2

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: زمانی که در اوج هستیم، باید در دام لغزش‌ها نیفتیم

  • کد خبر : 3926
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۹

مراسم عید سعید مبعث با حضور جمعی از علما و فضلای شهرهای تهران، کرج و قزوین صبح امروز چهارشنبه، در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم با ذکر گوشه‌هایی از مناقب و فضائل پیغمبر اسلام، گفت: تاریخ صدر اسلام به ویژه دوران صدارت پیامبر (ص) سراسر درس و عبرت […]

مراسم عید سعید مبعث با حضور جمعی از علما و فضلای شهرهای تهران، کرج و قزوین صبح امروز چهارشنبه، در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم با ذکر گوشه‌هایی از مناقب و فضائل پیغمبر اسلام، گفت: تاریخ صدر اسلام به ویژه دوران صدارت پیامبر (ص) سراسر درس و عبرت برای آیندگان است.

وی با ذکر آیاتی از قرآن خطاب کریم به پیامبر (ص) در اوج پیروزی‌ها و فتوحات اسلام مبنی بر مراقبت بیشتر، تأکید کرد: تفرقه در قرآن در کنار عذاب‌های الهی می‌آید و خداوند می‌فرماید زمانی که در اوج قدرت هستید، همیشه باید مراقب باشید و فریب دنیا را نخورید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: زمانی که در اوج هستیم، باید در دام لغزش‌ها نیفتیم و خودخواهی و تمامیت ‌خواهی می‌تواند زمینه‌ساز شکست‌های بزرگ باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی مسائل کشور، گفت: دعواها، تهمت‌ها و بدگویی و تفرقه میان کسانی که تا دیروز دست در دست یکدیگر در زندان‌های طاغوت مشغول مبارزه بودند، زیبنده نظام اسلامی نیست و این نقطه همانجاست که خداوند، نیازمندی به مراقبت را توصیه می‌کند.

وی با اشاره به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نیروهای سیاسی کشور باید به این موضوع به عنوان فرصتی برای خدمت به اسلام، کشور و مردم نگاه کنند و دیدگاه حذفی به جای بیان نکات مثبت خود، زیبننده مسلمان نیست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در خصوص آتش‌سوزی در ساختمان قدس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز، گفت که فیلم و عکس واضح فردی که مرتکب این آتش‌ سوزی شده در اختیار نیروهای انتظامی، حفاظتی و اطلاعاتی کشور قرار گرفته و مجمع با روشن شدن ابعاد موضوع، در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم را صورت خواهد داد.

در ابتدای این دیدار به مناسبت ایام خجسته مبعث نبی مکرم اسلام، مراسم مولودی ‌خوانی برگزار شد و سپس حجت‌الاسلام رستگاری به ذکر جایگاه و ویژگی‌های اخلاقی پیامبر اسلام پرداخت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3926

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر