2

افراطیون جبهه اصلاحات پس از آسیب دیدگی سنگین در فتنه سال ۸۸ به دنبال استفاده از چهره های خاکستری هستند

  • کد خبر : 4967
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۲۰

افراطیون جبهه اصلاحات پس از آسیب دیدگی سنگین در فتنه سال ۸۸ به دنبال استفاده از چهره های خاکستری به عنوان پوشش سیاسی و حائل انتخاباتی هستند. طیفی از این افراطیون پس از سخت شدن عرصه بر فتنه گران از کشور گریختند و با اعلام برائت از اصلاح طلبی، تابلوی سرنگونی طلبی را بلند کرده […]

افراطیون جبهه اصلاحات پس از آسیب دیدگی سنگین در فتنه سال ۸۸ به دنبال استفاده از چهره های خاکستری به عنوان پوشش سیاسی و حائل انتخاباتی هستند.
طیفی از این افراطیون پس از سخت شدن عرصه بر فتنه گران از کشور گریختند و با اعلام برائت از اصلاح طلبی، تابلوی سرنگونی طلبی را بلند کرده و علنا در کنار جریان های برانداز خارج نشین ایستادند اما طیفی دیگر که با طیف اول، همراهی کامل به خرج داده بودند و هنوز هم ارتباطات خود را با آنها در خارج حفظ کرده اند معتقدند باز تولید فتنه و آشوب ۲ سال پیش، مستلزم بازگشت به فضای سیاسی کشور و امکان تجدید فعالیت در حوزه احزاب، مطبوعات، تریبون های عمومی (نظیر دانشگاه ها و…) و انتخابات مجلس است.
هر چند که اظهارات برخی سران این جریان معطوف به ادعای عدم سلامت انتخابات و شرط گذاری برای حضور در این عرصه است، اما اخبار موثق و گزارش های متواتر از جلسات این طیف حاکی از آن است که این مجموعه روش «حرکت با چراغ خاموش» و تاکتیک «نعل وارونه» را در پیش گرفته است تا ضمن گم کردن رد و سخت کردن امکان ردیابی مسیر حرکت خود از سوی دستگاه های نظارتی، فرصت بیشتری برای تجدید قوا به دست آورند و از آن طرف اسباب هوشیاری جبهه اصولگرایان را که درگیر برخی اختلاف هاست، فراهم نکنند.
فاز دیگری که در جلسات محفلی افراطیون به تصویب رسیده و در دست اجراست، استفاده از چهره های خاکستری و کمتر سوخته برای معبرگشایی در حوزه تجدید فعالیت های حزبی، روزنامه ای و انتخاباتی است. به موازات گسترش فعالیت های مطبوعاتی، طیف مذکور مایل است برخی چهره ها را در عرصه انتخابات وارد کند که در فتنه ۸۸ سوخت نشده و هرز نرفته اند یا به هر دلیل دارای وجاهت هایی هستند که رد صلاحیت آنها را دشوار می سازد. ثبت نام چند لایه نامزدها به نحوی که از یک طرف تعداد ردصلاحیت شدگان را بالا ببرد و موجب فشار به شورای نگهبان و نظام شود و از طرف دیگر، راهی برای نفوذ شماری از آنها به صحنه انتخابات مجلس باز کند، یکی دیگر از مصوبات جلسات محفلی است.
تصمیم سازان اصلی در کنار فراخوان چهره های خاکستری و سوخت نشده، فاز تکمیلی پروژه را نیز تدوین کرده اند هر چند که الزاما این فاز را با همه آن مهره های خاکستری در میان نخواهند گذاشت و آن فاز تشنج و تنش و حتی اغتشاش است. در نظر تصمیم سازان، هر دو فاز می تواند اثر تصاعدی بر یکدیگر بگذارد. یعنی از مهره های خاکستری برای تدارک تشنج و از تشنج برای تقویت موقعیت «خاکستری »ها استفاده شود. افراطیون حتی معتقدند که لازم نیست افراد خاکستری یا موجه، بدانند که از طرف آنها به وسط میدان هل داده شده اند اما در عین حال در چارچوب تقابل با نظام مدیریت شوند. از سیدحسن خمینی، حسن روحانی، حبیب ا… بیطرف، محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری و… طیفی از برخی وزرای دولت های اصلاحات و سازندگی، شماری از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک و احزاب همسو (نظیر اعتدال و توسعه و…) در این باره نام برده می شود ضمن اینکه افراطیون تصمیم ساز نیم نگاهی هم به حمایت موذیانه از برخی اصولگرایان- به شکل تاکتیکی و برای اختلاف افکنی- دارند، همچنان که در انتخابات ریاست جمهوری، با برخی چهره ها، پروژه های فریبکارانه و انحرافی نظیر دولت وحدت ملی و دولت ائتلافی و… را در میان گذاشتند.
فاز دیگر مورد توجه این طیف، تعامل و تحریک جریان انحرافی برای تقویت انشعاب و جدایی طلبی به موازات عمل طیف دیگر مورد اشاره اصولگرایان است. درواقع در این سناریو دو سر حاشیه ساز و افراطی در حاشیه جبهه اصولگرایان باید مانند دو لبه یک قیچی، رشته های انسجام اصولگرایان را ببرند یا ضعیف کنند.
در همین حال یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار (یکی از گروه های جبهه اصلاحات)، با بیان اینکه عارف و بیطرف تزهای انتخاباتی خاتمی را پیش می برند، گفت: اتاق فکر خاتمی در پی ارائه لیست جدید انتخابات برای رقابت های سیاسی مجلس هستند.
اسماعیل حق پرستی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: اتاق فکر خاتمی با رهبری عارف و بیطرف لیست جدیدی را در انتخابات مجلس نهم ارائه خواهند داد.
محمد زارع مومنی رئیس ائتلاف اصلاح طلبان جوان هم پشت پرده سناریوی خاتمی را اپوزیسیون خارج از کشور دانست و بر لزوم تبری جستن اصلاح طلبان معتدل از خاتمی و همدستانش و تعریف دکترین جدید تأکید کرد.
وی اپوزیسیون و تندروهای خارج از کشور را محرک و خط دهنده اصلی خاتمی عنوان کرد و اظهار داشت: خاتمی تحت تأثیر مطلق اپوزیسیون و افراط گرایان خارج از کشور قرار دارد چرا که پشت پرده سناریو و برنامه های خاتمی، دشمنان نظامند. خاتمی کاملا تحت نفوذ تندروها قرار داشته و تزهای دیکته شده آنان را اجرا می کند.
وی گفت: خاتمی از ابتدا هیچ اراده ای از خود نداشته و به دستور اپوزیسیون عمل کرده است.
سرانجام باید گفت که بررسی صلاحیت ها، ارتباطی به تابلوها و پوشش ها ندارد و صرف نظر از ضدانقلاب و فتنه گران تابلودار، بقیه افراد و جریان ها نیز باید به طور مشخص در قول و عمل و سابقه از فتنه گران و منافقین جدیدی که در خیانت و جنایت و آشوبگری و مزدوری جبهه استکبار دست منافقین قدیمی را از پشت بستند، مبرا باشند و برائت بجویند. طبیعتا افرادی که نسبت شان با فتنه گری و پروژه آشکار سرویس های جاسوسی بیگانه در انتخابات سال ۸۸ روشن نیست، اهلیت حضور در عرصه انتخابات مجلس را ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4967

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر