4

شهرهای جدید در تقسیمات جدید کشوری

  • کد خبر : 5776
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷

دولت با ایجاد ۳ شهر جدید نیک‌پی، پایین هولار و دشتی در استان‌های مازندران، زنجان و هرمزگان در نقشه تقسیمات کشوری موافقت کرد. دولت با توجه به شرایط خاص جغرافیایی منطقه، با ایجاد ۳ شهر جدید در استان‌های مازندران، زنجان و هرمزگان موافقت کرد. با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به […]

دولت با ایجاد ۳ شهر جدید نیک‌پی، پایین هولار و دشتی در استان‌های مازندران، زنجان و هرمزگان در نقشه تقسیمات کشوری موافقت کرد.

دولت با توجه به شرایط خاص جغرافیایی منطقه، با ایجاد ۳ شهر جدید در استان‌های مازندران، زنجان و هرمزگان موافقت کرد.

با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور، روستای نیک‌پی مرکز بخش زنجان‌رود از توابع شهرستان زنجان در استان زنجان به شهر تبدیل و به عنوان شهر نیک‌پی شناخته می‌شود.

بر این اساس، روستای پایین هولار مرکز بخش کلیجان رستاق از توابع شهرستان ساری در استان مازندران نیز به شهر تبدیل و به عنوان شهر پایین هولار شناخته می‌شود.

با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت، روستای دشتی از توابع بخش کوشنکار شهرستان پارسیان در استان هرمزگان به شهر تبدیل و به عنوان شهر دشتی شناخته می شود.

با تصویب دولت، روستای اسماعیلی به مرکزیت روستای بلوک از شهرستان عنبرآباد در استان کرمان منتزع و به شهرستان جیرفت الحاق می‌شود.

همچنین با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور، نام نقاط جمعیتی پشکله علیا، پشکله وسطی و پشکله سفلی از توابع دهستان چشمه کبود بخش مرکزی شهرستان هرسین در استان کرمانشاه به ترتیب به پشت گله علیا، پشت گله وسطی و پشت گله سفلی تغییر می‌کند.

بر این اساس، نام روستای گنداب علیا و نقطه جمعیتی گنداب سفلی از توابع دهستان حر بخش مرکزی شهرستان صحنه در استان کرمانشاه به ترتیب به قنداب علیا و قنداب سفلی تغییر می‌کند.

این تصویب نامه پس از تأیید رئیس‌جمهور، از سوی معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5776

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر