1

توقف موازی‌کاری در خدمت‌رسانی

  • کد خبر : 403721
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ ناصر کرد بچه متولد ۱۳۷۰ کارشناس مدیریت بازرگانی مسئول قرارگاه جهادی جواد الائمه محله حسین آباد شهر ابهر ۱۰ سال است که در مجموعه‌ها و گروه‌های جهادی فعال است. او و گروهش از سال ۱۳۹۷ وارد محله حسین آباد شده و به صورت محله محور با تمرکز بر روی این محله […]

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ ناصر کرد بچه متولد ۱۳۷۰ کارشناس مدیریت بازرگانی مسئول قرارگاه جهادی جواد الائمه محله حسین آباد شهر ابهر ۱۰ سال است که در مجموعه‌ها و گروه‌های جهادی فعال است. او و گروهش از سال ۱۳۹۷ وارد محله حسین آباد شده و به صورت محله محور با تمرکز بر روی این محله فعالیت‌ها را آغاز کردند.

حسین آباد در حاشیه شهر ابهر شکل گرفته و ساکنان آن را مهاجران از مناطق دیگر استان تشکیل می‌دهند. به همین دلیل محرومیت‌ها و آسیب‌های خود را دارد. آن‌ها ابتدا پایگاه بسیج را در محله تشکیل دادند و پس از آن گروه جهادی را ثبت کردند. سپس با تأسیس مرکز نیکوکاری به نام امام حسن مجتبی (ع) و صندوق قرض الحسنه این فضا را به قرارگاهی محلی در حوزه مسائل اجتماعی تبدیل کردند.

در ابتدای حضور در محله آسیب‌ها و مشکلاتی وجود داشت که آن‌ها را شناسایی کردند. افراد ساکن در این محله قشری بودند که نیازمندی‌های مختلف داشتند به همین دلیل با تشکیل هیئت امنا مرکز نیکوکاری تأسیس شد.

سپس با شناسایی خانواده‌های نیازمند بانک اطلاعاتی شکل گرفت و در ادامه بسته‌های معیشتی، کمک اجاره، کمک به پرداخت هزینه‌های درمانی و غیره را تقبل کردند. صندوق قرض الحسنه هم در سال ۱۳۹۸ راه اندازی شد که در حال حاضر صد و سی نفر عضو دارد و تاکنون وام‌های سه پنج و ده میلیونی پرداخت کرده که جمع این پرداختی‌ها به سیصد میلیون تومان طی یکسال می‌رسد.

هر کدام از فعالیت‌های مجموعه هیئت امنا و مسؤول خودش را دارد منتهی همه مسؤولان گروه‌ها در جلسات قرارگاه شرکت می‌کنند و به صورت یکپارچه برنامه‌ ریزی انجام می‌شود.

هشتاد درصد از منابع ما از طریق خیرین و به صورت مردمی و بیست درصد نیز از سایر محل‌ها تأمین می‌شود. با انسجامی که در فعالیت‌های آنان شکل گرفته اگر نهادهایی مانند سپاه، کمیته امداد، هلال احمر، بهزیستی و غیره هم بخواهند فعالیتی در این محله انجام بدهند به آن‌ها مراجعه می‌کنند و توزیع بسته‌های حمایتی و کمک‌های مردمی را از طریق قرارگاه انجام می‌دهند این مساله باعث شده تا موازی کاری و ارائه خدمات نامتعارف در این محدوده از بین برود.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=403721

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]