3

کوچه های تک نفره ونیز

  • کد خبر : 384152
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

ونیز یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایتالیا است که در شمال شرقی ایتالیا و در وسط تالاب ونیزی در انتهای دریای آدریاتیک واقع شده است. این شهر بر روی ۱۱۸ جزیره کوچک ساخته شده است که این جزیره‌ها توسط ۴۰۰ پل و ۱۷۰ آبراه به هم متصل شده‌اند. در واقع شهر ونیز کاملا توسط آب احاطه شده است و صدها کانال از آن عبور می‌کنند.

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که چرا شهر درست در وسط تالاب ساخته شده است؛ در جواب شاید بتوان گفت بخاطر ترس! در واقع هنگامی که قبایل بربر در قرن پنجم پس از میلاد در حال ویران کردن ایتالیا بودند، مردم مجبور شدند که خانه‌های خود را ترک به اینجا پناه آورند. آنها از تالاب باتلاقی برای محافظت استفاده کردند و در میان ماهیگیران فقیر ساکن آنجا پناه گرفتند. با ادامه تهاجمات در سرتاسر ایتالیا، پناهندگان بیشتری به مهاجران ملحق شدند و نیاز به ساختن یک شهر جدید افزایش یافت. اینگونه بود که شهر معروف ونیز در روز  ۲۵ مارس ۴۲۱ پس از میلاد متولد شد.

این شهر کوچک برای قرن‌ها یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپایی و شهر مورد علاقه هنرمندان و مخترعان بوده است. با اینکه در حال حاضر ونیز یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای ایتالیا است، اما بیش از ۱۱۰۰ سال یک دولت شهر مستقل بود. در واقع از سال‌های ۶۹۷ تا ۱۷۹۷، یعنی تا زمانی که ناپلئون شهر را فتح کند، ونیز خود یک جمهوری تجاری بانفوذ و مهم دریایی بود. بعدها در سال ۱۸۶۶ به پادشاهی ایتالیا پیوست.

نام ونیز از مردم ونتی باستانی که در قرن دهم قبل از میلاد در این منطقه زندگی می‌کردند، گرفته شده است. این شهر با نام‌های «ملکه دریای آدریاتیک»، «شهر آب»، «شهر بدون ماشین»، «شهر پل‌ها»، «شهر شناور» و «شهر کانال‌ها» نیز شناخته می‌شود. این شهر در قرون وسطی و در دوران رنسانس یکی از قدرت‌های بزرگ دریایی و پایگاهی برای جنگ‌های صلیبی و لپانتو بود. همینطور به عنوان یکی از مراکز مهم بازرگانی (به‌ویژه ابریشم، گندم و ادویه‌ها) شناخته می‌شد و شهر ثروتمندی محسوب می‌گردید. علاوه بر این این شهر نقش مهمی در تاریخ موسیقی سمفونیک و اپرا داشته است.

ونیز به دلیل موقعیت مکانی، معماری منحصربفرد و آبراهه‌های زیبا و تالاب پر زرق و برق خود مشهور است و یکی از دیدنی‌ترین شهرهای دنیا می‌باشد. این شهر مملو از مناظر فراموش‌‌ نشدنی، گالری‌های هنری، موزه‌ها و رستوران‌ها می‌باشد و می‌تواند تجربه‎ی منحصربفردی را برای شما بسازد. جالب است بدانید که کل شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

عکاس : امین فرج الهی

خبرنگار: حسین نعمتی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384152

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر