1

بیستمین دوره آزمون متمرکز دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی با شرکت ۴۰۶ داوطلب برگزار شد

  • کد خبر : 4902
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱

ابراهیم حسن‌بیگی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در حاشیه برگزاری بیستمین دوره آزمون دکتری این دانشگاه که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: بیستمین دوره آزمون متمرکز دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی امروز برگزار شد که حدود ۴۰۶ داوطلب در این آزمون شرکت کردند. وی افزود: این داوطلبان در رشته‌های مدیریت راهبردی، مدیریت […]

ابراهیم حسن‌بیگی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در حاشیه برگزاری بیستمین دوره آزمون دکتری این دانشگاه که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: بیستمین دوره آزمون متمرکز دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی امروز برگزار شد که حدود ۴۰۶ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: این داوطلبان در رشته‌های مدیریت راهبردی، مدیریت راهبردی نظامی، مدیریت دانش، آینده‌پژوهی، دفاع ملی، سیاست دفاعی، پدافند غیرعامل، مطالعات امنیت ملی، امنیت داخلی و تهدیدات امنیت ملی شرکت کرده‌اند.

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: تعداد پذیرفته‌شدگان این آزمون به نمرات داوطلبان بستگی دارد. داوطلبانی که حد نصاب نمره را کسب کنند برای مصاحبه دعوت می‌شوند و براساس جمع‌بندی نمره آزمون کتبی، مصاحبه علمی و معیارهایی که هیئت امنا این دانشگاه تعیین می‌کند ارزیابی و پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه تصریح کرد: داوطلبان شرکت در این آزمون علاوه بر دارا بودن مدرک قابل قبول کارشناسی‌ارشد وزارت علوم باید دارای سوابق مثبت مدیریتی باشند.

وی در ادامه گفت: ۵۰ نمره به آزمون کتبی، ۲۵ نمره معیارهای هیئت امنای دانشگاه و ۲۵ نمره نیز به مصاحبه علمی بستگی دارد و براساس این سه عامل داوطلبان ارزیابی و از میان آنان دانشجویان سال جاری تحصیلی انتخاب می‌شوند.

حسن‌بیگی با اشاره به اینکه برآورد ما این است که حدود ۸۰ نفر از داوطلبان در این آزمون پذیرفته شوند، اظهار داشت: البته این رقم تخمینی است و نتیجه قطعی آن بستگی به نمرات داوطلبان دارد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تأکید کرد: برابر تدبیر ابلاغی و هماهنگی‌ها با وزارت علوم، مجوز این وزارتخانه و تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون متمرکز دوره دکترای این دانشگاه برگزار می‌شود که نماینده سازمان سنجش از صبح امروز در جلسه آزمون حضور داشته و بر فرآیند آزمون نظارت دارد.

وی افزود: طراحان سؤالات آزمون از اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور و دانشگاه عالی دفاع ملی هستند. این اساتید امروز در قرنطینه سؤالات را طرح کرده که بلافاصله برگه‌های سؤالات تایپ، تکثیر و در جلسه آزمون توزیع شده است.

حسن‌بیگی با بیان اینکه تا پیش از برگزاری آزمون هیچ‌کس به غیر از طراحان سؤال که در قرنطینه حضور دارند اطلاعی از مضمون و محتوای سؤالات ندارند، خاطرنشان کرد: این تجربه‌ای است که دانشگاه عالی دفاع ملی طی این سال‌ها کسب کرده و موجب تضمین کافی در سلامت و امنیت برگزاری آزمون می‌شود.

امنیت و کیفیت آزمون دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی بسیار بالاست

طاهری میرقائد نماینده سازمان سنجش آموزش کشور که صبح امروز جهت نظارت بر آزمون دوره دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی در این دانشگاه حضور پیدا کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از طریق آزمون نیمه‌متمرکز سازمان سنجش انجام می‌شود اما برابر ضوابط خاص نیروهای مسلح، این آزمون اختصاصی و تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: معمولاً سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در آزمون دوره دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی شرکت می‌کنند و امسال این دانشگاه افزایش رشته‌ای نداشته است.

طاهری با اشاره به اینکه این آزمون دو روز و به صورت تشریحی برگزار می‌شود، اظهار داشت: امنیت و کیفیت این آزمون بسیار بالاست و ما مراحل مختلف آزمون از طرح سؤال، برگزاری و اعلام نتایج را تحت نظارت داریم تا مطابق استانداردهای وزارت علوم برگزار شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر