1

«عیدی» معلمان همراه حقوق بهمن ماه پرداخت ‌می‌شود

  • کد خبر : 61072
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۷

حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه مراسم “زنگ انقلاب” درباره پرداخت عیدی فرهنگیان افزود: بنابر اعلام دولت، عیدی فرهنگیان تا آخر بهمن ماه همراه با حقوق این ماه پرداخت می‌شود.

به گفته وی، «پاداش» همه معلمان نمونه پرداخت شده است.

حقوق معلمان حق‌التدریسی شاهد به زودی پرداخت می‌شود

حاجی‌بابایی درباره حقوق معلمان حق‌التدریسی شاهد نیز که چند ماهی است پرداخت نشده، اظهار کرد: یک گرفتاری مالی داریم که البته هیچ ربطی به وزارتخانه ندارد، چرا که مشکلی وجود دارد و در حال پیگیری آن هستیم و به زودی قسمت عمده آن را پرداخت می‌کنیم؛ البته این موضوع مربوط به بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و امور دارایی و همچنین معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری است.

وزیر آموزش و پرورش درباره معلمان مازاد نیز گفت: معلم مازاد به آن معنا نداریم و برای همه آنها تعریف‌هایی ارائه کرده‌ایم که بخشی از آنها کار مشاوره‌ای، اجرایی، کمک به مدیر و فوق برنامه‌ها را در نوبت بعدازظهر مدارس انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: پیشنهاد کردیم تا چهار مرحله مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم را برای معلمان تعریف کنند که این باید قانون باشد و ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود.

حاجی بابایی اضافه کرد: این پیشنهاد از سوی آموزش و پرورش عنوان شده و هر آنچه که قانون باشد، آنرا اجرا می‌کنیم، اما مهم این است که جایگاه معلم و هر آنچه که باعث ارتقای این جایگاه می‌شود، انجام شود.

۱۵ بهمن دانشگاه فرهنگیان افتتاح می‌شود

وزیر آموزش و پرورش درباره دانشگاه فرهنگیان و جذب دانشجو در این دانشگاه نیز گفت: ۱۵ بهمن ماه این دانشگاه افتتاح و امسال ۲۵ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد دانشجویان در حال افزایش است، باید هیات علمی دانشگاه فرهنگیان را نیز افزایش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش پنج شنبه و جمعه‌ها تعطیل نیست

به گزارش ایسنا، حاجی بابایی همچنین درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نیز گفت: اوقات غیر رسمی وجود دارد که صرفا پنج‌شنبه و جمعه‌ها نیست، بلکه بعدازظهرها هم جزو اوقات فراغت محسوب می‌شود و مدارس می‌توانند برای نوبت دوم نیز فوق برنامه‌های خود را برنامه‌ریزی کنند که البته اجباری نیست و کاملا اختیاری است.

وی با تاکید بر اینکه برای ارائه برنامه‌های بیشتر در فوق برنامه مدارس، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوان را نیز فعال کرده‌ایم، عنوان کرد: مدیران مدارس می‌توانند فوق برنامه‌ها را در روزهای پنج شنبه مدیریت کنند، البته در این کار نیز نباید اجباری وجود داشته باشد، چرا که هدف ما تربیت است و این تربیت در کنار خانواده نیز شکل می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ کلاس‌های ضمن خدمت معلمان در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و هیچ خللی به کار آنها وارد نمی‌کند، البته برخی از معلمان نیز در روزهای پنج شنبه برای ادامه تحصیل به دانشگاه می‌روند.

حاجی بابایی با بیان اینکه پنج شنبه و جمعه مدارس تعطیل است، اما این تعطیلی برای وزیر آموزش و پرورش وجود ندارد، گفت: هرچند که طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها برای دانش آموزان و معلمان وجود دارد، اما آموزش و پرورش کارهای خود را انجام می‌دهد و این تعطیلی برای وزیر وجود ندارد.

حاجی بابایی در پایان گفت: با توجه به اینکه فوق برنامه مدارس اختیاری است، آماری در این زمینه وجود ندارد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر