6

مجلس باید با من هماهنگ باشد!

  • کد خبر : 60114
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴

بنی صدر بعد از پیروزی قاطع در گفت و گویی بعنوان اولین رئیس جمهور ایران برنامه های آینده خود را اعلام کرد و گفت : مجلسی که در آینده تشکیل می شود باید متناسب با برنامه ها و نظرهایی باشد که بر اساس آن انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است.

رخدادهای ۷ بهمن ۱۳۵۸

چکیده

در حالی که شمارش آرا نشاندهنده پیروزی قاطع بنی صدر در نخستین انتخابات ریاست جمهوری است وی در گفت و گویی بعنوان اولین رئیس جمهور ایران برنامه های آینده خود را اعلام کرد .
حزب جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه ای معیارهای انتخاب نامزدهای مجلس شورای ملی را تبیین کرد .
علی اکبر معین فر وزیر نفت گفت : در صورت امتناع ژاپن از تکمیل پروژه پتروشیمی بندر امام خمینی ، ایران خود راسا اقدام به انجام این پروژه خواهد کرد .
سفیر ایران در پاریس گفت : پلیس فرانسه از ورود توریست های ایرانی به فرانسه جلوگیری می کند .
سخنگوی شورای انقلاب گفت : شورای انقلاب با شرکت نماینده ایران در کنفرانس وزرای خارجه کشورهای اسلامی که در پاکستان برگزار می شود موافقت کرد .
احمد بن بلا نخستین رئیس جمهور الجزایر در مصاحبه با روزنامه اطلاعات گفت : انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود .
کمیته ملی المپیک آمریکا پیشنهاد کارتر در زمینه تحریم المپیک مسکو را تائید کرد . خبر دیگر از روابط شوروی و آمریکا اینکه یک مقام بلندپایه شوروی گفت : دولت کارتر نبردی وسیع را بمنظور باج گیری سیاسی و اقتصادی از شوروی دنبال می کند .
هیئت پاکسازی سازمان برنامه و بودجه مرحله اول تصمیمات خود را در مورد اخراج ۱۰تن از کارکنان این سازمان اعلام کرد .
ستادهای تبلیغاتی احمد مدنی در تهران و خراسان با صدور اطلاعیه هایی خطاب به سید احمد خمینی فرزند امام به روند انتخابات اعتراض کردند .

مجلس باید با من هماهنگ باشد !

در حالی که شمارش آرا نشان دهنده پیروزی قاطع ابوالحسن بنی صدر در نخستین انتخابات ریاست جمهوری است وی در گفت و گویی بعنوان اولین رئیس جمهور ایران برنامه های آینده خود را اعلام کرد .
بنی صدر با این سخنان اولین سنگ دیکتاتوری را بنا می نهد ، در حالی که نمایندگان مجلس شورای ملی بایستی از سوی مردم انتخاب شوند و طبیعی است جهت گیری مجلس نیز منوط به رای مردم است بنی صدر می گوید مجلس بایستی با رئیس جمهور هم جهت باشد و در راستای برنامه های دولت حرکت کند !

بنی صدر گفت :مجلسی که در آینده تشکیل می شود باید متناسب با برنامه ها و نظرهایی باشد که بر اساس آن انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است و چنانچه انتخابات مجلس شورای ملی با توجه به فاصله معین شده به تاخیر بیفتد ناچار باید هیئت دولت را تشکیل داد .

مردم تیر و تفنگ را کنار بگذارند

بنی صدر ادامه داد : گروههای سیاسی داخلی نیز بر اساس قانون اساسی دارای آزادی عمل خواهند بود بشرطی که حرف منطقی را بدون فحش و دروغ بگویند و مردم تیر و تفنگ را کنار بگذارند و حق را انتخاب کنند ، زیرا در یک جامعه انقلابی با گلوله نمیشود مسائل را حل کرد .

بعضی فکر می کنند هر کس سوار شد تا آخر سوار است!

وی گفت : بعضی خیال می کنند این ایران ایران دوره شاه سابق است که مردم بی قید و بدون عقیده اند و هر کس سوار شد دیگر سوار است .

حمله به سفارت آمریکا یعنی استقلال ، آزادی و اسلام یکی است

بنی صدر در مورد گروگانها نیز گفت : حمله به سفارت آمریکا ثابت می کند این ملت استقلال را با آزادی و اسلام یکی می داند . وی ادامه داد : محاکمه اینها بخودی خود اهمیتی ندارد ، بنظر من آمریکائیها تعمدی داشته و دارند که گروگانها آزاد نشوند و حتی با آنها بدرفتاری هم بشود برای اینکه با تبلیغات جهانی موجبات انزوای انقلاب ایران و ممانعت از تکرار این انفجار در کشورهای دیگر کنند . (۱)

رای ملت بیانگر گرایش ها نیست

بنی صدر نخستین رئیس جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز در پیامی به مردم تاکید کرد : رای ۵ بهمن مردم ایران پیروزی خلق بر همه پندارهای نادرست در مورد انقلاب اسلامی ایران بود ، این رای بیانگر گرایش ها نیست بیانگر وجدان روشن خلق است ، اینک ایران جوان در اندام پیر امام خویش که از صمیم قلب بهبودی  و سلامت برای او آرزو میکنم رهبری با روح جوان دارد که با رای یکپارچه و وسیع نسل جوان امروز رضایت و آرامش بدست آورده است . (۲)

حزب جمهوری اسلامی : مجلس نقش اساسی در حفظ انقلاب دارد

حزب جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه ای با تبیین معیارهای انتخاب نامزدهای مجلس شورای ملی تاکید کرد : ایجاد موسساتی که اراده ملی از طریق آنها به عمل درآید مبرم ترین هدف این مرحله از انقلاب ما است . در ادامه این اطلاعیه آمده است : مجلس شورای ملی به حکم قانون اساسی نقش اساسی و حیاتی در حفظ و تداوم انقلاب دارد و سکان کشتی انقلاب در دست مجلس است . (۳)

صدور نفت به ژاپن قطع خواهد شد

علی اکبر معین فر وزیر نفت گفت : در صورت امتناع ژاپن از تکمیل پروژه پتروشیمی بندر امام خمینی ، ایران خود راسا اقدام به انجام این پروژه خواهد کرد . وی گفت : دولت ایران برای این پروژه سرمایه گذاری زیادی کرده است و ناگزیر می بایست این پروژه به اتمام برسد .

معین فر در مورد تحریم اقتصادی آمریکا نیز گفت : چنانچه ژاپن در تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران شرکت کند ایران صدور نفت خود به ژاپن را قطع خواهد کرد و نیازهای خود را از کشورهای دیگر تامین خواهد کرد . (۴)

از ورود توریست های ایرانی به فرانسه جلوگیری می شود

سفیر ایران در پاریس گفت : پلیس فرانسه از ورود توریست های ایرانی به فرانسه جلوگیری می کند . (۵)

شورای انقلاب مجوز حضور در کنفرانس اسلام آباد را صادر کرد

شورای انقلاب با شرکت نماینده ایران در کنفرانس وزرای خارجه کشورهای اسلامی که در پاکستان برگزار می شود موافقت کرد . علی اکبر معین فر سخنگوی شورای انقلاب پس از پایان جلسه شورای انقلاب گفت : در جلسه شورای انقلاب اعلام شد که سیاست خارجی ایران سیاست مستقل ملی است و در حالیکه با امپریالیسم آمریکا در مبارزه هستیم هیچگونه تجاوزی را از ناحیه بلوک دیگر نیز تحمل نخواهیم کرد .معین فر گفت : هیئت ایرانی که وزیر خارجه جزو آن نیست در کنفرانس اسلام آباد شرکت خواهد کرد .
احمد بن بلا:ملل عرب باید زنده شدن اسلام را در قرن بیستم مدیون انقلاب اسلامی ایران بدانند، این انقلابی است که دنیای عرب را اجبارا دگرگون خواهد ساخت و بسیاری از رژیم های موجود در جهان عرب دیر یا زود سقوط خواهند کرد زیرا امروز آوای نهضت خمینی در دورافتاده ترین نقاط جهان اسلام بگوش میرسد .

شورای انقلاب پس از تشکیل مجلس به کار خود پایان می دهد

وی در مورد مجلس شورای ملی نیز گفت : اگر انتخابات ریاست جمهوری یک مرحله ای باشد طی چند روز آینده فرایند انتخابات مجلس شورای ملی هم آغاز می شود و پس از تشکیل مجلس، شورای انقلاب به کار خود پایان می دهد . معین فر افزود : تا تشکیل مجلس شورای ملی رئیس جمهور با شورای انقلاب در جلسات مشترک شرکت خواهد کرد . (۶)

چرا ایران در کنفرانس اسلام آباد شرکت می کند

دکتر خرازی معاون وزارت امور خارجه کشورمان که در راس هیئتی برای شرکت در کنفرانس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی به اسلام آباد رفته است گفت : ما قصد داریم در این کنفرانس مسئله ابرقدرت ها را بطور کلی مطرح کنیم و اعلام نمائیم که عمل شوروی نتیجه مستقیم عملکرد آمریکا در منطقه است ، چرا که اگر آمریکا در بحران جاری درگیر نبود شوروی هرگز دست به چنین اقدامی نمی زد .(۷)

احمد بن بلا : انقلاب ایران معجزه قرن بود

احمد بن بلا نخستین رئیس جمهور الجزایر در مصاحبه با روزنامه اطلاعات گفت : انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود . وی ادامه داد : انقلاب ایران را با هیچ یک از انقلاب های جهان نمی توان شبیه دانست ، انقلاب های بسیاری طی ۲۰۰سال اخیر در جهان روی داده است ولی اکثرا به تغییر رژیم بسنده شده بدون آنکه اعماق فکری انسان را دگرگون سازد ، این انقلاب ها انسان و مناسبات انسانی را تغییر شکل اساسی نداده است بلکه شکل مصرف را در جامعه دگرگون کرده است .

بن بلا ادامه داد : انقلاب اسلامی ایران روحیه انسان را از بن واژگون می سازد و تمدن واقعی بشر را که سال ها فلاسفه و جامعه شناسانی در صدد بازیافتن آن هستند به انسان امروز عرضه میکند . وی اظهار داشت : امروز در جهان غرب نهضتی در حال رشد است که علیه تبدیل انسان به ماشین بپاخاسته است ، انقلاب اسلامی ایران حیثیت انسانی را به او باز می گرداند .

بیداری و زنده شدن اسلام در قرن ۲۰مدیون انقلاب ایران

وی درباره تاثیر انقلاب در جهان نیز گفت : ملل عرب باید زنده شدن اسلام را در قرن بیستم مدیون انقلاب اسلامی ایران بدانند، این انقلابی است که دنیای عرب را اجبارا دگرگون خواهد ساخت و بسیاری از رژیم های موجود در جهان عرب دیر یا زود سقوط خواهند کرد زیرا امروز آوای نهضت خمینی در دورافتاده ترین نقاط جهان اسلام بگوش میرسد . در دور افتاده ترین قبایل صحاری آفریقا سخن از روحی تازه است که انقلاب ایران در قرن بیستم به اسلام داده است . (۸)
دکتر خرازی :ما قصد داریم در کنفرانس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی مسئله ابرقدرت ها را بطور کلی مطرح کنیم و اعلام نمائیم که عمل شوروی نتیجه مستقیم عملکرد آمریکا در منطقه است ، چرا که اگر آمریکا در بحران جاری درگیر نبود شوروی هرگز دست به چنین اقدامی نمی زد.

تحریم المپیک مسکو توسط آمریکا

کمیته ملی المپیک آمریکا پیشنهاد کارتر در زمینه تحریم المپیک مسکو را تائید کرد . کارتر پیشنهاد کرده است که محل بازیهای المپیک تابستان ۱۹۸۰مسکو یا لغو شود و یا به منطقه ای دیگر در خارج از شوروی انتقال یابد . با تصویب پیشنهاد در کمیته ملی آمریکا ورزشکاران آمریکایی به بازیهای المپیک مسکو نخواهند رفت . (۹)

اخراج ۱۰نفر از سازمان برنامه و بودجه

هیئت پاکسازی سازمان برنامه و بودجه مرحله اول تصمیمات خود را در مورد اخراج ۱۰تن از کارکنان این سازمان اعلام کرد . این افراد با بکار بردن بیان و قلم در تحکیم پایه های رژیم شاه کوشیده بودند . (۱۰)

ستاد انتخابات مدنی از سید احمد خمینی درخواست کمک کرد

ستادهای تبلیغاتی احمد مدنی در تهران و خراسان با صدور اطلاعیه هایی به روند انتخابات اعتراض کردند.در این اطلاعیه ها که خطاب به سید احمد خمینی فرزند امام صادر شده است ضمن رد اتهامات مطرح در افشاگری دانشجویان مسلمان پیرو خط امام از وی درخواست رسیدگی شده است . (۱۱)

پی نوشت :

۱- بامداد ، ۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱و۳ ، بنی صدر با این سخنان اولین سنگ دیکتاتوری را بنا می نهد ، در حالی که نمایندگان مجلس شورای ملی بایستی از سوی مردم انتخاب شوند و طبیعی است جهت گیری مجلس نیز منوط به رای مردم است بنی صدر می گوید مجلس بایستی با رئیس جمهور هم جهت باشد و در راستای برنامه های دولت حرکت کند ! البته بنی صدر در بخش دیگری از سخنان خود به درستی می گوید بعضی فکر می کنند زمان شاه است و هر کسی سوار شد تا آخر سوار می ماند ! اما او به این علم خود جامه عمل نمی پوشاند و بعدها زمانی که طغیان می کند و توسط مجلس و با حکم امام برکنار می شود همچنان خود را رئیس جمهور می نامد و می داند و گویی که هر کس در ایران رئیس جمهور شد تا آخر نیز رئیس جمهور می ماند …او می داند ولی نمی خواهد باور کند که دیگر زمان شاه نیست…

۲- اطلاعات ، ۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱

۳- جمهوری اسلامی ، ۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۲

۴- اطلاعات ، ۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱۲

۵- اطلاعات ، ۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۳

۶- اطلاعات ، ۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۲

۷- اطلاعات ، ۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱۲

۸- اطلاعات ، ۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۸

۹- اطلاعات ، ۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱۲۱

۱۰- اطلاعات ، ۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱۲

۱۱- بامداد ، ۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱

پژوهشگر:سید روح الله امین آبادی

فارس

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر