2

تکفیری‌ها نمی‌توانند مانع حرکت زائران به سوی کربلا شوند

  • کد خبر : 55822
  • ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۲

هنگامی که به حضور میلیونی عزاداران حسینی در مرقد امام حسین(ع) و برادر ایشان حضرت عباس(ع) نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم که چه کسی در کربلا پیروز شد و جاودانگی را ثبت کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود ضمن هشدار درباره طرح تجزیه کشورهای عربی و اسلامی تاکید کرد تمامی توطئه‌ها علیه مقاومت محکوم به شکست است و راه به جایی نخواهد برد.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز به مناسبت اربعین حسینی در شهر بعلبک لبنان سخنرانی کرد که مشروح آن در پی می‌آید.

* تکفیری‌ها نمی‌توانند مانع حرکت زائران به سوی کربلا شوند

وی در ابتدا از حضور مردم و عزاداری آنها در سالروز اربعین حسینی تقدیر کرد و گفت: هنگامی که به حضور میلیونی عزاداران حسینی در مرقد امام حسین(ع) و برادر ایشان حضرت عباس(ع) نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم که چه کسی در کربلا پیروز شد و جاودانگی را ثبت کرد.

وی افزود: زمانی که ما در روز حداقل ۵ بار نام حضرت محمد رسول‌الله(ص) را از رادیوها و منابر و مساجد می‌شنویم و متوجه می شویم که حسین در کربلا پیروز شده و خون بر شمشیر غالب شده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به حرکت زائران حسینی با پای پیاده به سوی کربلا به رغم انفجارهای کنونی اشاره کرد و گفت که این اقدام در سایه وجود حملات انفجاری و شیوه‌های تکفیری که آمریکا بذر آن را در منطقه پاشیده، صورت می‌گیرد. اما آیا این شیوه تکفیری توانسته کاروانهای عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را متوقف کند؟ این انفجارها نتوانسته، زائران پاکستانی، ایرانی، لبنانی یا عراق را متوقف کند و حتی ربودن زائران نیز نمی‌تواند مانع زیارت مسلمانان شود.

وی در ادامه به عاملان این جنایت هشدار داد و گفت که این شیوه اشتباه است و موجب می‌شود که مردم بیش از پیش متقاعد شوند که باید به زیارت بروند و نظر کسی را تغییر نخواهد داد.

* تکفیری‌ها بدعت در دین آورده‌اند

دبیرکل حزب‌الله لبنان، سپس از معنای انفجار کلیساها در کشورهای عربی و خارجی و قربانی کردن مسیحیان به دلیل احیای اعیاد اسلامی و مسیحی سوال کرد و گفت: چه کسی به این افراد حق داده که مسیحیان را بکشند. اسلام به شعائر مسیحیان احترام می‌گذارد اما شما ای تکفیری‌ها، دین جدیدی را آورده‌اید.

سیدحسن نصرالله همچنین بر ضرورت خویشتن‌داری در شرایط کنونی تاکید کرد و گفت که در حال حاضر در مرحله خطرناکی هستیم و در چنین شرایطی بهتر است که انسان آرامش خود را حفظ کند و به همه چیز خوب توجه کند، زیرا بسیاری از امور اکنون با یکدیگر ادغام شده‌اند.

* مخالفت حزب‌الله با تجزیه کشورهای عربی و اسلامی

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما در حال حاضر با مسئله تقسیم منطقه مواجه هستیم. موضع و دیدگاه اصلی ما بر این پایه است که با هرگونه تجزیه و تقسیم هر کشور عربی و اسلامی مخالفیم. پیروزی در حفظ وحدت هر کشوری نهفته است، هرچند که مطالبات به حقی وجود داشته باشد. اکنون بیش از هر کشوری، عراق، مصر، لیبی، سوریه و حتی عربستان با تهدید تجزیه مواجه هستند.

* لبنان کوچکتر از آن است که تقسیم شود

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: مردم هر کشوری می‌توانند برای آینده خود توافق کنند، بدون آنکه به سوی تجزیه پیش روند. در لبنان نیز باید بگوییم که ما به وحدت وطن خود تاکید داریم و اگر از اینجا و آنجا طرح‌هایی برای تجزیه و ایجاد امارت و دولت‌های متعدد در این کشور، ارائه می‌شود، همگی باید آن را رد کنیم. زیرا لبنان کوچک‌تر از آن است که بخواهد، تقسیم شود.

وی اظهار داشت: لبنانی‌ها به حفظ وحدت ملی و نهادهای کشوری فراخوانده می‌شوند و پس از آن باید بدانند که لبنان، بیش از هر کشور دیگری از تحولات اطرافش به ویژه حوادث سوریه تاثیر می‌پذیرد و این به دلیل تنوع طائفه‌ای و سیاسی و تعارض موجود در منافع و حاشیه آزادی‌ها در این کشور است. به دلیل داشتن مرزی طولانی با سوریه که در واقع تنها همسایه‌ای است که مرزی این‌چنین با لبنان دارد، بیش از هر کشور دیگری از تحولات آن تاثیر می‌پذیرد. در این میان «البقاع» و شمال لبنان به دلیل ارتباطات بیشتر، بیش از هرجای دیگری در معرض این تاثیر هستند.

* سوریه شاهد یک جنگ حقیقی است

نصرالله تصریح کرد: سوریه اکنون شاهد یک جنگ حقیقی است و از همان روز اول نیز در لبنان دو رویکرد وجود داشت. باید سیاست خویشتن‌داری را کنار بگذاریم زیرا داریم بسیار جدی به این مسئله می‌پردازیم. موضع اول بر پایه گفت‌وگو بود تا کشت و کشتار به لبنان کشیده نشود و رویکرد دوم کاملا معکوس آن بود یعنی انتقال درگیری‌های سوریه به لبنان و سایر مناطق که این شیوه کاملا اشتباه بود.

* راه‌حل حقیقی مشکل پناهندگان سوری، توقف جنگ در سوریه است

وی گفت: دیدگاه‌ها و شیوه‌های مختلفی وجود دارد اما نباید با یکدیگر بجنگیم، برخی‌ها دست به اقدامات تحریک‌آمیز برای کشاندن طرف‌های دیگر به خیابان ها زدند اما موضع گروه سیاسی ما و موضع دولت کنونی لبنان این بوده است که از انتقال جنگ به داخل لبنان جلوگیری کنیم و اگر گروه دیگری در رأس حکومت بود در آن صورت نه تنها جنگ داخلی بلکه جنگ با سوریه نیز در کار بود.

وی افزود: نباید از اقدامات تحریک‌آمیز متأثر شد و باید به به اتحاد و زندگی واحد پایبندی بیشتری داشته باشیم و در مرحله بحران نباید مردم از برخی فرهیختگان علمای همسایه دور باشند. ما باید ارتباطات را بیشتر کنیم تا از هر گونه پراکندگی که به نتایج خطرناک می‌انجامد، پرهیز شود و این امر نیز مسئولیت همگانی است و استثنایی نیز وجود ندارد تا به این ترتیب کشور خود را حفظ کنیم و ما باید آرامش را حفظ کنیم و این ابدا یک ضعف نیست.

نصرالله تصریح کرد: در رابطه با موضوع پناهندگانی که به لبنان آمده‌اند باید گفت که این امر در نتیجه تحولات کنونی است و [حمایت از] این پناهندگان خواه از خانواده‌های سوری، فلسطینی و یا حتی لبنانی‌های ساکن سوریه که به لبنان آمده‌اند، یک مسئولیت لبنانی است و هیچ کس تعداد دقیق آنها را نمی‌داند و باید با موضوع پناهندگان به عنوان یک مسئولیت انسانی محض و بدون سیاسی کردن موضوع برخورد کرد.ما باید به این خانواده‌ها صرف نظر از رویکردهای انسانی آنها خواه حامی و یا معارض و یا بی‌طرف اهتمام داشته باشیم.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان همچنین اظهار داشت: پرونده پناهندگان نیازمند موضع رسمی روشن و همکاری مردمی است و باید این خانواده‌ها را در خانه‌هایمان و در اماکن عمومی و از دریچه انسانی و اخلاقی، جای دهیم اگر چه خانواده‌های ما با دشواری‌های اقتصادی مواجه هستند. وی تاکید کرد که راه‌حل حقیقی پرونده پناهندگان، درمان علت و توقف درگیری‌ها در سوریه و جنگ موجود در آن است تا اهل سوریه به خانه‌ها و سرزمین خود بازگردند و این مسئله‌ای است که امروز باید به آن توجه شود و مسئول آوارگی این افراد، همان طرفی است که مسئول استمرار خونریزی و ممانعت از گفت‌وگوست خواه در سطح سوریه باشد و یا طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی.

* لبنان از بی‌طرفی در قبال سوریه به اعمال فشار برای توقف جنگ روی آورد

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: همه اطلاعات و داده‌ها نشان می‌دهد که اگر عملیات نظامی ادامه یابد، نبرد طولانی و خونین در سوریه در کار خواهد بود.

وی افزود: افقی برای راه‌حل سیاسی در سوریه وجود دارد. هر کس مسئول [مشکل] پناهندگان است همان طرفی است که از حل‌وفصل سیاسی در سوریه ممانعت می‌کند.من از دولت لبنان می‌خواهم که موضع سیاسی خود را توسعه دهد زیرا دولت لبنان مسئول است و باید به آمریکائی‌ها، اروپائی‌ها و اتحادیه عرب بگوید که لبنان نمی‌تواند بار مشکلات این قضیه را تحمل کند، لبنان باید موضع اعمال فشار خود را توسعه دهد و نباید تنها به بی‌طرفی و دور نگه‌داشتن خود اکتفا کند.

نصرالله تصریح کرد: ربوده‌شدگان لبنانی در سوریه از جمله پیامدهای بحران این کشور است، ما خود را از تعامل با این بحران دور نگه داشتیم اما متاسفانه از این قضیه به روش بسیار بد و زشت برای ایجاد شکاف در داخل جامعه لبنان سوء استفاده کردند و ما از خانواده‌های ربوده‌شدگان خواستیم تا دولت لبنان را مسئول این امر بدانند و از بستن راه‌ها بپرهیزند و این یک موضع ملی است.

وی اظهار داشت: اکنون بعد از این مدت اگر این خانواده‌ها دست به اقدامی بزنند، حق طبیعی و قانونی آنها است و حرکت دولت و حکومت به طور کلی کافی نیست، دولت که مسئولیت شهروندان را بر عهده دارد باید مسئولیت‌پذیر بوده و با عاملان ربایش این افراد به طور مستقیم وارد مذاکره شود و این امر در همه کشورها اتفاق می‌افتد و باید از برخی ملاحظات سیاسی که فایده‌ای ندارد، پرهیز شود و به روشی که ما عمل می‌کنیم، هرگز به مکان ربوده‌شدگان نخواهیم رسید.

نصرالله تصریح کرد: باید با عاملان ربایش این افراد بر سر میز مذاکره بنشینیم و این روش همه کشورهاست و باید به سمت کشورهایی برویم که بر این گروه‌های عامل ربایش تاثیرگذارند و اینها هستند که از این گروه‌ها حمایت مالی بعمل می‌آورند و مرزها را برای آنها باز می‌گذارند. این کشورها نیز عربستان، قطر و ترکیه هستند که از این گروه‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی بعمل آورده و تسهیلات به آنها اعطا می‌کنند.

وی تاکید کرد: ارتباطات به تنهایی کافی نیست و من بار دیگر از خانواده‌های این ربوده‌شدگان می‌خواهم که به دولت امیدوار باشند و اگر دولت دید که ناتوان است باید این موضوع را به خانواده‌ها و گروه‌های سیاسی از جمله ما اعلام بدارد.

* مقاومت آماده ایجاد راهبردی ملی برای حفاظت از ثروت نفتی لبنان است

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی امروز خود در شهر بعلبک به مناسبت اربعین حسینی گفت: امروز ما لبنانی‌ها، پرونده بزرگی را در اختیار داریم که امیدهای زیادی به آن در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی است و آن موضوع نفت و گاز لبنان است و دولت از طریق نهادهای خود می‌تواند وضعیت معیشتی مردم را با آن بهبود بخشد.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: ثروت نفت و گاز لبنان که مسئولین کشور نیز از آن سخن می گویند، امیدواریم برای مملکتمان ثروت باشد و نکبت و مصیبت نباشد. زیرا اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد هر آنچه در منطقه صورت می گیرد به دلیل ثروت های نفت و گاز آن است و اگر لبنان بتواند از این ثروت نفت و گاز خود استفاده کند می تواند بدهکاری های خود را پرداخت کند و دیگر لازم نیست از حقوق های عقب افتاده کارمندان و بازنشستگان سخن بگوییم.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: متاسفانه دشمن ما، ظرف سه ماه آتی کار استخراج و صادرات نفت را آغاز خواهد کرد و نباید با پرونده نفت همچون یک پرونده حزبی یا منطقه‌ای برخورد کرد بلکه نفت خواه در جنوب و یا در شمال لبنان باشد برای همه ملت لبنان است و این فرصتی برای بیرون کشیدن لبنان از ورطه کنونی است و باید گفت این ثروت در معرض خطر و تهدید اسرائیل واقع است به خصوص درباره چاه هایی که لبنان با اسرائیل شریک است و ممکن است که از سوی شرکت هایی اسرائیلی و یا وابسته به اسرائیل در این زمینه تهدید شویم.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: در هر حال ما خواهان راهبردی ملی هستیم و اگر این موضوع را رها کرده‌اید ما آماده ایم، دولت هم قبلا این موضوع را ترک کرده بود و مقاومت به تکلیف خود در این زمینه عمل می کند همان گونه که پیش از این در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ این کار را کرده است.

وی گفت: اسرائیل هنگامی که ثروت های نفتی را در دریا کشف می کند، ناوها و موشک های خود را آماده می کند و برای محافظت از نفت خود مانور می دهد و ما در حالی که تنها دو ناو و دو موشک ناچیز داریم خواستار خلع سلاح مقاومت هستیم. اگر می خواهید که ملت به تنهایی مسئولیت این امر را به دوش نگیرد، باید راهبردی ملی برای حمایت از ثروت نفتی ملی ایجاد کنیم و آنچه که از ما یعنی  حزب مقاومت خواسته می شود برای آن آماده ایم، ما آماده ایم که در قبال این پرونده بار دیگر مسئولیت را بپذیریم و در این باره هیچ سهمی را نمی خواهیم چون این موضوع نفت، نفعی همگانی دارد.

* هر گونه توطئه علیه مقاومت محکوم به شکست است 

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی امروز خود گفت: اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا ما را در جهان محاصره کنند و ما را در لیست سازمانهای تروریستی در اروپا قرار دهند و مانع تحرک ما در آمریکای لاتین شوند. برخی از عربها نیز تلاش می‌کنند تا مقاومت را یک نیروی اهریمنی و شیطانی نشان دهند زیرا مقاومت با شکست‌دادن اسرائیل، موجب خجالت و دردسر حکام عرب شد.

وی افزود: ما تاکید می‌کنیم که این توطئه‌ها منتهی به شکست هستند. برخی تحقیق‌ها نیز درباره مسئله تسلیح مقاومت در سایه تحولات سوریه صورت می‌گیرد. این سوال مطرح می‌شود که مقاومت در سال ۱۹۸۵ چه تجهیزاتی داشت یا در سال ۲۰۰۰ چه توانمندی‌هایی داشت؟ ما در سال ۲۰۰۶ نیز موفق شدیم اسرائیل را شکست دهیم. توانمندی و قدرت ما به تعدادمان یا سلاح‌هایمان نیست بلکه اراده و ایمان ما رمز قدرت ماست.

سیدحسن نصرالله در پایان تصریح کرد: من به تمام کسانی که نگرانند چه دوست و چه دشمن می‌گویم که نگران این مقاومت نباشید که سرچشمه قدرت و توان آن از جای دیگری است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=55822

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر