6

بازخواست “باراک اوباما ” رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص مشارکت نظامی در لیبی

  • کد خبر : 490
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را به تصویب درآوردند که علاوه بر بازخواست “باراک اوباما ” رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص مشارکت نظامی در لیبی، خواستار شفاف‌سازی در خصوص این مأموریت نظامی خواهد شد. افق به نقل از شبکه “ای بی سی نیوز “، مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را به تصویب درآوردند که علاوه بر بازخواست “باراک […]

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را به تصویب درآوردند که علاوه بر بازخواست “باراک اوباما ” رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص مشارکت نظامی در لیبی، خواستار شفاف‌سازی در خصوص این مأموریت نظامی خواهد شد.
افق به نقل از شبکه “ای بی سی نیوز “، مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را به تصویب درآوردند که علاوه بر بازخواست “باراک اوباما ” رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص مشارکت نظامی در لیبی، خواستار شفاف‌سازی در خصوص این مأموریت نظامی خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ۲۹۲ را با ۲۶۸ رأی موافق در مقابل ۱۴۵ رأی مخالف به تصویب درآورد که این قطعنامه توسط “جان بینر ” رئیس مجلس نمایندگان آمریکا معرفی شده بود.

بر اساس این گزارش، ۴۵ نفر از دموکرات‌ها به ۲۲۳ تن از جمهوری‌خواهان پیوستند و به نفع قطعنامه مذکور رأی موافق دادند و ۱۰ تن از جمهوری‌خواهان علیه این قطعنامه رأی دادند.

“بینر ” روز گذشته در حین مباحثه در خصوص این قطعنامه در سالن مجلس نمایندگان اعلام کرد: ما موظفیم که از ارتش خود در حین خطرات حمایت کنیم و در کنار همپیمانان خود بایستیم. این قطعنامه به رئیس‌جمهور آمریکا پیام می‌دهد. او فرصت استفاده از این حق را دارد و اگر از این فرصت استفاده نکند، کنگره از اختیارات قانونی خود استفاده می‌کند و از این حق استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، مجلس نمایندگان آمریکا همچنین قطعنامه ۵۱ که توسط “دنیس کوسینیچ ” را با ۱۴۸ رأی موافق در مقابل ۲۶۵ رأی مخالف رد کرد.

قطعنامه بینر به دولت اوباما ۱۴ روز وقت داده است تا به کنگره توضیحاتی در خصوص اینکه قبل از آنکه نیروهای آمریکایی در طرح منطقه پرواز ممنوع لیبی شرکت کرده‌اند با قانونگذاران آمریکایی در خصوص این مشارکت، مشورت نکرده‌اند، توضیحاتی ارائه دهند و همچنین دولت اوباما باید توضیح دهد که چگونه مشارکت نظامی در لیبی تحت “قطعنامه قدرت‌های جنگ ” مجاز خواهد بود.

قطعنامه مذکور همچنین اعلام می‌کند که رئیس‌جمهوری آمریکا نباید یگان‌های نظامی و نیروهای مسلح آمریکا را در لیبی مستقر کند یا این نظامیان را در لیبی نگاه دارد و یا چه به دلیل نظامی و یا هر دلیل دیگری نمی‌تواند نیروهای نظامی آمریکایی را در لیبی نگاه کند.

بر اساس این گزارش، قطعنامه کوسینیچ نیز دولت اوباما را موظف می‌کند که ظرف مدت ۱۵ روز از زمان تصویب قطعنامه، نیروهای مسلح آمریکایی را از لیبی خارج کند اما زمانیکه که قطعنامه پیشنهادی بینر در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شد، جمهوری‌خواهان از قطعنامه کوسینیچ حمایت نکردند.

قرار بود مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در خصوص قطعنامه کوسینیچ رأی‌گیری کند اما با مطرح شدن قطعنامه پیشنهادی بینر، قطعنامه کوسینیچ رد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر