2

اعمال محدودیت‌های صدور ویزا برای رهبران ایرانی و سایر حامیان نقض حقوق بشر

  • کد خبر : 4985
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱

“هیلاری کلینتون “، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در قالب بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات امروز یادآوری مهمی به ایران است مبنی بر اینکه جامعه بین‌الملل آن دسته از مقامات را که حقوق بشر را نقض می‌کنند و آرمان‌های دموکراتیک شهروندان خود را سرکوب می‌کنند، مسئول می‌داند. فارس به نقل از خبرگزاری “یونایتدپرس ‌اینترنشنال “، […]

“هیلاری کلینتون “، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در قالب بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات امروز یادآوری مهمی به ایران است مبنی بر اینکه جامعه بین‌الملل آن دسته از مقامات را که حقوق بشر را نقض می‌کنند و آرمان‌های دموکراتیک شهروندان خود را سرکوب می‌کنند، مسئول می‌داند.

فارس به نقل از خبرگزاری “یونایتدپرس ‌اینترنشنال “، وزارت امور خارجه آمریکا از اعمال محدودیت‌های صدور ویزا برای رهبران ایرانی و سایر حامیان نقض حقوق بشر در ایران توسط آمریکا و انگلیس خبر داد.

“هیلاری کلینتون “، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در قالب بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات امروز یادآوری مهمی به ایران است مبنی بر اینکه جامعه بین‌الملل آن دسته از مقامات را که حقوق بشر را نقض می‌کنند و آرمان‌های دموکراتیک شهروندان خود را سرکوب می‌کنند، مسئول می‌داند.

از جمله مقامات ایرانی مشمول این محدودیت ویزایی، وزرای دولتی، ارتش و ماموران اجرای قانون و همچنین مقامات قوه قضائیه و زندان‌ها هستند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است: علاوه ‌بر این، کانادا از تشدید اقدامات علیه عاملان سوء استفاده اعلام حمایت کرده است.

کلینتون در ادامه بیانیه خود گفته است: تا زمانیکه دولت ایران، متجاوزان به حقوق بشر را دادگاهی و از شهروندانش حمایت نکند، آمریکا، انگلیس، کانادا و سایر شرکا به نمایندگی از مردم ایران ایستادگی خواهند کرد.

ادعای وزارت خارجه آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران در شرایطی گزارش می‌شود که وضعیت حقوق بشر در آمریکا بسیار نگران‌کننده تر از آن چیزی است که مقامات و رسانه‌های این کشور مدعی آن هستند. همه روزه در کشور آمریکا شاهد رویدادهای ناگواری در زمینه نقض حقوق بشر هستیم؛ رویدادهایی که رسانه‌های جریان مسلط در آمریکا از پوشش اخبار مربوط به آن‌ها خودداری می‌ورزند.

وزارت امور خارجه روسیه چندی پیش با استناد به گزارش نهایی کارگروه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، از توصیه‌های سازمان ملل به مقامات آمریکا در رابطه با رعایت حقوق‌بشر و رفع مشکلات داخلی این کشور خبر داده بود و خود واشنگتن نیز در گزارشی به سازمان ملل اعتراف کرد که سوابق آمریکا از لحاظ حقوق بشر پایین‌تر از حد ایده‌آل بین‌المللی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر