0

کاهش کیفیت نان

  • کد خبر : 387774
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
اینکه گاهی نان خمیر باشد یا خشک و یا نان امروز را فردا نتوان مصرف کرد یکی از مشکلاتی بوده که داد مردم را نسبت به کیفیت نان درآورده است.

بیشتر مردم از بی‌کیفیت بودن نان گلایه‌مندند، البته برخی از خبازان هم عنوان می‌کنند پخت نان برای نانوایان سود ندارد چرا که هزینه‌های تولید و افزایش اجاره‌بها موجب شده که بر کیفیت کار آنان تاثیر بگذارد.

مسئله کیفیت نان که یکی از کالاهای اساسی در سبد غذایی مردم محسوب می‌شود یکی از چالش‌های ادامه‌داری است که برخلاف نظارت‌ها در این خصوص هنوز هم در حد معضل باقی مانده است.

مردم از کیفیت نان می‌نالند و خبازی‌ها از کیفیت پایین آرد و کارخانجات آرد سازی، اما آیا می‌توان علت کیفیت پایین نان را به یک عامل مشخص ربط داد؟ این درحالیست که به دلیل کیفیت پایین نان همچنان بخش عمده‌ای از آن روانه نان خشکی‌ها می‌شود و تنور ضایعاتی‌ها را داغ نگه داشته است.

یکی از شهروندان می‌گوید: نان بخش اصلی غذای روزانه ما را تشکیل می‌دهد که باید فکری به حال کیفیت آن شود، حتی روزهایی که به نانوایی نمی‌رویم مجبور می‌شویم چند قرص نان از سوپرمارکت‌ها تهیه کنیم که متاسفانه با قیمت بالا به فروش می‌رسد.
یکی دیگر از شهروندان که برای خرید نان به یکی از نانوایی‌های سطح شهر آمده بود، گفت: بعضی روزها نان خمیر یا خشک و سوخته به دست مردم می‌دهند که نیمی از آن‌ها دور ریز می‌شود، اگر گلایه‌ای هم بکنیم فایده‌ای ندارد، چون می‌گویند ناراحتی برو از جای دیگر بخر اصلاً ما نان نداریم، یا اینکه می‌گویند کیفیت آرد خوب نیست، این موارد از جمله مشکلات مردمی است که قوت غالبشان نان بوده و از کیفیت پایین و دور ریز زیاد آن گلایه‌مندند.

یکی دیگر از شهروندان که اتفاقاً خودش کشاورز و گندم کار است، با بیان اینکه گندم تولیدی ما از لحاظ گلوتن وضعیت خوبی دارد اما مهارت نانوایی‌های ما لازم و کافی نیست، به خبرنگار مهر، می‌گوید: مشکل این است که نانوایان اگر وارد به کار نباشند، بهترین آرد سفید را هم به بدترین نان ممکن بدل می‌سازند.

اظهارات برخی از خبازان هم جای تامل دارد زیرا عنوان می‌کنند پخت نان برای نانوایان سود ندارد چراکه هزینه‌های تولید افزایش یافته و اختلاف شدید قیمت آرد یارانه‌ای نسبت به آرد با نرخ آزاد همچنین دو نرخی بودن آرد، انگیزه برخی نانوایان را برای قاچاق آرد به خارج از شبکه مضاعف کرده است.

خبرنگار : سید علی حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=387774

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر