2

هاشمی: هر کس در مقابل ایران قرار گیرد از پای در خواهد آمد

  • کد خبر : 182184
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

هاشمی رفسنجانی: شما مطمئن باشید با شیوه ای که ما در پیش گرفته ایم ، نه تنها عراق بلکه هر کس که در منطقه مقابل ما قرار گیرد از پای در میاید .

خبرگزاری فارس: هاشمی: هر کس در مقابل ایران قرار گیرد از پای در خواهد  آمد

رخدادهای ۲ اسفند ۱۳۶۱

چکیده

  • هاشمی رفسنجانی:  شما مطمئن باشید با شیوه ای که ما در پیش گرفته ایم ، نه تنها عراق بلکه هر کس که در منطقه مقابل ما قرار گیرد از پای در میاید .

  • به دنبال تلاش های گسترده ایران که به تغییر محل اجلاس سران جنبش عدم تعهد از عراق به هند منتهی شد رسانه های غربی تلاش دارند تا با ایجاد حاشیه این موفقیت ایران را تحت الشعاع قرار دهند.

  • سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تهدید های نظامی آمریکا علیه لیبی در تماسی با خبرگزاری جمهوری اسلامی این توطئه ها را محکوم کرد .

  • آیت الله واعظ طبسی نماینده امام در خراسان که جمعه گذشته از توطئه ترور از سوی منافقین جان به در برد در پاسخ به تفقد امام خمینی از خود طی نامه ای تاکید کرد « عمر بازیافته خود را در راه انقلاب صرف خواهم کرد».

هاشمی : هر کس در مقابل ایران قرار گیرد از پای در خواهد  آمد

وزیر کشاورزی ، معاونین این وزارتخانه و مدیران کل کشاورزی استان ها به همراه گروهی از خانواده های شهدا و پرسنل سپاه و نیز اعضای شورای نواحی بسیج سپاه منطقه ۲ تهران با هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند .

وی در این دیدار گفت : دشمنان ما وقتی جنگ را به ما تحمیل کردند که در سایر موارد از ما شکست خوردند ، آمریکا و دیگر دشمنان ما وقتی در حاکم کردن لیبرال ها در این مملکت شکست خوردند ، شروع به حرکت های ایذائی ، مانند بایکوت اقتصادی کردند .

هاشمی اظهار داشت : آن ها فکر می کردند مملکت که این همه وابسته است که تمام مایحتاج خود را از خارج می آورد ، با قطع مواد اولیه و سایر نیازهایش دچار هرج و مرج داخلی می شود ، ولی با تحمل مردم و تلاش کارمندان و کارگران ، این حرکت هم شکست خورد ، لذا آن ها جنگ را شروع کردند و عمده نظر آن ها در این جنگ ، ایجاد مشکلات اقتصادی برای ما بود.

رئیس مجلس افزود : آن ها می خواستند با اشغال آبادان ، ماهشهر و خرمشهر ما را از امکانات خوزستان محروم کنند تا با قطع نفت خوزستان ، کارخانه ها و اقتصاد ما فلج شود . امروز هم هزینه و مخارج جنگ مطرح است ولی مردم در صحنه هستند و کمک های مردم چه از لحاظ نیروی انسانی و چه کمک های مالی دائما به طرف جبهه ها سرازیر است .

هاشمی با بیان این که آن بلایی که می خواستند سر ایران بیاورند الان سر عراق آمده است گفت : حفظ هر قطعه زمینی برای عراقی ها میلیون ها تومان تمام می شود و این در حالی است که راه صدور نفت عراق از خلیج فارس و سوریه بسته شده و تنها مقدار ناچیزی از ترکیه صادر می کند و کشورهایی مانند آمریکا ، فرانسه و کشورهای دیگر هم به سادگی امکاناتی در اختیار عراق نمی گذارند بنا بر این ما اگر عراق را فقط در حالت رکود جنگی نگه داریم نمی تواند تحمل کند .

وی گفت : بنابر این عراق در چاهی که دشمنانمان برای ما کنده بودند افتاده است ، شما مطمئن باشید با شیوه ای که ما در پیش گرفته ایم ، نه تنها عراق بلکه هر کس که در منطقه مقابل ما قرار گیرد از پای در میاید . (۱)

توطئه رسانه ای غرب برای ایجاد حاشیه در اجلاس عدم تعهدها

به دنبال تلاش های گسترده ایران که به تغییر محل اجلاس سران جنبش عدم تعهد از عراق به هند منتهی شد رسانه های غربی تلاش دارند تا با ایجاد حاشیه این موفقیت ایران را تحت الشعاع قرار دهند.

با نزدیک شدن به گردهم آیی سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که قرار است در پایتخت هند برگزار شود امپریالیزم جهانی که از تغییر محل برگزاری این جنبش از بغداد به دهلی نو به خشم آمده سعی دارد با ایجاد مسائل فرعی و سپس عمده کردن آن ها اهمیت این گردهمایی را تحت الشعاع مسائل جنبی قرار دهد و یکی از مسائل جنبی که استکبار سعی می کند با تشبث به آن در این راستا وارد عمل شود ناآرامی های تازه به وجود آمده در ایالت شمال هند آسام است .  گفتنی است در ایالت آسام هند یک ارتش به اصطلاح آزادیبخش که ادعا می کند در هفت استان شمالی این کشور پایگاه مردمی دارد فعالیت های خود را پس از دو سال رکود از سر گرفته است.(۲)

ایران توطئه آمریکا علیه لیبی را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تهدید های نظامی آمریکا علیه لیبی در تماسی با خبرگزاری جمهوری اسلامی این توطئه ها را محکوم کرد .  وی اعلام کرد « ما اعتقاد داریم که مردم مسلمان و مبارز لیبی همان گونه که تاکنون در برابر تمام جریانات امپریالیستی ایستاده اند این بار نیز نقشه های شوم آنان را خنثی خواهند ساخت».

وی ضمن اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت لیبی اضافه کرد « امپریالیسم آمریکا به بهانه مانور نظامی قصد دارد از سویی به نیروهای مسلمان و شرقی منطقه چنگ و دندان نشان دهد و از طرفی با دلگرمی بخشیدن به رژیم های مرتجع منطقه از جمله مصر و سودان به خیال باطل خود خلا ناشی از جدایی عمیق بین این ملت ها و رژیم های فاسد حاکم بر آنان را پر کند».(۳)

نامه آیت الله واعظ طبسی به امام پس از نجات از ترور

آیت الله واعظ طبسی نماینده امام در خراسان که جمعه گذشته از توطئه ترور از سوی منافقین جان به در برد در پاسخ به تفقد امام خمینی از خود طی نامه ای تاکید کرد « عمر بازیافته خود را در راه انقلاب صرف خواهم کرد» وی تاکید کرده است : اطمینان می دهم که در این عمر بازیافته و لحظات جدید از زندگی ام ، همچون گذشته با همه وجود و توانایی در خدمت به اسلام و استقرار کامل نظام جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی بکوشم و ذره ای مسامحه و تقصیر روا ندارم .

وی ادامه داد : شگفتا منافقین کور دل و نوکران اجانب با این که چهره های بزرگی را به شهادت رساندند و جز استقامت و سخت کوشی ملت و بازماندگان و زشت نامی خودشان بهره ای نبردند ، هنوز از چنین اعمال جنایتکارانه خلاف انسانیت صرف نظر نمی کنند و این نیست جز شقاوت  گمراهی و رسوا گشتن به دست خود.(۴)

پی نوشت:

۱- اطلاعات ، ۲ اسفند ۱۳۶۱ ، صفحه ۳

۲-کیهان ، ۲ اسفند ۱۳۶۱ ، صفحه ۲۰

۳- جمهوری اسلامی ، ۲ اسفند ۱۳۶۱ ، صفخه ۱۰

۴- اطلاعات ، ۲ اسفند ۱۳۶۱ ، صفحه ۴

پژوهشگر: سید  روح الله امین آبادی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=182184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر