2

تفکر در جهان به سوی لیبرالیسم مطلق پیش می‌رود

  • کد خبر : 5352
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰

مرتضی نبوی در گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) با تبریک ایام فرخنده ماه شعبان به خصوص تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، اظهار کرد: واژه جدید سیاسی که در ماه‌های اخیر در کشور رایج شده است، جریانی است به نام جریان انحرافی، البته بنده معتقدم که آن‌ها یک جریان نیستند و […]

مرتضی نبوی در گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) با تبریک ایام فرخنده ماه شعبان به خصوص تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، اظهار کرد: واژه جدید سیاسی که در ماه‌های اخیر در کشور رایج شده است، جریانی است به نام جریان انحرافی، البته بنده معتقدم که آن‌ها یک جریان نیستند و فقط یک گروه هستند زیرا هیچ‌گونه پایگاه اجتماعی در کشور ندارند اما به دلیل تفکری که دارند می‌توان از آن‌ها به عنوان یک جریان نام برد.

وی افزود: همگی ما در روزهای اخیر از طریق رسانه‌های مختلف در این مورد مطالب زیادی شنیده‌ایم. یک تفاوت عمده این گروه با جریان فتنه و یا جریان‌های ساختارشکن و در کل اصلاح طلبان ساختارشکن این است که ساختارشکنان یک گروه سیاسی بودند که در زمان حیات امام خمینی(ره) با یک تفکر افراطی و رادیکالی مطلق پایبند به ولایت مطلقه فقیه بودند، اما با رحلت حضرت امام آن‌ها با تجدید نظر در تفکرشان و یا بروز تفکر اصلی خود گام در راهی به نام سکولاریسم دینی و یا همان جدایی دین از سیاست گذاشتند و با قدرت‌گیری در سال ۷۶ و در ادامه آن ورود به مجلس شورای اسلامی سعی در حذف کلمه اسلامی از جمهوری اسلامی ایران نمودند، یعنی ما هم مانند کشورهای دیگر جهان دارای یک جمهوری باشیم که تمام موارد اجتماعی باید با رای‌گیری به رفراندوم گذاشته شود به طور مثال حتی کار را به جایی رساندند که می‌گفتند برای استفاده از مشروبات الکلی نیز مجلس باید رای بدهد.

وی افزود: مشخصه اصلی جریان اصلاح‌طلب ساختارشکن در تفکر لیبرالیستی و سکولاریستی آن‌ها بود. اما مردم ایران که همیشه دارای یک پایگاه معنوی و دینی در قلب‌شان هستند وقتی دیدند که این افراد به دنبال حذف اسلام از بدنه نظام می‌باشند به تدریج از آن‌ها فاصله گرفتند، تا جائی که هم‌اکنون آن‌ها پایگاه اجتماعی خود را نیز در بین مردم از دست داده‌اند.

نبوی در ادامه با بیان این‌که «گروه انحرافی امروزی با یک تفکر دیگر به جلو آمد یعنی با این نگرش که در کشور ما پشت کردن به دین اشتباه است، ایدئولوژی خود را بر پایه رسوخ در بین اقشار جامعه به وسیله اعتقادات پایه نهاد»، افزود: در سال‌های دور نظریه‌پرداز ژاپنی الاصل آمریکایی به نام فوکویاما بر این عقیده بود که تفکر در جهان به سوی لیبرالیسم مطلق پیش می‌رود و دین از صحنه روزگار حذف می‌گردد اما یکی دیگر از اندیشمندان آمریکایی به نام برگر با یک کار تحقیقاتی عملا عکس این مساله را به اثبات رساند یعنی در دنیای امروزی تمامی کشورها در حال پیشروی به سمت معنویت هستند و این یعنی عکس نظر سکولاریسم است.

نبوی هم‌چنین با بیان این‌که « اصلاح‌طلبان ساختارشکن در پی مدرنیته بودند و می‌خواستند این سیستم جایگزین نظام ولایت فقیه گردد» گفت: اما گروه انحرافی موجود با توجه به جایگاه معنویت در ایران به دنبال دین جدیدی هستند که هم گرایشات مذهبی مردم را پوشش دهد و هم مورد تائید نظام سلطه باشد؛ زیرا می‌دانند بر اساس دستورات قرآن و عترت، آن چیزی که متمایز کننده بین نظام اسلامی ما و نظام سلطه است وجود یک ولی فقیه آگاه و هوشیار می‌باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آن‌ها ابتدا خیلی کمرنگ و به اصطلاح با چراغ خاموش به جلو آمدند و بعد از چند سال نظریات خود را به صورت صریح و روشن بیان نمودند به این صورت که با استفاده از نظریه پولاریسم دینی این مساله را می‌خواستند جا بیندازند که پرستش خداوند از هر راه و دینی ممکن است، می‌خواهد ادیان تحریف شده باشد و یا ادیان غیرآسمانی مانند بودائیسم و بت‌پرستی باشد.

وی افزود: آن‌ها در این بین شعارهای زیبایی هم که مطرح می‌کنند، تنها جهت به دست آوردن دل بیگانگان جهت حمایت است. زیرا در دنیای امروز دین جدیدی به نام سنت‌گرایی به وجود آمده که در مقابل مدرنیته قرار گرفته و سعی بر گمراه نمودن کشورهایی دارد که مدرنیته را قبول ندارند.

مدیرمسوول روزنامه رسالت در بخشی دیگر از سخنانش اظهار کرد که «هدف اصلی این گروه هدفی سیاسی است» و خاطرنشان کرد: این گروه با استفاده از معنویت و انتظار دنبال جذب مردم هستند که بتوانند در انتخاب‌های پیش‌رو رای جمع کنند. خوشبختانه با سخنانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد انتظار بیان داشتند حجت بر بسیاری از افراد تمام شد. در مکتب عترت و ولایت همیشه دو مولفه برای شیعه وجود داشته که موجب سربلندی آن شده است، قیام کربلا که همیشه و در همه جا در دل تمام شیعیان زنده است و باید گفت موتور اصلی انقلاب اسلامی نیز تاسی از فرازهای کربلاست و دیگر انتظار به آن معنی که مقام معظم رهبری فرمودند یعنی اعتراض به وضعیت موجود و سعی بر اصلاح آن تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج).

نبوی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: جمع‌بندی بنده از این مساله این است که این گروه دارای سه انحراف اساسی هستند؛ انحراف اول انحراف در اعتقادات. دوم انحراف در به دست آوردن قدرت و سومین انحراف در کسب مال و ثروت که خوشبختانه با ورود قوه قضاییه بسیاری از این افراد دستگیر شده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5352

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر