4

دارایی های میلیاردرهای فوتبال جهان؟

  • کد خبر : 61922
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۸

مسی چند هفته پیش یک قرارداد تبلیغاتی امضا کرد و دارایی هایش دو برابر شد اما همچنان رقیب او در رئال مادرید سرمایه بیشتری از فوتبال به دست آورده است.

مسی چند هفته پیش یک قرارداد تبلیغاتی امضا کرد و دارایی هایش دو برابر شد اما همچنان رقیب او در رئال مادرید سرمایه بیشتری از فوتبال به دست آورده است.

۱- دیوید بکام(۲۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار)

بکام در منچستر یونایتد بود که تبدیل شد به نماد اول آدیداس و هنوز هم آدیداس به هیچ ورزشکاری اندازه بکام پول نمی دهد؛ حتی به لیونل مسی و کوبی برایانت. در رئال مادرید قرارداد ویژه ای بست؛ غیر از اینکه یک عالمه پول بابت دستمزد و پاداش می گرفت، اعلام کرد که بخشی از فروش یراهن های رئال مادرید و سایر تبلیغاتی که باشگاه انجام می دهد را برای خودش می گیرد. هیچ کدام از بازیکنان چنین شرایطی ندارند. آنها قراردادی می بندند و موظفند برای اسپانسرهای باشگاه تبلیغ کنند.

بکام اما می خواست درصدی از همه درآمدهای باشگاه مال خودش باشد. بکام است دیگر. این شد که حاضر نشد قراردادش را تمدید کند. وقتی رفت لس آنجلس گلکسی، رکورد همه قراردادهای ورزشی تاریخ را شکست. ۲۵۰ میلیون دلار برای ۵ سال. یعنی سالی ۵۰ میلیون دلار. یعنی روزی حدود ۱۴۰ هزار دلار که می کند ساعتی بیش از ۵۰۰ دلار. ساعتی بیش از یک و نیم میلیون تومان. این قرارداد شامل دستمزد، پاداش و همه تبلیغات جانبی باشگاه می شد. به اینها اضافه کنید درآمدهای سرسام آوری که از قرارداد با اسپانسرهای شخصی اش یعنی آدیداس، ژیلت، هربال لایف، کاسترول، تویوتا، امپریوآرمانی و … به دست می آورد.

قرارداد پارسالش با کمپانی سوئدی «اچ اند ام» باعث شد حتی تا پیش از قرارداد جدید مسی با بارسلونا، پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ هم لقب بگیرد. حالا سوال این است اگر این همه درآمد دارد، چرا فقط ۲۶۰ میلیون دلار دارایی اش می شود. جوابش ساده است. او فقط ۱۸ اتومبیل و یک موتور سیکلت گران دارد. یک موتور هل کت ۸۸ هزار دلاری، یک استون مارتین V8، ۷۰ هزار دلاری که فقط ۱۱ میلیون دلار پلاکش می ارزد و یک دوجین ماشین گرانقیمت دیگر. تازه یک جت شخصی و یک قایق تفریحی هم هست. ۷ تا هم خانه دارد.

یکی در وینیارد (۳ میلیون دلار)، یکی در جزیره پالم دبی (۶/۱ میلیون دلار)، یک کاخ در دبی (۵ میلیون دلار)، یکی در بورلی هیلز مجاور خانه تام کروز (۲۲ میلیون دلار)، یکی در مادرید نزدیک خانه پادشاه اسپانیا و البته کریس رونالدو (۵/۶ میلیون دلار)، یک خانه ۲۰۰ ساله در سنت ونسان فرانسه (۲ میلیون دلار)، یک خانه ۲۰۰ ساله در سنت ونسان فرانسه (۲ میلیون دلار)، یک خانه ۱۰۰ ساله هم در نزدیکی کاخ باکینگهام (۴ میلیون دلار). اینها هم ۳۴ میلیون دلار.

حالا چقدر لباس و ساعت و عینک و اینها دارد که هیچ، حساب کنید ۴ تا بچه هم دارد که همه خرج دارند دیگر. سالانه بیش از ۲۰ میلیون دلار هم هزینه کارهای خیریه و انجمن های مبارزه با اعتیاد و بیماری و این چیزها می کند. طبیعی است ۲۶۰ میلیون دلار بیشتر برایش نماند.

۲- کریستیانو رونالدو (۱۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار)

تکلیف رونالدو معلوم است. فقط ۵۲ میلیون نفر هوادار در شبکه اجتماعی دارد. همین یعنی اگر کوچکترین سرمایه گذاری رویش کنی، ۵۲ میلیون نفر فقط در شبکه اجتماعی می بینند. از رئال مادرید سالی ۱۳/۵ میلیون دلار می گیرد که قبل از قرارداد جدید مسی و پولدارهای عربی در پاریس و منچستر و البته پدیده های چینی و روسی، بیشترین دستمزد خالص در تاریخ فوتبال به شمار می رفت.

رونالدو همچنین نفر اول کمپانی نایکی است بین همه فوتبالیست ها؛ هر چند تایگر وودز (گلف) و راجر فدرر و رافائل نادال (تنیس) از او بیشتر می گیرند. او برای ژیلت، امپریوآرمانی و کاسترول هم تبلیغ می کند و از آنها حسابی پول می گیرد.

در عوض آقا ۱۹ ماشین دارد که جمع قیمتش می شود ۴ میلیون و ۹۱۲ هزار دلار؛ یک ب ام و M6، ۱۰۲ هزار دلاری، یک بنتلی کونتینتال ۱۹۵ هزار دلاری، یک بنز کلاس C کوپه ۵۵ هزار دلاری (لگن)، یک پورشه کاین ۷۰ هزار دلاری، یک فراری فیورانو ۳۱۰ هزار دلاری، یک آئودی Q7، ۵۰ هزار دلاری، یک فراری F430، ۳۰۰ هزار دلاری، یک پورشه ۹۱۱ کاررای ۱۰۱ هزار دلاری، یک بنتلی GT، ۲۲۰ هزار دلاری، یک آئودی R8، ۱۵۰ هزار دلاری، یک آئودی RS6، ۸۰ هزار دلاری، یک آئودی R8، ۱۵۰ هزار دلاری، یک آئودی RS6، ۸۰ هزار دلاری، یک مازراتی گران کابریوی ۱۴۰ هزار دلاری، یک فراری GTO 385 هزار دلاری، یک لامبورگینی آونتادور ۳۱۸ هزار دلاری، یک پورشه کاین ۹۶ هزار دلاری، یک بنز C220، ۴۰ هزار دلاری (این هم لگن است)، یک بوگاتی ویرون ۱٫۷ میلیون دلاری (تعجب نکنید، درش طلا و بریلان به کار رفته)، یک آستون مارتین DB9، ۲۰۰ هزار دلاری و یک رولزرویس فانتوم ۴۰۰ هزار دلاری. او ۲ خانه هم در انگلیس و در مادرید دارد که در هر دو همسایه دیوید بکام است و مجموعا ۱۴ میلیون دلار می ارزد.

رونالدو در ۲۷ سالگی با این همه ولخرجی که البته فراموش نشود سالانه ۱۱ میلیون دلارش بابت خیریه است، ۱۶۰ میلیون دلار جمع کرده. کافی است یک قرارداد جدید با رئال ببندد تا هم پردرآمدترین بازیکن شود و هم پولدارترین بازیکن. راستی او یک کلکسیون ساعت هم دارد که ۵/۴ میلیون دلار می ارزد.

۳- لیونل مسی (۱۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار)

لیونل مسی خیلی چهره تبلیغاتی و پول درآوری نیست. ببینید چقدر بازی اش خوب است که باز هم می آیند و رویش سرمایه گذاری می کنند. او همین چند هفته پیش قرارداد جدیدی بست که تخمین زده شده سالی ۲۱ میلیون یورو از بارسلونا بگیرد. او از طرف کمپانی کونامی، اودمار پیکه (ساعت)، چری (اتومبیل چینی)، ایر اروپا (خط هوایی)، پپسی، دولچه اند گابانا و آدیداس جمایت می شود که درآمدش را در سال به ۴۳/۵ میلیون دلار می رساند.

به نسبت خیلی از ستاره ها، به خصوص نفرات اول و دوم آدم بی اندازه صرفه جویی است و همین باعث شده در ۲۵ سالگی و با وجود قراردادهای نه چندان چشمگیر تجاری، ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه داشته باشد.

او ماشین باز نیست اما فوتبالیست است و پولدار و به خاطر همین شش ماشین دارد؛ یک آئودی R8، ۱۵۰ هزار دلاری، فراری F430 اسپایدر ۲۵۰  هزار دلاری، آئودی Q7، ۶۰ هزار دلاری، دوج SRT8، ۴۵ هزار دلاری، یک لکسوس سفارشی عجیب ۲۰۰ هزار دلاری و یک مازراتی ۱۳۰ هزار دلاری. او یک عمارت ببزرگ و البته نه چندان لوکس در سانتافه (محل تولدش در آرژانتین) دارد که در حیاتش فوتبال بازی می کند و البته یک خانه ۵ طبقه در کاتالونیا که مجموع قیمت این دو خانه ۴ میلیون دلار است.

قراردادی که حدود یک سال پیش با کمپانی دولچه اند گابانا بست، نشان داد او از کارهای تجاری و بازار فشن بدش نمی آید و پیش بینی می شود قراردادهای جدیدی به سراغش بیاید تا بهترین بازین دنیا روزی سرمایه دارترین بازیکن هم بشود. او یکی از سفرای یونیسف است و برای مردم کشورش و مردم آفریقا به اضافه کودکان سرطانی هزینه زیادی می کند.

۴- کاکا (۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار)

نزول ستاره برزیلی در رئال مادرید باعث شده خیلی از قراردادهای تجاری او در میلان و اوایل حضورش در رئال مادرید از بین برود. با این حال کاکا با دارایی ۱۰۰ میلیون دلاری اش چهارمین فوتبالیست ثروتمند دنیاست. کاکا که از بچگی (برخلاف خیلی از فوتبالیست ها به خصوص برزیلی ها) در خانواده ای متمول بزرگ شده، در میلان علاوه بر دستمزد خوبی که داشت، مورد توجه بسیاری از طراحان فشن میلانی قرار داشد و سرمایه کلانی به هم زد. او وقتی در میلان بود به خاطر قرارداد «دولچه اند گابانا» با این تیم، قراردادی شخصی هم با این برند معتبر فشن بست و گرانترین کت و شلوارهای دنیا را به تن کرد.

قرارداد با خط هواپیمایی امارات، قراردادی کلان با آدیداس (او از مسی بالاتر و از بکام پایین تر است) و قرارداد با یک شرکت تولید مواد غذایی ارگانیک مهمترین راه های درآمدزایی ستاره ۳۰ ساله برزیلی است. کاکا خیلی ماشین باز نیست و جز یک آئودی RS8، ۱۰۰ هزار دلاری، یک ب ام و X5، ۱۰۰ هزار دلاری و یک بنتلی ۳۰۰ هزار دلاری ماشین دیگری ندارد. هر چند ماشین های زیادی داشته و آنها را فروخته. او در میلان، مادرید، دبی و برزیل خانه های مجللی هم دارد.

۵- رونالدینیو (۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار)

خیلی از آن روزهای پر کبکبه و دبدبه رونالدینیو در بارسلونا می گذرد. ستاره دست نیافتنی بارسلونا هم در زمین می درخشید و هم به خاطر استیل خاصش (از دندان هایش که بگذری) جزو محبوبترین فوتبالیست های کمپانی های تجاری بود.

رونالدینیو آن زمان تبدیل شده بود به نماد اول کمپانی نایکی، چون هموطن چاقش رونالد افول کرده بود و رونالدوی پرتغالی هنوز اینقدر چهره نشده بود. فقط یک جفت کفش داشت که در آن ۱۰۰ گرم طلا کار شده بود و نزدیک به ۷ هزار دلار می ارزید. رونالدینیو از آن دست برزیلی های عشق زرق و برق بود و ارزش گوشواره ها، گردنبند R10، دستبندها و همه جواهراتش به ۳ میلیون دلار می رسید.

عشق ماشین هم که بود از تویوتالندکروزر ۸۰ هزار دلاری اش که بگذری، یک بوگاتی ویرونداشت که هنوز هم سوارش می شود به ارزش ۶۰۰ هزار دلار. دلیلش هم این است که تودوزی ماشینش را کمپانی فشن ورساچه برایش انجام داده بود.

او یک آئودی Q7 هم دارد به ارزش ۷۰ هزار دلار و یک هامر H2 خارق العاده که برایش هم طراحی خاص کرده، هم تیونینگ شده است و هم روکش ضد خش و هزارتا بامبول دیگر دارد و ارزش آن به ۷۰۰ هزار دلار می رسد. رونالدینیو عشق ساعت است و یک کلکسیون ساعت طلا هم دارد. خیلی اهل کت و شلوار نیست اما دولچه اند گابانا همین حالا که در برزیل است هم با او قرارداد دارد.

۶- تیری آنری (۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار)

تیری آنری در آرسنال خیلی درآمد داشت. هم حقوق خوب می گرفت و هم پول زیادی از اسپانسرینگ به جیب می زد. آخر با نایکی قرار دادشت و این کمپانی اسپانسر خود آرسنال هم بود و عکس های تبلیغاتی او ارزش زیادی پیدا می کرد.

هر چند با یک قرارداد چرب و نرم رفت به بارسلونا اما قراردادش با ریبوک به جای نایکی، باعث شد در خیلی از درآمدهای بارسلونا سهیم نباشد. او فرانسوی است و برندهای فشن فرانسوی دست از سر او برنمی دارند. حالا هم که در نیویورک زندگی می کند و زندگی اش با ردبول تامین است. قرارداد با ردبول، کریستین دیورف اودمار پیکه، هواپیمایی امارات، ژیلت، ریبوک و غیره برای او درآمد زیادی دارد.

۷- زلاتان ایبراهیموویچ (۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار)

او گرانترین بازیکن تاریخ بارسلوناست اما دیر به پاری سن ژرمن رفت و اگر نه الان جزو سه بازیکن سرمایه دار بود. هر چند وقتی هم که در میلان بود، درآمد بسیار زیادی داشت اما رفتنش به پاریس چیز دیگری بود. ایبرا یکی از مهمترین افراد نایکی است و شوخی های او با کریستیانو رونالدو، ادگار دوایدز و سایر ستاره های تحت حمایت نایکی را هیچ کس فراموش نمی کند. ایبرا ۱۳ ماشین دارد اما کسی نمی داند چرا آنها را در سوئد هلند، ایتالیا، اسپانیا یا فرانسه نگه می دارد. او عاشق موبایل است و یک کلکسیون از گوشی های تلفن همراه و لپ تاپ دارد. خانه او در پاریس که خیلی به خانه نیکولا سارکوزی نزدیک است ۴/۵ میلیون دلار ارزش دارد.

۸- زلاتان ایبراهیموویچ (۵۹٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار)

انگلیسی ها وضعیت خاصی دارند. سلبریتی های انگلیسی خیلی پول درمی آورند بدون اینکه به حقوق سالانه شان کاری داشته باشند. رفتن به برنامه های رادیویی و تلویزیونی پرشمار یک منبع درآمد قابل توجه است. انواع فستیوال ها هم که هست. برای همین رونی در سنین پایین خیلی زود خودش را به ۱۰ سرمایه دار فوتبال دنیا رساند.

ستاره منچستریونایتد یک قصر رویایی در منچستر دارد با داشتن انواع ماشین های سرعتی و کلاسیک مثل بوگاتی، لامبورگینی و آستون مارتین، زندگی پرطمطراقی دارد. او همین الانش به خاطر قرارداد با نایکی و کمپانی بازی های کامپیوتری الکترونیک آرتز، تا ۵ سال آینده سالی ۸ ممیلیون دلار درمی آورد. با توجه به سن و درآمدش، به زودی رتبه اش در جمع پولدارترین ها حسابی بالا می رود.

۹- فرانک لمپارد (۴۳٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار)

اگر فرانک لمپارد پردرآمدترین بازیکن انگلیسی لیگ برتر نباشد اما در بین بازیکنان انگلیسی لیگ برتر بیشترین حقوق را می گیرد. با اینکه خیلی سعی کردندن به دیوید بکام شماره ۲ تبدیلش کنند و یک نماد تجاری از او بسازند، اما خودش زندگی ساده تری را ترجیح داد.

لمپارد خیلی دنبال قراردادهای تجاری نمی رود، هر چند جزو مهمترین نمادهای آدیداس به شمار می رود و اصلا آدیداس به خاطر لمپارد بود که رفت و با چلسی قرارداد بست. خانه زیبای او در باهاماس، یک آپارتمان لوکس در پالم جمیرا و یک قصر زیبا در لندن، املاک کاپیتان دوم چلسی به شمار می رود. لمپارد سه ماشین هم دارد؛ یک هامر، یک مرسدس کلاس C کوپه و یک ایتال دیزاین نقره ای.

۱۰- ساموئل اتوئو (۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار)

رفتن اتوئو به آنژی ماخاچکالا یک شبه اتوئو را از یک بازیکن با درآمد نسبتا خوب تبدیل کرد به یکی از پردرآمدترین بازیکنان دنیا. از نظر دستمزد، هیچ کس در دنیا نیست که اندازه او از یک باشگاه بگیرد. از نظر درآمد کلی هم بعد از مسی، بکام و رونالدو چهارم است.

اتوئو آدم خیری است و چند مدرسه و بیمارستان در کشورش کامرون ساخته. هر بار هم که با تیم ملی کامرون در اردو بوده، برای هم تیمی هایش یک هدیه گران از ساعت گرفته تا دستبند طلا تدارک دیده. زندگی او در داغستان با توجه به امکاناتی که برایش فراهم شده زیاد سخت نیست و شاید تا آخرین روزهای بازی اش یک سرمایه نامتناهی دست و پا کند.

yjc.ir

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر