1

دخالت کشورهای غربی و آمریکایی در امور سوریه به چه منظور؟

  • کد خبر : 3904
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱

خبرگزاری رسمی سوریه “سانا” اعلام کرد که “رابرت بائر” افسر سابق سازمان “سیا” هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه اینترنتی “یورو آبزرور” گفته است که دخالت کشورهای غربی و آمریکایی در امور سوریه در جهت منافع اسرائیل و هم پیمانان آن در سوریه و لبنان و همچنین ضربه زدن به ایران و حزب الله، صورت […]

خبرگزاری رسمی سوریه “سانا” اعلام کرد که “رابرت بائر” افسر سابق سازمان “سیا” هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه اینترنتی “یورو آبزرور” گفته است که دخالت کشورهای غربی و آمریکایی در امور سوریه در جهت منافع اسرائیل و هم پیمانان آن در سوریه و لبنان و همچنین ضربه زدن به ایران و حزب الله، صورت می پذیرد و هدف به هیچ عنوان حمایت از مردم سوریه نیست.

“رابرت بائر” که در سال های دهه هشتاد و نود میلادی بعنوان کارشناس مسائل امنیتی، نویسندگی می کرد، اعلام کرد که ما اطلاعات موثقی در مورد نفوذ گروههای تندروی وهابی به سوریه داریم که هدفشان ایجاد اغتشاش در این کشور است.

این کارشناس امنیتی در ادامه اظهار داشت: هنگامی که با مسئو لین سوری، صحبت می کنید، اعتماد به نفس را کاملا در چهره آنان مشاهده می کنید، به طوری که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

افسر سابق سازمان “سیا” مدعی شد که نتیجه اقدامات اتحادیه اروپا همان نتیجه ای را دارد که جورج بوش در قبال عراق و اسرائیل مرتکب شد.

رابرت بائر در فاصله سالهای هزار ونهصد و هفتاد و شش تا هزار ونهصد و نود و هفت مامور سیا و مسئول منطقه خاورمیانه بوده است.

او کتابهایی با عنوان “سقوط سیا” و “طلای سیاه و کاخ سفید” در انتشارات لاتس منتشر و به تازگی کتابی با عنوان “ایران صعود غیرقابل مقاومت” منتشر کرده است.

وی در این کتاب مدعی شده است که ایران در حال تبدیل  شدن به یک امپراتور غیر قابل مهار است و آمریکا باید بسیار حساس گونه با این کشور تعامل داشته باشد و هرچه سریعتر باید با ایران مذاکره کند، چرا که این کشور رؤیای تبدیل شدن به یک امپراتوری را در سر می پروراند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3904

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر