2

توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در تهران

  • کد خبر : 6464
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲

محمدباقر قالیباف امروز در مراسم افتتاح ایستگاه کهریزک از خط ۱ مترو تهران گفت: همیشه مردم کهریزک گله داشتند که مشکلات شهر به سمت جنوب سرریز شده است و مردم در کهریزک از مشکلات شهر تهران برخوردار هستند و هیچ منفعتی نمی‌برند. وی ادامه داد: این گله بارها از سوی مسئولان کهریزک اعلام شد و […]

محمدباقر قالیباف امروز در مراسم افتتاح ایستگاه کهریزک از خط ۱ مترو تهران گفت: همیشه مردم کهریزک گله داشتند که مشکلات شهر به سمت جنوب سرریز شده است و مردم در کهریزک از مشکلات شهر تهران برخوردار هستند و هیچ منفعتی نمی‌برند.

وی ادامه داد: این گله بارها از سوی مسئولان کهریزک اعلام شد و مرتضی طلایی، عضو شورای شهر این کار را به طور ویژه رسیدگی کرد و دیدیم که حرف حقی است و قرار شد شهرداری اقداماتی را برای منطقه کهریزک انجام دهد.

شهردار تهران به موضوع دفن زباله‌های تهران در کهریزک اشاره کرد و گفت: این کار زخم ۳۰ تا ۴۰ساله‌ای است که بر پیکره کهریزک وارد شده و زندگی را برای مردم این منطقه سخت کرده است. هفته آینده برنامه‌ای داریم و اعلام خواهیم کرد که دفن زباله در تهران به اتمام می‌رسد.

به گفته قالیباف، اگر زباله‌ای هم به کهریزک بیاید تفکیک و بازیافت شده و هیچ زباله‌ای دفن نمی‌شود و حداقل دفن‌ها نیز کاملاً بهداشتی است.

شهردار تهران از کلنگ‌زنی زباله‌سوز کهریزک در هفته آینده خبر داد و گفت: این پروژه سال آینده به بهره‌برداری رسیده و از زباله‌ها برق تولید می‌کنیم.

قالیباف به زباله‌های شرق تهران اشاره کرد و گفت: در شرق تهران نیز دستگاه زباله‌سوز گذاشته و کار اجرایی را آغاز کردیم و تا پایان سال از اولین زباله‌سوز برق تولید می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تا ۲ سال آینده زباله‌ای به سمت کهریزک حتی برای تفکیک هم نمی‌آید.

شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش به توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در تهران اشاره کرد و گفت: تا پایان مهر امسال خط ۱ مترو از تجریش تا کهریزک به هم متصل می‌شود و این اولین خطی است که بعد از ۳ دهه از ابتدا تا انتها به هم متصل می‌شود.

قالیباف همچنین از اتمام خط ۴ مترو تا پایان سال جاری خبر داد.

شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش با تأکید بر این موضوع که در شهرداری و مدیریت شهری کارها را بر اساس برنامه و زمان‌بندی مشخص پیش می‌بریم، گفت: برخی با بیان غیر منصفانه اعلام می‌کنند که در شهر کار زیرساختی صورت نگرفته و فقط بخش‌هایی از تهران را بزک می‌کنیم.

وی ادامه داد: حجم زیرساخت‌هایی که در تهران شده در دید مردم و متخصصین است و امروز در تهران قریب ۶۰ کیلومتر حفاری تونل در حوزه مترو داشته‌ایم و بیش از ۱۰۰ کیلومتر تونل در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی ایجاد کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: یک سال بود شهردار شده بودم و هنوز فکر می‌کردم که کمربندی آزادگان، کمربند اصلی است و دنبال این بودم که در این بخش اصلاحاتی انجام دهم. بعداً متوجه شدم که کمربندی آزادگان اجرایی نشده و کاج‌هایی که در وسط گذاشته‌اند مسیر کمربندی است اما امروز مشاهده می‌کنیم که کمربندی ایجاد شده است.
این موضوعات را از این باب گفتم که برخی می‌گویند کارهای زیرساختی در شهر انجام نمی‌شود.

شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: موضوع آلودگی هوا را با مجادله سیاسی و روزنامه‌ای نمی‌توان حل کرد مرد کهن می‌خواهد که تونل حفر کند و زیرساخت‌ها ایجاد تا مشکل آلودگی هوا برطرف شود و بتوانند ریه شهر را درست کنند.

وی همچنین به موضوع متروی فرودگاه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: قرار بود ابتدا دولت این کار را انجام دهد ولی بعد از چندی این کار اجرایی نشد و طی توافقی بین شهرداری و دولت قرار شد این کار را متروی تهران انجام دهد.

قالیباف اضافه کرد: بعد از توافق نهایی مترو را از کهریزک به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) ظرف مدت ۱۸ ماه می‌رسانیم.

قالیباف همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص ورود واگن‌های مترو گفت: هر ماه دو قطار وارد خطوط می‌شود و ماهی یک ایستگاه در تهران افتتاح می‌شود البته دوستان در مترو قول داده‌اند بیش از این افتتاحیه داشته باشیم.

قالیباف در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه محمد رویانیان رئیس ستاد سوخت انتقادی به نرخ کرایه سیستم حمل و نقل عمومی داشته است، گفت: نرخ کرایه‌ها به درستی انجام شده و بر اساس مصوبه شورای شهر کار را اجرایی خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]