1

ماسال زیبای ایران + تصاویر

  • کد خبر : 384500
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

ماسال که به نگین سبز گیلان معروف است در شمال‌غربی رشت، مرکز استان گیلان، قرار دارد. برای این که درک بهتری از موقعیت جغرافیایی ماسال داشته باشید، باید بدانید این شهر در همسایگی فومن، صومعه‌سرا، رضوانشهر، اردبیل و خلخال قرار دارد. اطراف ماسال را چنین شهرهای خوش‌آب‌وهوا و سرسبزی احاطه کرده‌اند و خود ماسال گیلان هم که گل سرسبد آن‌هاست!

طبیعت بکر، ییلاقاتی با آب‌وهوای کوهستانی و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، کوه‌ها و جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان و پرآب، آبشارهای بلند و باشکوه و اقیانوس ابری که در این منطقه تشکیل می‌شود، همه این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا ماسال طبیعتی خاص و منحصربه‌فرد داشته باشد.

فاصله ماسال از تهران و سایر شهرها

 

  • فاصله ماسال تا تهران: ۳۷۰ کیلومتر
  • فاصله ماسال تا رشت: ۵۵ کیلومتر
  • ماسال تا تالش: ۶۰ کیلومتر
  • فاصله ماسال تا ماسوله: ۴۸ کیلومتر
  • مسیر دسترسی به ییلاق ماسال

    به چند طریق می‌توانید به ماسال گیلان سفر کنید:

    • خودروی شخصی
    • اتوبوس
    • هواپیما
    • قطار
  • بیش‌ترین چیزی که باعث شهرت و محبوبیت ماسال شده، ییلاق‌های سرسبز و زیبای آن‌جاست. در ادامه چند ییلاق ماسال را معرفی می‌کنیم تا با سفر به این مناطق خیال‌انگیز و جان‌پرور، همه خستگی‌ها را از تن و ذهن خود به در کنید.

اولسبلنگاه

 

آدرس: ۲۵ کیلومتری غرب ماسال

 

روستای اولسبلنگاه که معروف‌ترین ییلاق ماسال است، طبیعت بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد‌. این روستای ییلاقی مملو از سرسبزی و طراوت است و با وجود کلبه‌های چوبی رنگارنگ، اسب‌ها، گاوها و گوسفندانی که در حال چریدن هستند، همچون یک تابلوی نقاشی می‌ماند. وقتی که اولسبلنگاه غرق در ابر است، زیبایی‌اش دوچندان هم می‌شود. بهترین زمان برای دیدن اقیانوس ابری این منطقه، اردیبهشت و خرداد است‌.

 

چادر زدن و گذراندن شب در زیر سقف پرستاره اولسبلنگاه، تجربه‌ای متفاوت و فراموش‌نشدنی خواهد بود. البته خانه‌های روستایی هم گزینه مناسبی برای اقامت است.

سوچاله یا سوئه چاله

 

آدرس: ۳۳ کیلومتری جنوب ماسال

 

در روزهای گرم سال، سفر به یک منطقه ییلاقی، از واجبات است. اگر می‌خواهید از گرمای شهرتان، به منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا پناه ببرید و حال و هوایی عوض کنید، ییلاق سوئه چاله ماسال گیلان را پیشنهاد می‌دهیم. این ییلاق زیبا با آبشارهای بلند، مراتع سرسبز و فضای بکر و مه‌آلود، آرامشی وصف‌نشدنی را نصیب‌تان می‌کند.

 

ییلاق سوچاله (سوئه چاله) ۱۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریاست و به همین خاطر دریایی از ابر این منطقه را فرامی‌گیرد‌. تا می‌توانید تماشا کنید، هوای پاک را نفس بکشید و چشم‌ و دل‌تان را از این همه زیبایی سیراب کنید. سوچاله برای عکاسی هم سوژه‌های بسیار خوبی دارد. نکته خوب دیگری که درباره سوچاله وجود دارد، خلوت‌تر بودن آن نسبت به اولسبلنگاه است.

تلارگاه

 

اگر طاقت دارید چند روزی اینترنت‌گردی را کنار بگذارید و با گشت‌وگذار در طبیعت، کمی از احوال و اخبار بد دور شوید، در اولین فرصت خود را به تلارگاه ماسال برسانید.

 

در ییلاق تلارگاه چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از ابر و مه، جنگل، دره و دشت‌های سرسبز خواهید داشت و طبیعت‌گردی تمام‌عیاری را تجربه می‌کنید. هر از چند گاهی دور بودن از گوشی و اینترنت و حتی دور بودن از آدم‌ها و پیوند با طبیعت، برای همه ما لازم است.

ییلاق شالما

 

آدرس: ۱۲ کیلومتری ماسال

 

یکی دیگر از ییلاقات ماسال که همه زیبایی‌های طبیعت را یک‌جا دارد، ییلاق شالما است. این ییلاق که رشته‌کوه‌های البرز احاطه‌اش کرده‌اند، طبیعتی بکر و دست‌نخورده دارد و به خاطر آب‌وهوای خنک و مطبوعش، برای تعطیلات تابستانی انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

 

اهالی منطقه ییلاق شالما را به خاطر چشمه‌هایی که دارد، به‌عنوان سرچشمه آب‌ها می‌شناسند.

 

در نزدیکی ماسال و در دل تالش یک اقامتگاه جذاب می‌توانید پیدا کنید که کل رنگ‌وبوی سفرتان را عوض می‌کند. که حال‌وهوای آن حال‌وهوایتان را عوض می‌کند!

خشکه دریا

 

ییلاق خشکه دریا یکی دیگر از ییلاقات زیبا و خوش‌آب‌وهوای ماسال گیلان است که در میان رشته‌کوه‌های دشته قرار دارد. همچنین این ییلاق در دره‌ای قرار دارد که محل تلاقی چندین رود خروشان و پُرآب است‌. با این توصیفات، می‌توانید تصور کنید که چقدر طبیعت آن‌جا بکر و سرسبز است و حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان هم، آب‌وهوای مطبوع و خنکی دارد.

 

ممکن است در مسیر رسیدن به خشکه دریا کمی از پیاده‌روی خسته شوید؛ اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. البته طبیعت اطراف آن‌قدر زیباست و محو این زیبایی‌ها خواهید شد که بعید می‌دانیم اصلا به خستگی فکر کنید.

ملومه بند

 

ییلاق‌های ماسال گیلان بهترین مکان برای سفر در تابستان هستند. یکی از زیباترین ییلاقات که ‌آب‌وهوای بی‌نظیری هم دارد، ییلاق ملومه بند است. در این ییلاق می‌توانید از تماشای دشت سرسبز، تپه‌هایی که پر از درخت است و کوه‌ها و دره‌ها لذت ببرید و با یک طبیعت‌گردی جانانه، دوباره انرژی ذهنی‌تان را به دست آورید.

 

ماسال از جاهایی است که در تعطیلات به شدت شلوغ می‌شود!

عکاس : امین فرج الهی

خبرنگار : حسین نعمتی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384500

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر