2

«سر یک زن» در نزدیکی میدان یونیون شهر سان‌فرانسیسکو به سرقت رفت + تصویر

  • کد خبر : 4851
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹

روز سه‌شنبه مردی خوش‌پوش که عینکی آفتابی بر چشم داشت به راحتی وارد یک گالری در نزدیکی میدان یونیون شهر سان‌فرانسیسکو شد و تابلو پیکاسو را به سرقت برد. به گزارش خبرآنلاین، این طراحی با مداد بیش از ۲۰۰ هزار دلار قیمت داشت، به گفته پلیس سارق به سرعت سوار یک تاکسی که دم در […]

روز سه‌شنبه مردی خوش‌پوش که عینکی آفتابی بر چشم داشت به راحتی وارد یک گالری در نزدیکی میدان یونیون شهر سان‌فرانسیسکو شد و تابلو پیکاسو را به سرقت برد.

به گزارش خبرآنلاین، این طراحی با مداد بیش از ۲۰۰ هزار دلار قیمت داشت، به گفته پلیس سارق به سرعت سوار یک تاکسی که دم در گالری منتظرش بود شد و فرار کرد.

این اتفاق ساعت ۱۱ و ۴۱ دقیقه صبح سه‌شنبه در گالری وینستین رخ داد. البی اسپارزا، سخنگوی پلیس گفت: «امیدواریم کسی این اثر را شناسایی کند، ممکن است آن را دست کسی ببینند که قصد فروش آن را دارد و به ما خبر دهند.»

سرقت بسیاری از آثار هنری به دلیل اندازه و ابعادشان کار دشواری است، اما اندازه این طراحی پیکاسو به نام «سَر یک زن» که در سال ۱۹۶۵ کشیده شده تقریبا ۲۵ در ۲۰ سانتیمتر است، یعنی چیزی حدود اندازه یک کاغذ معمولی و سرقت آن ساده است.

«سر یک زن» یکی از آثار مجموعه‌ای بود که پیکاسو به راننده خود به نام مائوریس برسنو هدیه داده بود، این تابلو بهار امسال در یک حراجی به قیمت ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار توسط گالری خریداری شده بود.

رولند وینستین، رئیس این گالری که به تازگی از سفر ماه ‌عسل به اروپا بازگشته بود، روز سه‌شنبه این سرقت را بزرگترین سرقت از گالری خود خواند. او گفت دچار شک شده و نمی‌داند آیا آثار مهم هنری را باز هم در گالری خود که به راحتی به خیابان دسترسی دارد به نمایش بگذارد یا نه.

در کنار تابلو سرقت‌شده پیکاسو در این گالری آثار قابل‌توجهی چون «قرمز مادرانه» اثر سال ۱۹۸۰ مارک شاگال، «کمدی الهی، دوزخ، ۹» اثر سالوادور دالی و «Plat Personnages Bleu et Jaune» اثر سال ۱۹۵۶ خوان میرو بر دیوار آویزان بودند.

وینستین در ادامه گفت: «ما یک موزه آزاد هستیم و همین خطراتی برای ما دارد. فقط باید سعی کنیم امنیت موزه را ارتقاء دهیم تا باری دیگر این اتفاق رخ ندهد.»

پابلو پیکاسو چند اثر به نام «سر یک زن» دارد و به این سوژه علاقه بسیار داشت. شارون فلشر، مورخ هنری که رئیس بنیاد بین‌المللی تحقیقات هنری است ضمن اشاره به فعال بودن این هنرمند تا زمان مرگش در سال ۱۹۷۳ گفت: «پیکاسو از جمله هنرمندانی است که به دفعات آثارش به سرقت رفته‌اند یا از روی آنها نسخه جعلی ساخته شده. دلیل این مسئله شهرت پیکاسو است که همه حداقل نامش را شنیده‌اند.»

این مورخ با اشاره به دشواری فروش تابلو گفت: «به محض اینکه مردم این خبر را بشنوند فروختن تابلو خیلی دشوار می‌شود. مجموعه‌داران بنام این اثر را نمی‌خرند. اگر کسی بخواهد مبلغ قابل‌توجهی پرداخت کند کمی درمورد اصالت اثر و صاحب آن تحقیق می‌کند.»

سال پیش تابلویی از یکی از گالری‌های سان‌فرانسیسکو به سرقت رفت و خبر آن خیلی سریع در شهر منتشر شد. چند روز بعد زنی که به قصد فروش اثر به یک گالری سر زده بود دستگیر و تابلو به گالری بازگردانده شد.

وینستین هم درمورد احتمال فروخته شدن تابلو گفت: «بیشترین ترس من از این است که سارق متوجه خطر فروش آن شود و تصمیم بگیرد به شیوه‌های نامناسب و زیرزمینی آن را بفروشد.»

شاهدان سارق را مردی بین ۳۰ تا ۳۵ ساله توصیف کردند که سفیدپوست است و بلندقد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4851

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر