2

«قدرت‌های خارجی برای تکمیل طرح خود در منطقه ،سوریه را هدف قرار داده‌اند.»

  • کد خبر : 39832
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۹:۳۶

«هر چقدر کشورهای غربی و تعدادی از کشورهای منطقه‌ای برای ترغیب سوریه به عقب نشینی از موضعش همکاری نزدیکی داشته باشند بازهم دمشق به راهبرد مقاومت و دفاع از حقوق قانونی ملت‌ها ادامه می‌دهد.»

بشار اسد: دمشق توطئه بیگانگان بر ضد خود را خنثی خواهد کرد

دیدار بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه (راست ) با علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس (پارلمان) ایران در دمشق
بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه می‌گوید این کشور در نهایت توطئه بیگانگان بر ضد خود را خنثی خواهد کرد.

اسد روز یک‌شنبه (۵ شهریور) در دیدار با علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس (پارلمان) ایران در دمشق تصریح کرد:«مردم سوریه اجازه نمی‌دهند این توطئه به اهداف خود برسد و ما به هر قیمتی آن را شکست خواهیم داد.»

وی افزود:«قدرت‌های خارجی برای تکمیل طرح خود در منطقه سوریه را هدف قرار داده‌اند.»

رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد:«هر چقدر کشورهای غربی و تعدادی از کشورهای منطقه‌ای برای ترغیب سوریه به عقب نشینی از موضعش همکاری نزدیکی داشته باشند بازهم دمشق به راهبرد مقاومت و دفاع از حقوق قانونی ملت‌ها ادامه می‌دهد.»

اسد تاکید کرد سوریه اصول و مواضع خود را تغییر نخواهد داد و نقشه‌های کشورهای غربی و متحدان آن‌ها محکوم به شکست است.

بروجردی نیز با اشاره به منافع مشترک دو کشور افزود امنیت سوریه امنیت ایران است.

وی ضمن تاکید بر حمایت همیشگی ایران از دولت و ملت سوریه در تمامی سطوح خاطرنشان کرد تهران با هر طرحی که بتواند سوریه را از بحران کنونی خارج کند به دمشق کمک خواهد کرد.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز شنبه (۴ شهریور) تصریح کرد جمهوری اسلامی پیشنهاد خود برای حل و فصل بحران سوریه را در نشست سران جنبش غیر متعهدها (نم) که اواخر اوت در تهران برگزار می‌شود مطرح خواهد کرد.

علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران نیز روز شنبه از ابتکار عمل تهران برای حل و فصل ناآرامی سوریه بر اساس طرح صلح ۶ ماده‌ای پیشنهادی کوفی عنان، فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه خبر داد.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ میلادی تا کنون صحنه ناآرامی‌هایی است. تعداد زیادی از مردم از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی سوریه در این ناآرامی‌ها کشته شده‌اند.

دمشق می‌گوید خرا‌ب‎کاران، قانون شکنان و تروریست های مسلح، عامل ناآرامی‌ها و خشونت‌های مرگ‌بار اخیر در سوریه هستند. این در حالی است که مخالفان، نیروهای امنیتی سوریه را به دست داشتن در کشتارها متهم می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر