4

به‌هم‌ریختگی در سوریه پیامدهای نامطلوبی برای منطقه خواهد داشت

  • کد خبر : 39811
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۲

دولت و ملت ایران در مشکلات کنونی که قدرت‌های زورگو برای ملت سوریه به وجود آورده‌اند در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد ایستاد.

افق (ofoghnews.ir): رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های قدرت‌های بین‌المللی در قبال سوریه، شکستن سوریه را یک هدیه بزرگ به رژیم صهیونیستی دانست و افزود: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در بحران کنونی در کنار سوریه ایستاده و از آنها حمایت خواهد کرد.

علی لاریجانی بعدازظهر امروز در دیدار با وزیر امور آشتی ملی سوریه افزود: هرگونه راه حلی برای بحران سوریه از خلال گفت‌وگوهای ملی در این کشور به دست خواهد آمد نه از طریق مداخلات خارجی و حمایت‌های تسلیحاتی و مالی از گروه‌های تروریستی.

لاریجانی در ادامه روابط ایران و سوریه را مناسباتی پراهمیت و ذی‌قیمت خواند و گفت: دولت و ملت ایران در مشکلات کنونی که قدرت‌های زورگو برای ملت سوریه به وجود آورده‌اند در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد ایستاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات پاره‌ای از کشورهای منطقه علیه سوریه، آن را سیاستی اشتباه خواند و افزود: به‌هم‌ریختگی در سوریه پیامدهای نامطلوبی برای منطقه خواهد داشت و در آینده می‌تواند این کشورها را دچار مشکلات عدیده‌ای کند.

بر اساس این گزارش علی حیدر وزیر امور آشتی ملی در سوریه نیز در این دیدار بر اهمیت مناسبات کشورش با ایران تاکید کرد و افزود: ملت سوریه هیچ‌گاه حمایت‌های مردم ایران در شرایط سخت دشوار کنونی از سوریه فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: دو ملت دارای یک تاریخ طولانی از مناسبات دوستانه و منافع مشترک فراوانی هستند.

وزیر امور آشتی ملی سوریه در ادامه هدف فشارها به دولت سوریه را تغییر موضع این کشور در قبال رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: هدف اصلی دولت‌های مداخله‌گر در امور سوریه شکستن خطر مقاومت در منطقه علیه رژیم اشغالگر قدس می‌باشد که در این میان نقش و جایگاه سوریه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: علی‌رغم حمایت‌های همه‌ جانبه دولت‌های مداخله‌گر از گروه‌های تروریستی در سوریه ملت سوریه سرانجام پیروز نهایی این صحنه خواهد بود و در این چارچوب به نقش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر