1

بازارچه سنتی شوشتر + تصاویر

  • کد خبر : 387648
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
شوشتر مراکز خرید دیگری هم دارد مثلا اگر به دنبال تجهیزات کامپیوتری هستید می توانید به مرکز خرید پرشین بروید، در اینجا می توان بهترین ابزار کامیپوتری را با قیمت مناسب پیدا کرد. این روزها دیگر حتی در سفر هم ممکن است به ابزارهای کامپیوتری نیاز پیدا کنید در این صورت راهی این مرکز خرید شوید. دیگر مراکز خرید مدرن و معروف شوشتر مرکز خرید قائم و آدامون است.

 

شوشتر به عنوان یکی از شهرستان‌های خوزستان و در واقع قدیمی ترین شهر خوزستان است که در شمال این استان قرار گرفته و از لحاظ منابع آبی خیلی ارزشمند است. شوشتر خودش به‌تنهایی توانسته ۱۳ میراث جهانی ثبت‌شده در یونسکو داشته باشد. بنا به گفته یکی از تاریخ‌نویسان، شوشتر به معنای «خوب‌تر» است. واقعا که چه اسم زیبایی برایش انتخاب کرده‌اند. بعضی دیگر شوشتر را «شه‌شاتر» هم می‌نامند و گفته می‌شود که این نام از واژه «شوشا» یا «سوسا» گرفته شده است. این شهر آب‌وهوایی مطلوب در پاییز و زمستان و گرم در تابستان دارد. با آنکه دمای شوشتر بیشتر مواقع بالاست ولی می‌توانید برای بازدید از جاهای دیدنی شوشتر خوزستان برنامه‌ریزی کنید و بعدازظهر یا صبح را برای گردش انتخاب کنید.

در میان مراکز خرید شوشتر مطمئنا بازار سنتی شوشتر از همه معروف تر است، از همان بازارهای سنتی و تاریخی که جان می دهند برای گشت و گذار و خرید. این بازار سرپوشیده در قلب منطقه تاریخی شوشتر قرار دارد و همیشه شلوغ است و پرهیاهو. اینجا سراسر شوق و روح زندگیست و به غیر از خرید، جایی عالی ست برای تماشای فرهنگ و طرز زندگی مردمان بومی این منطقه. مطمئنا با رفتن به شهری چون شوشتر دلتان می خواهد سوغاتی بخرید تا یاد این سفر را برایتان زنده نگه دارد. اگر بیشتر تمایل به سوغاتی های خوراکی دارید خودتان را به بازار سنتی شهر برسانید؛ بازاری که قدمتش به دوران قاجار برمی گردد و در بخش اصلی اش خوراکی های خوشمزه ای به فروش می رسد. با رفتن به این بازار فروشنده های محلی زیادی را می بینید که خوراکی هایی مثل کشک، قره قوروت، کلوچه، شیرینی، موسیر، ترشیجات و … می فروشند. بوی این خوراکی ها چنان در فضای بازار پیچیده است که شما را ناخداگاه به داخل مغازه ها می کشانند.

حتما تا به حال تعریف نان های محلی خوزستان را زیاد شنیده اید پس حالا که به شوشتر رفته اید فرصت را از دست ندهید از بازار سنتی شوشتر نانی گرم و خوشمزه بخرید تا طعم و عطرش خاطره ی سفر به این شهر را برایتان به یادماندنی کند. میوه کنار از خوراکی های منحصربفرد این بازار است که در شهرهای دیگر به ندرت پیدا می شود پس اگر فصل بهار را برای سفر به شوشتر انتخاب کرده اید پیشنهاد می کنیم حتما این میوه را بخرید و طعم بینظیرش را امتحان کنید. در کنار خوراکی های رنگارنگ گاهی به مغازه هایی می رسید که مثل نمایشگاهی از سبدهای حصیری هستند، هر کدام از این حصیرها با برگ درختان نخل درست شده اند و امکان ندارد که نگاهتان به سمت آن ها جلب نشود.

پاساژ مهستان

نظرتان با خرید لباس محلی استان خوزستان چیست؟ در استان های ایران لباس های رنگارنگ و سنتی زیادی هست که برآمده از فرهنگ های قومی اند و خرید آن ها می تواند هیجان انگیز باشد. اگر در شوشتر به دنبال خرید این لباس ها هستید به پاساژ مهستان بروید، مرکز خریدی مدرن که تقریبا به تازگی درست شده و تجربه ای متفاوت از خرید را برایتان رقم می زند. پاساژ مهستان به عنوان یکی از مراکز خرید شوشتر اجناس مختلف با قیمت های مناسب دارد و می توانید یک ساعتی را به گشت و گذار در این پاساژ مشغول شوید. .

سرای افضل

شاید دوست دارید در این شهر کهن به جای مراکز خرید مدرن فقط به سراغ بازارهای تاریخی بروید در این صورت گزینه ی دیگری هم پیش رو دارید: سرای افضل، اینجا در واقع کاروانسرایی است که در زمان قاجار ساخته شده اما به خوبی محافظت شده است. مطمئنا در استان خوزستان به دنبال خرید صنایع دستی هستید و دوست دارید جایی را پیدا کنید که کلکسیونی از صنایع دستی مثل حصیر، گیوه، معرق کاری و … را به نمایش گذاشته باشد، سرای افضل باز هم شما را روسفید می کند. با رفتن به این سرا اول از همه محو تماشای معماری جذاب و سنتی آن می شوید. در حیات از تزئینات و نقش های آجری استفاده شده که جذابیت خاصی را به فضای کلی این محل داده است. اینجا با مساحت ۱۰۰۰ متر مربع یک بخش آجری نوساز به وسعت ۳۵۰ متر مربع هم دارد و به محلی برای فروش صنایع دستی استان خوزستان تبدیل شده است.

عکاس :

خبرنگار:

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=387648

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر