2

قلیان و سیگار دروازه اصلی گرایش زنان به اعتیاد است

  • کد خبر : 5347
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴

یک آسیب‌شناس مسایل اجتماعی گفت: محدودکردن مراکز تنها به پذیرش مردان برای استعمال قلیان موجب ایجاد مراکز غیرقانونی برای تفریحات جوانان می‌شود. مجید ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه استعمال دخانیات پنج برابر سیگار برای سلامت زیان‌آور است، گفت: برخی از جوانان به ویژه دختران باور نمی‌کنند که […]

یک آسیب‌شناس مسایل اجتماعی گفت: محدودکردن مراکز تنها به پذیرش مردان برای استعمال قلیان موجب ایجاد مراکز غیرقانونی برای تفریحات جوانان می‌شود.

مجید ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه استعمال دخانیات پنج برابر سیگار برای سلامت زیان‌آور است، گفت: برخی از جوانان به ویژه دختران باور نمی‌کنند که زیان‌های قلیان بسیار بیشتر از سیگار است و اصولا استعمال قلیان می‌تواند مقدمه‌ای برای اعتیاد‌های دیگر باشد و حتی دیده می‌شود بسیاری از خانواده‌ها حتی به فرزندان خود اجازه می‌دهند که در حضور آنان قلیان بکشند.

وی در مورد ممنوعیت ورود خانم‌ها به قهوه‌خانه‌ها گفت: اگر منظور مسوولان قهوه‌خانه‌های سنتی است که باید گفت که قهوه‌خانه‌ها یک محیط مردانه است و بعید به نظر می‌رسد که خانمی وارد این‌گونه قهوه‌خانه‌ها شود و از نظر اخلاقی مشاهده صحنه قلیان‌کشیدن توسط یک خانم آزاردهنده بوده و مغایر با آداب و قواعد اجتماعی است.

ابهری با بیان اینکه محدودکردن این‌گونه مراکز به پذیرش مردان برای استعمال قلیان باعث می‌شود مراکز غیرقانونی برای تفریحات جوانان و زنان افتتاح شود، گفت: وقتی جوان‌ها از کنترل اجتماعی خارج شوند احتمال بروز هر گونه ناهنجاری رفتاری در مورد آنان دور از عقل نیست.

وی با بیان اینکه برخی قلیان‌کشی را تفریح خود انتخاب کرده‌اند، گفت: ابزارهای بهتری برای وقت‌گذرانی وجود دارد.

قلیان و سیگار دروازه اصلی گرایش زنان به اعتیاد است

این آسیب‌شناس مسایل اجتماعی در ادامه با اشاره به یک تحقیق میدانی انجام شده از جمعی از دختران معتاد گفت: قلیان و سیگار دروازه اصلی گرایش زنان به اعتیاد بوده است.

وی با بیان اینکه اگر قرار است در این زمینه برخورد انجام گیرد، گفت: ابتدا باید به خانواده‌ها و جوانان اطلاع‌رسانی شده و زیان‌های این کار را به آنان یادآوری کنیم و در گام بعدی به فرهنگسازی و ارائه ابزار و امکانات تفریحی بپردازیم.

این آسیب‌شناس مسایل اجتماعی گفت: جلوگیری از ورود خانم‌ها به مراکز عرضه‌کننده قلیان باید ارزیابی شود و ورود زنان تنها باید به این مراکز ممنوع شود اما هنگامی که یک زن در حضور والدین و یا همسرش اقدام به کشیدن قلیان می‌کند نباید مانع از ورود وی شد.

ابهری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی بهترین ابزارهای پیشگیری اجتماعی و فرهنگی است، گفت: ارائه اطلاعات درست به جوانان می‌تواند در کاهش ورود زنان و جوانان به این مراکز موثر باشد.

وی با انتقاد اعمال تفکیک جنسیتی در قهوه‌خانه‌ها به ایسنا گفت: این مساله امری محال است و ما باید به صورت زیربنایی و اساسی با این مساله رفتار کنیم.

ابهری در پایان با بیان اینکه خطر حضور دختران و پسران جوان در مراکز غیرمجاز و مکان‌های تفریحی همچون فرحزاد، کن و درکه بیشتر از قلیان‌کشی است گفت: عدم حضور زنان در سفره‌خانه‌های درون‌شهری باعث رونق اماکن قانو‌ن‌شکن خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5347

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر