3

خوزستان بالای ۵۰ درجه شد

  • کد خبر : 5713
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۲

سرپرست اداره‌کل هواشناسی خوزستان از افزایش دمای هوای برخی از مناطق خوزستان از مرز ۵۰ درجه سانتیگراد خبر داد و گفت: هوای استان گرم‌تر می‌شود. نادر شفی‌خدایی اظهار داشت: سامانه جدید گرما بار دیگر به خوزستان وارد شده است و همین امر سبب شده تا برخی از مناطق استان دمایی بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد […]

سرپرست اداره‌کل هواشناسی خوزستان از افزایش دمای هوای برخی از مناطق خوزستان از مرز ۵۰ درجه سانتیگراد خبر داد و گفت: هوای استان گرم‌تر می‌شود.

نادر شفی‌خدایی اظهار داشت: سامانه جدید گرما بار دیگر به خوزستان وارد شده است و همین امر سبب شده تا برخی از مناطق استان دمایی بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد را تجربه کنند و این دما در این شرایط زمانی در خوزستان بسیار عجیب است.
وی تاکید کرد: در ساعات گذشته شهرهای آبادان و بستان با ۵۰٫۲ و ایذه با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.
شفی‌خدایی با اشاره به شرایط آب و هوایی خوزستان تاکید کرد: برسی نقشه‌ها برای امروز تقویت سلول پرارتفاع جنب‌حاره‌ای و انبساط توده هوای مستقر روی استان را نشان می‌دهد و در سطح زمین نیز از فردا تقویت زبانه کم‌فشار جنوبی و بروز تغییرات قابل ملاحظه فشار هوا مشاهده می‌شود.
سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: آسمان استان صاف گاهی کمی ابری بعضاً همراه با غبار، توأم با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
این مقام مسئول درباره وضع هوای استان تاکید کرد: وضعیت هوا، صاف همراه با غبار محلی جهت باد، جنوب غربی تا جنوب شرقی خواهد بود.
شفی‌خدایی با اشاره به شرایط نقشه‌های فشاری درباره بادهای خوزستان گفت: سرعت باد ۱۵ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان درباره هوای شهر اهواز تاکید کرد: حداکثر دمای اهواز به ۵۰ و حداقل به ۳۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر