او زمان داد تا هارمونی لازم را در تیم شکل دهد. دوستان ما هم باید حاشیه‌ها را کنار بگذارند.

مدیرعامل داماش همچنین به جایگاه فرانتس بکن‌باوئر در آلمان و بایرن مونیخ اشاره کرد و گفت: علی پروین در پرسپولیس باید نقشی مانند بکن‌باوئر داشته باشد. او باید به عنوان یک مدیر افتخاری در کنار تیم باشد و کمترین دخالت را در کار اجرایی داشته باشد.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس به دعواهای رسانه‌ای چند تن از پیشکسوتان پرسپولیس هم اشاره کرد و گفت: پیشکسوت، نسل جدید و قدیم ندارد ولی تفاوت بین پیشکسوت‌های جوان‌تر و قدیمی‌ها این است که جوان‌ترها بیشتر از منابع فوتبال درآمد کسب کرده‌اند و قدیمی‌ها یا کمتر نصیبی از منابع مالی برده‌اند و یا به جز عشق، هیچ منبع دیگری برایشان وجود نداشته است. این اختلاف سلیقه‌ها از همین جا ناشی می‌شود. نمی‌توانم توصیه‌ای به آنها بکنم ولی تنها خواهشی که از آنها دارم این است که به داد پرسپولیس برسند.

عابدینی در پایان درباره اختلاف مهدی مهدوی‌کیا و علی پروین و صحبت‌های اخیر کاپیتان سرخ‌پوشان علیه اسطوره این باشگاه گفت: فکر می‌کنم که مهدی از موضوع بی‌اطلاع بوده که چنین حرفی می‌زند. اگر در گذشته پولی به حساب پروین ریخته شده فقط به این دلیل بوده که باشگاه در آن سال حساب جداگانه‌ای نداشته است و آن پول هم به دستور شخص مهندس فائقی به حساب پروین ریخته شد. حتی این که حرف ریخته شدن پول به حساب یک فرد به این معنی نیست که او آن پول را بالا کشیده است. مهدی هم باید بداند که آن پول که ۸۰۰ میلیون نبوده بلکه ۴۰۰ میلیون بود، تماما هم خرج باشگاه شد تا تیم در سال ۸۰ به قهرمانی رسید.

عابدینی در ادامه، درباره وضعیت فعلی داماش پس از پیروزی پر گل برابر پیکان گفت: از روزی که با دوستان خود در شرکت صدرا نشستیم و صحبت کردیم، روحیه تازه‌ای به بازیکنان دمیده شد و طبیعی بود که واکنش این طراوت را در میدان ببینیم. بازیکنان ما در برابر پیکان همان کاری را کردند که در سایر بازی‌ها انجام می‌دادند، با این تفاوت که دیگر دغدغه مسائل مالی را نداشتند. پیکان هم خیلی خوب است ولی فرصت‌های ما بیشتر بود. نمی‌گویم این نتایج در فوتبال تکراری است اما غیرطبیعی هم نیست.

وی ادامه داد: اکنون با این پیروزی پرگل سطح توقع ما بالا نرفته و چشم‌مان هم رو به واقعیت‌ها بسته نشده است، اما این مساله که زمستان داماش تمام شده و بهارش فرا رسیده، نویدی است که مردم گیلان آن را لمس کرده‌اند و ان‌شاءالله فوتبال کشور هم این مساله را درک خواهد کرد.

پیش از این از احتمال پیوستن مهرداد اولادی به داماش خبر داده شده بود که این بازیکن در نهایت به ملوان پیوست. عابدینی در این رابطه گفت: اولادی از ابتدا جزو گزینه‌های قطعی نبود. از خط حمله و هافبک‌مان راضی هستیم. امین متوسل‌زاده در خط هافبک و جهانبخش در خط حمله خوب کار می‌کنند. از طرف دیگر حسین ابراهیمی و مهدی کیانی هم خوب هستند. با این حال برای تقویت تیم، برای گذراندن یک دوره طولانی باید چند نفر را جذب کنیم. چون سهمیه خارجی خود را خرج نکرده‌ایم. می‌خواهیم که از این فرصت استفاده کنیم. اکنون یک بازیکن کره‌ای که ملی‌پوش است و یک بازیکن برزیلی را مدنظر داریم که تا هفته آینده برای تست پزشکی به ایران می‌آیند و در صورت قبولی قراردادشان ثبت می‌شود. رقم قرارداد آنها هم منطقی است/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر