2

اگر می‌خواهیم به جایی برسیم، باید اصلاح‌طلب باشیم

  • کد خبر : 3867
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) طی نقطی میان دستور در صحن علنی مجلس با بیان اینکه در این مدت کوتاه نطق خود به بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی می‌پردازم، اظهار داشت: اگر قرار باشد به اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله و سیاست‌های کلی دست یابیم و به […]

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) طی نقطی میان دستور در صحن علنی مجلس با بیان اینکه در این مدت کوتاه نطق خود به بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی می‌پردازم، اظهار داشت: اگر قرار باشد به اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله و سیاست‌های کلی دست یابیم و به عنوان یک میثاق مشترک به اهداف آن برسیم، با این رفتار، عملکرد و وضعیت دستیابی به چنین اهدافی غیرممکن است.

وی افزود: برای رسیدن به ان اهداف باید نگاهی دیگر کرد و نوعی دیگر شنید تا بتوانیم به تمام اهداف چشم‌انداز برسیم و در منطقه الگو باشیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: نمی‌توان با نیم ساعت کار کردن در روز با دنیایی که ۷ تا ۸ ساعت در روز کار می‌کند، رقابت کنیم لذا اگر می‌خواهیم بر اساس اصول اعتقادی خود با آنچه که به عنوان الگویی در منطقه و الهام‌بخش بودن و رسیدن به آزادی و عدالت دست یابیم، باید روش و شیوه خود را تغییر دهیم.

پزشکیان ادامه داد: باید الگو بود و در نگاه خود یک نمونه تمام عیار از آنچه ‌می‌خواهیم باشیم بود لذا برای رسیدن به آن هیچ راهی جز اصلاح‌طلبی وجود ندارد.

وی با اشاره به اهداف اصلاح‌طلبی گفت: اصلاح‌طلبی چهار هدف عدالت، کیفیت، اثربخشی و کارایی را دنبال می‌کند.

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به فرمایشات رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند من یک اصولگرای اصلاح‌‌طلبم بنابراین اگر می‌خواهیم به جایی برسیم، باید اصلاح‌طلب باشیم اما در چارچوب اصول؛ اصلا بدون اصول نمی‌شود به جایی رسید و در چارچوب اصول است که باید نگاه را عوض و عدالت را اجرا کرد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: ما اگر قانون می‌نویسم، استخدام می‌کنیم و یا به کسی پست می‌دهیم، مردم به ما نگاه می‌کنند و در مورد ما حرف می‌زنند و همان حرف‌هایی که پشت سر حکومت‌ها، دسته‌ها و گروه‌های دیگر می‌زنیم، پشت سر ما هم می‌گویند.

وی با اشاره به توصیه‌های امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: طبق فرمایشات امام علی (ع) مسئول باید کاری کند که مردم راضی شوند و عمل صالح یعنی رضایت مردم و انصاف این است که آنچه ‌دوست داری و آنچه ‌دوست نداری را یکسان ببینی، لذا نمی‌شود به اسم اعتقاد گروهی را که دوست نداری، حذف و با آن ناعادلانه برخورد کنی و بعد بخواهیم به اهداف چشم‌انداز نیز برسیم.

نماینده تبریز با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز علم، ایمان، باور و مشارکت همه مردم لازم است، تصریح کرد: این موضوع بدون حضور عالمان، کارشناسان و دست‌اندرکاران و تنها با وجود عده‌ای خاص امکانپذیر نیست و همه ما باید مردم، عالمان و کارشناسان را به صحنه بکشیم تا به اهداف چشم‌انداز برسیم.

پزشکیان همچنین با اشاره به خطبه ۱۶ نهج‌البلاغه گفت: امام علی(ع) در مقابل گفتار خود گردنش را گرو می‌گذارد اما ما امروز قانون می‌نویسیم و حرفی را می‌زنیم و سپس عده‌ای ضدقانون عمل کرده و آن‌را اجرا نمی‌کنند و بعد ما نیز به راحتی از کنار آن می‌گذریم.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) در این خطبه تأکید می‌کند که اگر در جامعه‌ای تقوا باشد، آن جامعه خراب نمی‌شود، گفت: ما نباید بیهوده از شخصیت‌ها دفاع و آنها را بزرگ کنیم چرا‌که طبق فرمایشات امام علی(ع) فقط باید خدا را حمد کرد و تنها خود را ملامت کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر