3

امام خمینی: بسیاری از امور که به اینجانب نسبت داده می شود برخلاف واقع است

  • کد خبر : 180704
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

امام خمینی: در صورت نسبت چیزی به این جانب تا از شخص اینجانب سوال نشده است باید ترتیب اثر ندهند ، زیرا بسیاری از امور که به اینجانب نسبت داده می شود برخلاف واقع است .

رخدادهای۱۳ بهمن ۱۳۶۱

چکیده

  • اعضای ستاد پیگیری اجرای فرمان هشت ماده ای امام امت با ارسال نامه ای به محضر امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی از ایشان در مورد توقیف و ضبط اموال منقول و غیر منقول بعضی افراد کسب تکلیف کردند .

  • امام خمینی:  در صورت نسبت چیزی به این جانب تا از شخص اینجانب سوال نشده است باید ترتیب اثر ندهند ، زیرا بسیاری از امور که به اینجانب نسبت داده می شود برخلاف واقع است . 

  • هاشمی رفسنجانی در دیدار وزیر اطلاعات سوریه : ایران آمادگی دارد پس از سرنگونی رژیم تجاوزگر صدام بخش عظیمی از امکانات خود را برای مبارزه جدی با رژیم اشغالگر قدس اختصاص دهد .

  • هاشمی: مهم ترین پایگاه جامعه متعلق به حزب الله و مستضعفان است و همیشه طرفداران ادیان آسمانی مستضعفان بودند ، در حالی که مستکبران ، نام آن ها را اراذل و اوباش گذاشته بودند.

  • فرمانده نیروی هوایی ارتش : عراق در ۱۸ ماه اخیر ۱۸۰ جنگنده خود را از دست داده و در واقع پدافند و تیزپروازان نیروی هوایی جمهوری اسلامی این جنگنده ها را ساقط کرده اند.

امام : امور منتسب  به اینجانب را تا سوال نکرده اید ترتیب اثر ندهید

آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور ، مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر و اعضای ستاد پیگیری اجرای فرمان هشت ماده ای امام امت با ارسال نامه ای به محضر امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی از ایشان در مورد توقیف و ضبط اموال منقول و غیر منقول بعضی افراد کسب تکلیف کردند .

امام در پاسخ تاکید کردند : درباره توقیف ها ، مطلب همان است که در بیانیه هشت ماده ای آمده است و بیش از تعیین تکلیف شرعی در محاکم ، هرگونه دخل و تصرف ، خلعیت سرپرست گذاشتن و …مشروع نیست و اگر حکمی و یا دستوری مخالف آن باشد اعتبار ندارد و ستاد در جلوگیری آن اقدام قاطع نماید .

در ادامه پاسخ امام آمده است : در صورت نسبت چیزی به این جانب تا از شخص اینجانب سوال نشده است باید ترتیب اثر ندهند ، زیرا بسیاری از امور که به اینجانب نسبت داده می شود برخلاف واقع است .

گفتنی است در نامه نخست وزیر و رئیس دیوانعالی کشور به امام خمینی آمده بود : بررسی های انجام شده نشان می‌دهد که اموال منقول و غیرمنقول بعضی افراد به عناوین مختلف، که مستند به احکام کلی بعضی از حکام محترم شرع می‌باشد، توقیف و گاهی ضبط می‌گردد. بنابرآنچه گفته می‌شود، بعضی از احکام یاد شده را به حضرتعالی نسبت می‌دهند، که به تشخیص این ستاد با فرمان اخیر مغایر است. نظر مبارک را بیان فرمایید. (۱)

هاشمی رفسنجانی پاسخ داد : چرا بر حذف آمریکا از منطقه تاکید می کنیم ؟!

احمد اسکندر وزیر اطلاعات جمهوری عربی سوریه دیشب با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد .

در این دیدار که سید محمد خاتمی وزیر ارشاد اسلامی نیز حضور داشت هاشمی گفت : برای جمهوری اسلامی ایران تنها شخص صدام مطرح نیست و مسئله اساسی که در مد نظر دارد دفاع از حریم اسلام و از میان برداشتن موانع اتحاد مسلمین است و بدین خاطر بر حذف آمریکا از منطقه و احقاق حقوق مردم فلسطین نیز تاکید می نماید .

وی گفت : ایران آمادگی دارد پس از سرنگونی رژیم تجاوزگر صدام بخش عظیمی از امکانات خود را برای مبارزه جدی با رژیم اشغالگر قدس اختصاص دهد .

هاشمی همچنین گفت : کشورهایی که به رژیم صدام کمک می کنند چنان چه دست از حمایت خود بردارند می توانند مطمئن باشند پس از پیروزی نهایی رزمندگان جمهوری اسلامی ایران بر متجاوزین عراقی حدود آن ها محترم است و کشور اسلامی ایران از امنیت آن ها دفاع خواهد کرد.(۲)

مهم ترین پایگاه جامعه متعلق به حزب الله است / مستکبران حزب اللهی ها را اراذل می نامند

هاشمی همچنین در دیدار گروهی از اعضای بسیج مستضعفین استان های گیلان و مازندران و جمعی از کارکنان بهزیستی استان سمنان گفت : مهم ترین پایگاه جامعه متعلق به حزب الله و مستضعفان است .

هاشمی اظهار داشت : چنان چه برای نوروز سنن و مراسمی در بطن جامعه ما وجود دارد و همه قشرها در مراسم عید نوروز شرکت می کنند ، خیلی به جا است که از این به بعد تلاش کنیم دهه فجر را به عنوان یک عید انقلابی با مراسم خاص خود و با حالت انقلابی در جامعه تثبیت کنیم .

هاشمی در ادامه گفت : حمایت مردم از حزب الله بسیاری از محاسبات سیاسی و تحلیل های خام و بی پایه را در هم ریخت و نشان داد اسلام بیش از هر چیز دیگری در مردم نفوذ دارد و کسانی که جامعه را تحریک می کنند ، اگر این مسئله را بفهمند ، دیگر بر آهن سرد نمی کوبند .

هاشمی گفت : مهم ترین پایگاه جامعه متعلق به حزب الله و مستضعفان است و همیشه طرفداران ادیان آسمانی مستضعفان بودند ، در حالی که مستکبران ، نام آن ها را اراذل و اوباش گذاشته بودند.

رئیس مجلس همچنین گفت : اکنون جریان های مرموزی به اسم اسلام ، شعارهای ضد اسلام داده و حرکت های ضد محرومین نشان می دهند و این جریان های مرموز فکر نکنند که با تکیه ظاهری بر اسلام می توانند مردم محروم را از انقلاب جدا کنند ، زیرا مستضعفان از اسلام جدا نمی شوند و اسلام هم جدا از محرومین نیست و این دو پایه متصل به هم هستند که انقلاب را به ثمر رساندند . (۳)

عراق در ۱۸ ماه ۱۸۰ هواپیمای جنگی از دست داده است

سرهنگ معینی پور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر اخیر خود به مشهد اظهار داشت : عراق در ۱۸ ماه اخیر ۱۸۰ جنگنده خود را از دست داده و در واقع پدافند و تیزپروازان نیروی هوایی جمهوری اسلامی این جنگنده ها را ساقط کرده اند در حالی که ضایعات ما حتی یک دهم هواپیماهای سرنگون شده دشمن نیست . (۴)

خدام : هدف اسرائیل محاصره سوریه است

عبدالحلیم خدام وزیر خارجه سوریه رژیم تلاویو  را متهم کرد برای ضربه زدن به نیروهای سوریه که در شرق لبنان مستقر هستند و محاصره سوریه توطئه کرده است .

خدام اضافه کرد : هدف اشغال لبنان به وسیله صهیونیست ها این است که به قدرت نظامی سوریه در لبنان ضربه وارد ساخته و سوریه را محاصره کنند و بدین ترتیب یک مانع بزرگ که در سر راه اتحاد امپریالیستی – صهیونیستی قرار دارد از میان برداشته شود.(۵)

پی نوشت:

۱-صحیفه امام ، جلد ۱۷ ، صفحه ۲۸۱

۲-جمهوری اسلامی  ، ۱۳ بهمن ۱۳۶۱ ، صفحه ۲

۳-جمهوری اسلامی ، ۱۳ بهمن ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۰

۴-کیهان ، ۱۳ بهمن ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۸

۵-کیهان ، ۱۳ بهمن ۱۳۶۱ ، صفحه ۲۰

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=180704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر