0

مردم غزه با مقاومت ماهیت جریان مدعی صلح را برملا ساختند

  • کد خبر : 403013
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۲۱

عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: امسال «روز جهانی صلح» در شرایطی برگزار می‌شود که مردم غزه در یک سال مقاومت در برابر تجاوز و نسل‌کشی جریان مدعی صلح با صبر و پایداری خویش، ماهیت جریان مدعی صلح را برملا ساختند. به گزارش ایسنا، «لاله افتخاری» در یادداشتی به مناسبت روز جهانی صلح […]

عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: امسال «روز جهانی صلح» در شرایطی برگزار می‌شود که مردم غزه در یک سال مقاومت در برابر تجاوز و نسل‌کشی جریان مدعی صلح با صبر و پایداری خویش، ماهیت جریان مدعی صلح را برملا ساختند.

به گزارش ایسنا، «لاله افتخاری» در یادداشتی به مناسبت روز جهانی صلح نوشت: امسال روز جهانی صلح در حالتی فرا می‌رسد که جهان شاهد ۲ جریان بسیار متفاوت است؛ جریانی که مدعی صلح‌جویی و صلح‌مداری می‌باشد، اما در عمل کاملاً  نشان داده است که جنگ افروز، خونخوار، بی‌رحم، ناقض حقوق بشر، حقوق زنان، کودکان، مردان و بی‌گناهان است. جریانی که تجاوزگر است و به حریم کشورها و مردم آنها رحم نمی‌کند و حتی ناقض قوانین بین‌الملل است؛ این جریان، همان  استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است که خود مدعی صلح است و جلسات، برنامه‌ها، همایش‌ها و سمینارهای منطقه‌ای و بین المللی برگزار کرده، بیانیه‌ها و قطعنامه‌هایی صادر کرده اما عملاً بر خلاف آن رفتار می‌کند. جریانی که به بهانه گسترش صلح و تحقق دموکراسی حریم کشورها را نقض و سرزمین آنها را اشغال و جنگ و خونریزی به راه می‌اندازد.

مردم غزه با مقاومت ماهیت جریان مدعی صلح را برملا ساختند
مقاومت در غزه

اما در برابر آن جبهه مقاومت است. خواه در غزه یا یمن یا در لبنان و یا هر کجای دنیا که باشد طرفداران آن اما، همه آزادگان جهانند چه در دانشگاه‌های آمریکا باشند و یا در اروپا و آسیا و آفریقا. امسال روز جهانی صلح در شرایطی برگزار می‌شود که یکسال مقاومت مردم غزه در برابر تجاوز و نسل‌کشی جریان مدعی صلح  نمونه عینی آیه شریفه ” کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله” (بقره/۲۴۹) و مقاومت قهرمانانه آنها مصداق آیه شریفه ” ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقامواتتنزل علیهم الملائکه “(فصلت/۳۰) می باشد. آنها باصبر و پایداری خویش، ماهیت جریان مدعی صلح را برملا ساختند و طلایه‌دار پیروزی حق و غلبه مظلومان بر ستمگران گشته از شکست و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و افول پیش از موعد زندگی نا مشروع و غیرقانونی آنان نوید می‌دهند و البته پیروزی و نصرت نهایی برای مردم غزه و جبهه مقاومت خواهد بود. از سویی  حملات سبعانه دشمن علیه غزه قهرمان سبب ایجاد همبستگی در میان  کشورهای جبهه مقاومت و آگاهی‌بخشی به مردم دنیا و معرفی جبهه باطل به آزادی‌خواهان و انسان‌های فرهیخته جهان شده است.

مردم غزه با مقاومت ماهیت جریان مدعی صلح را برملا ساختند
اجتماع عظیم زائران اربعین

 اتفاق دیگری اما هر ساله به ویژه در سال‌های اخیر رخ می‌دهد و امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار شد؛ این پدیده همان همایش بزرگ اربعین حسینی است. رویداد بی‌نظیری که در حقیقت الگوی حقیقی و کامل و تمام نمای صلح( بدور از ادعا) در عرصه‌های مختلف در آن تحقق می‌یابد. گونه‌های صلح اعم از صلح میان اقوام، صلح میان ملل، صلح میان ادیان، صلح میان نحله‌ها، صلح میان موحدان و غیر موحدان، صلح میان مذاهب، صلح میان گروه‌ها و اقشار مختلف و در حقیقت صلحی در تمام ابعاد در جامعه بشری و میان آزادی‌خواهان جهان شکل می‌گیرد و بدون آنکه تابلویی از صلح و یا ادعای صلحی در آن مطرح باشد، افراد همه اعم از دولتمردان و شهروندان عادی، زنان، کودکان، مردان، پیشکسوتان و سالخوردگان، جوانان و همه اقشار دور هم جمع می‌شوند تا تابلوی مینیاتوری و بی‌نظیری از صلح جهانی را به نمایش بگذارند؛ همه حرکتی حول محور و به سمت و سوی امامی دارند که مخاطب او آزادگان جهانند و قلب‌ها و فطرت‌های پاک را از پس ۱۴ قرن درنوردیده و مخاطبان خود را پیدا کرده و دعوت نموده تا برای تحقق این گردهمایی بزرگ دور هم جمع شوند تا به دنیا نشان دهند که اگر باید روز جهانی صلحی مطرح شود، آن روز، روز اربعین حسینی است و اگر باید سند صلحی  نوشته شود آن سند باید مبتنی بر راه اباعبدالله علیه السلام و مرام و دیدگاه آن حضرت باشد و اگر قرار است جایزه صلحی به کسی داده شود باید به آن‌هایی تعلق گیرد که در مراسم اربعین حسینی با صلح و امنیت کامل دور هم جمع می‌شوند؛ به ملت شریف عراق که میزبانی خوبی را رقم می‌زنند  و به دیگر مردمانی که با فرهنگ‌های مختلف به کشور عراق آمدند اما برغم تفاوت فرهنگها ایامی با  آنها یکی شدند و با صدای یکسان و با صدای واحد بر سینه مدعیان صلح جهانی دست رد زدند و مرام آنها را زیر سوال بردند. آنها از جای جای جهان آمدند تا نشان دهند که اگر قرآن کریم و انبیای الهی به بشریت  وعده صلح و آرامش و امنیت دادند وعده‌ای محقَق و دست یافتنی است و نمونه عینیت یافته آن در مراسم اربعین حسینی مشهود است و ان‌شاءالله گستره جهانی و کامل آن و تحقق آیه شریفه “یا ایها الذین آمنوا ادخلوا فی السلام کافه” به زودی در حکومت جهانی مهدوی  مشاهده خواهد شد. به امید آن روز.

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=403013

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]