3

۵ نکته که پیش از خرید وال واشر باید به آن توجه کنید

  • کد خبر : 383913
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

وال واشر یک نوع چراغ خطی است که بیشتر برای نورپردازی نمای ساختمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وال ‌واشرها تابش نور بسیار بالایی دارند و زاویهٔ تابش نور در آن‌ها به‌صورت مستقیم است. برخی از وال ‌واشرها به‌عنوان منبع تأمین نور برای رشد گیاهان مورداستفاده قرار می‌گیرند. همچنین از برخی از وال ‌واشرها برای روشنایی آکواریوم‌ها کاربرد دارند. ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا به ۵ پرسش کلیدی که در هنگام خرید وال واشر باید به آن توجه کنید، پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

چه وال واشری بخریم؟

چراغ‌های خطی انواع مختلفی دارند. براکت‎ها، لاینرها و وال ‎واشرها هر سه انواع مختلفی از چراغ‌های خطی هستند که کاربردهای متفاوتی دارند. لاینرها بیشتر جنبه تزیینی دارند و یکی از مهم‌ترین ابزاری است که امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی از آن بهره می‌برند. از براکت‎ها بیشتر برای روشنایی محیط‌های بسته و مسقف استفاده می‎شود؛ اما وال ‌واشرها از جمله ابزار مهمی است که برای نورپردازی بیرونی ساختمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. تابش نور به شکل مستقیم و خطی، می‌تواند به زیبایی نمای ساختمان شما بیفزاید.

انواع وال واشر از نظر ابعاد، توان نوری، رنگ نوری و طراحی با یکدیگر متفاوت‌اند. مهم‌ترین پارامتری که هنگام خرید یک وال واشر باید در نظر بگیرید ابعاد آن است. در ادامه به چند پرسش کلیدی که در هنگام خرید وال واشر باید بدانید، پاسخ می‌دهیم.

وال واشر چند سانتی‎متری بخریم؟

کوچک‌ترین وال‌ واشرهای موجود در بازار، با طول ۱۰ سانتی‌متر تولید می‎شوند. بزرگ‌ترین وال ‌واشرها ۱ متر طول دارند. اما در این میان، وال واشرهای مختلفی با ابعاد مختلف تولید شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. وال واشرهای با طول ۲۰ سانتی‌متر، ۳۰ سانتی‌متر و وال واشر نیم‌متری جزو پرفروش‌ترین‌های این گروه کالایی است. اگر می‌خواهید بدانید که باید وال واشر با چه ابعادی بخرید، بهتر است ابتدا به مکان نصب آن توجه کنید. عمدتاً وال ‌واشرها به‌خاطر باریک بودن عرضشان، امکان نصب در هر مکانی دارند. در واقع می‌توان گفت که دلیل اصلی تولید این ابزار روشنایی، نورپردازی برای محیط‌های باریک است که امکان استفاده از پرژکتور در آن‌ها وجود ندارد.

معمولاً وقتی از وال واشر برای نورپردازی یک ساختمان استفاده می‎شود، تمامی بخش‌های نمای ساختمان را روشن نمی‌کنند. یکی از جذابیت‌های نورپردازی به‌وسیلهٔ وال ‌واشرها، روشن‌کردن بخشی از نمای ساختمان و تاریک ماندن بخش دیگری از ساختمان است. به‌عنوان‌مثال تصور کنید که می‌خواهید دیوار نمای یک ساختمان با عرض ۵ متر را روشن کنید. برای روشن‌کردن این دیوار ۵ متری می‌توانید از ۵ وال واشر یک‌متری استفاده کنید و کل نمای ساختمان را روشن کنید؛ اما اکثر نورپردازان و طراحان نور نمای ساختمان، ترجیح می‌دهند از وال ‌واشرها به‌صورت مقطعی استفاده کنند. این بدان معناست که برای روشن‌کردن یک دیوار ۵ متری از سه وال واشر یک‌متری استفاده می‌کنند که بین محل نصب هر کدامشان یک متر فاصله وجود دارد. البته این تنها به سلیقه و انتخاب طراح نور شما برمی‎گردد. برخی از طراحان با درنظرگرفتن معماری ساختمان و نمای ایجاد شده، ترجیح می‌دهند که کل نمای ساختمان را روشن کنند.

وال واشر چه رنگی بخریم؟

وال ‌واشرها در رنگ‌های نوری مختلف آفتابی، مهتابی، نچرال، قرمز، آبی، سبز، بنفش، انبه‌ای و نارنجی تولید می‎شوند. اگر می‌خواهید از وال واشر به‌عنوان منبع تأمین نور رشد گیاهان استفاده کنید، باید سراغ وال ‌واشرها بنفش بروید. اما برای روشن‌کردن نمای ساختمان‌ها تنها سلیقهٔ شماست که می‌تواند بهترین انتخاب در رنگ نور را برای شما تأمین کند.

وال واشر با چه درجه مقاومتی بخریم؟

از دیگر نکاتی که هنگام خرید وال واشر باید به آن توجه کنید، درجه مقاومت یا میزان IP آن است. در برخی موارد وال‌ واشرها در مکان‌هایی نصب می‎شوند که توسط یک محافظ، از نفوذ مستقیم آب در هنگام بارندگی به آن‌ها جلوگیری می‎شود. در چنین مواردی شما می‌توانید وال واشرهایی با درجه مقاومت و IP65 و پایین‌تر را خریداری کنید. اما اگر قصد استفاده از وال واشر در یک محیط غیرمسقف را دارید، باید از وال واشرهای با IP66 و بالاتر از آن استفاده کنید تا در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم باشد. معیار درجه مقاومت و IP از جمله مواردی است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند و باعث می‌شود که محصول خریداری شده توسط شما مطابقت لازم با استاندارهای موجود را نداشته و به‌سرعت دچار آسیب‌دیدگی شود.

از چه برندی وال واشر بخریم؟

از دیگر مواردی که هنگام خرید وال واشر باید به آن توجه کنید، برند تولیدکننده آن است. در حال حاضر تمامی محصولات و ابزار روشنایی موجود در بازار ایران، محصولات داخلی است. البته برخی از شرکت‌های تولیدکننده ابزار روشنایی در ایران، محصولات خود را به اقصی‌نقاط جهان صادر می‌کنند و با بزرگ‌ترین شرکت‌های جهانی رقابت می‌کنند.

اما از بهترین برندهای تولیدکننده انواع وال واشر در ایران، می‌توان از شرکت فورام (۴M)، شرکت طلوع نور پایا و شرکت آلتون رای اشاره کرد. تمامی این برندها محصولات خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتریان خود عرضه می‌کنند که نشان از بالابودن کیفیت تولید محصولات دارد. در این میان شرکت ۴M با بیشترین میزان تنوع در تولید وال واشر، توانسته است از رقبای خود پیشی بگیرد.

کلام پایانی

در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا به پرسش‌هایی مهمی که در هنگام خرید وال واشر با آن مواجه می‌شود را پاسخ دهیم. اما آخرین نکته‌ای که به نظر می‌رسد توجه به آن خالی‌ازلطف نباشد، فروشگاهی است که می‌خواهید وال واشر خود را از آن خریداری کنید. برخی از فروشگاه‌های لوازم روشنایی و الکتریکی ممکن است با معرفی برندهای متفرقه و ارزان‌قیمت شما را به خرید کالاهای بی‌کیفیت دعوت کنند. در اینجا لازم است یک ضرب‌المثل قدیمی را به یاد بیاوریم که می‌گوید «هر چقدر پول بدهید، همان  قدر آش می‌خورید».

فروشگاه اینترنتی «کرمی شاپ» به‌عنوان نماینده رسمی فروش محصولات شرکت‌های همچون ۴M و طلوع نورپایا و آلتون رای به شما این تضمین را می‌دهد که باکیفیت‌ترین محصولات را با پایین‌ترین قیمت موجود در بازار خریداری کنید. اگر شما هم قصد خرید وال واشر را دارید، بد نیست سری به فروشگاه کرمی شاپ بزنید و محصول موردنظر خود را از یک فروشگاه مطمئن خریداری کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل، بتوانید از گارانتی و خدمات پس از فروش محصول خود استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383913

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر