1

سخن گفتن از فلسفه غرب به عنوان یک فلسفه یکپارچه و متجانس درست نیست.

  • کد خبر : 4933
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵

استاد حقوق و فلسفه سیاسی دانشگاه کمبریج با اشاره به اینکه سنت فلسفی غرب بدون اشتباه و بی نیاز از نقد نیست، گفت: همین که سنت فلسفی غرب خود انتقاد است به معنای این است که بر آن نقدهایی وارد است. دکتر متیو کرامر استاد فلسفه سیاسی و فلسفه حقوق دانشگاه کمبریج و مدیر برنامه […]

استاد حقوق و فلسفه سیاسی دانشگاه کمبریج با اشاره به اینکه سنت فلسفی غرب بدون اشتباه و بی نیاز از نقد نیست، گفت: همین که سنت فلسفی غرب خود انتقاد است به معنای این است که بر آن نقدهایی وارد است.

دکتر متیو کرامر استاد فلسفه سیاسی و فلسفه حقوق دانشگاه کمبریج و مدیر برنامه فلسفه سیاسی و فلسفه حقوق در این دانشگاه در مورد مبانی و اصول کلی که فلسفه غرب بر اساس آن شناخته می شود به خبرنگار مهر گفت: سنت فلسفی غرب به رویکردها و رهیافتهای متفاوت و گوناگونی اطلاق می‌شود که در برخی موارد نامتجانس و ناهمگون هستند.

وی تصریح کرد: از اینرو سخن گفتن از فلسفه غرب به عنوان یک فلسفه یکپارچه و متجانس درست نیست. این سنت فلسفی متکثر و پراکنده است.

مؤلف “محل تلاقی اخلاق و حقوق” در ادامه تأکید کرد: در این سنت فلسفی و در شاخه‌های گوناگون گاهی یک دیدگاه و رهیافت حالت مسلط و غالب پیدا کرده است. برای نمونه در فلسفه سیاسی مدرن و در جهان انگلیسی زبان اصولی معیار و مبنا قرار گرفته‌اند.

کرامر یادآور شد: برای نمونه، در حال حاضر در فلسفه سیاسی کشورهای انگلیسی زبان سنت غالب فلسفی، لیبرال دموکراسی است. این سنت بر آزادیهای فردی، برابری مدنی، برابری فرصتها و موقعیتها و حق تعیین سرنوشت بر اساس روندهای دموکراتیک توجه دارد.

مؤلف “نظریه حقوق، نظریه سیاسی و شالوده شکنی” تصریح کرد: تفاوتی که در میان سنتهای گوناگون موجود در لیبرال دموکراسی وجود دارد در مورد چگونگی تحقق این ایده‌ها و محورهای اساسی است. در حال حاضر این رویکرد در فلسفه سیاسی غالب و مورد توجه است.

استاد دانشگاه کمبریج در مورد اینکه مهمترین انتقادات وارده به سنت فلسفی غرب چیست گفت: همین که سنت فلسفی غرب خود انتقاد است به معنای این است که بر این سنت فلسفی نقدهایی وارد است. به عبارت دیگر سنت فلسفی غرب اگر بدون اشتباه و بی نیاز از نقد بود چه نیازی به خود انتقادی داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4933

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر