2

توفان اردبیل را درنوردید

  • کد خبر : 59230
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۲

وزش باد شدید و تندباد در برخی از شهرها با سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر نه تنها زندگی مردم را مختل کرد بلکه سبب شکسته شدن شاخه درختان، آنتن تلویزیون‌ها و همچنین شیشه برخی منازل شد.

 وزش باد شدید که عصر امروز بر شدت آن افزوده شده و اغلب شهرهای استان را این تندباد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر درنوردید سبب اختلال در رفت و آمد شهروندان و حرکت خودروها در داخل شهر و جاده‌ها شد به طوریکه در برخی از مناطق گرد و خاک حاصل از این تندباد فاصله دید را به حداقل رسانده است.

همچنین در شهرهایی همچون مشگین‌شهر، نیر، نمین، سرعین، گرمی و مرکز استان شدت وزش باد بسیار بالا بوده و همچنان نیز این وضعیت ادامه دارد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل وزش باد تا اواخر امشب ادامه می‌‌یابد و از اوایل صبح فردا از شدت آن کاسته شده ولی در شهرهای گرمی، مشگین‌شهر، نیر و نمین فردا نیز همچنان شاهد وزش باد می‌باشیم.

سرعت وزش باد در مشگین‌شهر به ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در شهر گرمی و روستاهای اطراف این شهر سرعت وزش باد به حدی است که امکان تردد روزانه خودروها را نیز سلب کرده است.

وزش باد که از حدود یک هفته گذشته در شهرستان اردبیل و مناطق همجوار آغاز شده به شکل متناوب شدت یافته و سبب شکسته شدن شاخه‌های درختان و دیگر تأسیسات و امکانات در معرض باد شده است.

امسال کمبود ریزش برف و استمرار وزش باد در منطقه سبب خشکی زمین شده و ساکنان قسمت مرکزی و شمالی این استان نگران خشکسالی بوده که به نظر می‌رسد در این زمینه تدابیر و راهکارهای پیشگیرانه از سوی ستاد پیشگیری خشکسالی اندیشیده شود.

زلزله نیر هیچ خسارتی به همراه نداشته است

سرپرست فرماندار شهرستان نیر گفت: زلزله شب گذشته شهرستان نیر هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته و در مناطق روستایی نیز خسارتی در این زمینه گزارش نشده است.

میر فخرالدین زاهد افزود: زمین لرزه ۳٫۴ ریشتری حوالی ۲۲٫۳۰ دقیقه دیشب شهر نیر و روستاهای همجوار را لرزاند اما خساراتی از این زلزله گزارش نشده است.

منبع فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=59230

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر