3

وضعیت امنیت در کشور بحرانی نیست

  • کد خبر : 6652
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه آمار قتل در کشور افزایش نداشته است، داشتن قانون مطلوب یکی از راهکارهای افزایش امنیت در کشور دانست و گفت: امیدواریم بحث تصویب قانون برخورد با سلاح سرد سرعت گیرد تا با یک قانون محکم شاهد بالا رفتن هزینه جرم باشیم. سردار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با خبرنگار […]

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه آمار قتل در کشور افزایش نداشته است، داشتن قانون مطلوب یکی از راهکارهای افزایش امنیت در کشور دانست و گفت: امیدواریم بحث تصویب قانون برخورد با سلاح سرد سرعت گیرد تا با یک قانون محکم شاهد بالا رفتن هزینه جرم باشیم.

سردار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت امنیتی کشور و حوادث اخیر اظهارکرد: حوادثی که پیش‌آمده همچون موضوع خمینی‌شهر، حادثه‌های تلخی است که با دستگیری مجرمان و قاطعیتی که دستگاه قضایی دارد، مردم شاهد خواهند بود که مجرمان در زمان کوتاهی به مجازات خود خواهند رسید.

وی به قتل «روح‌الله‌داداشی» قوی‌ترین مرد ایران اشاره کرد و افزود: قتل مرحوم «داداشی» اتفاق بسیار بدی بود و پلیس به صورت تخصصی دراین‌باره ورود پیدا کرد به طوری که ظرف ۴۸ ساعت توانست مجرمان را دستگیر کند و دستگاه قضایی هم قول داده است که در کمترین زمان ممکن با آنان برخورد کرده و این افراد را مجازات کنند تا ارتکاب چنین جرایمی کاهش یابد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه آمار قتل در کشور افزایش نداشته، این در حالی است که آمار جمعیت کشور بیشتر شده است، افزود: جرایم خشن نسبت به چندسال گذشته هیچ افزایشی نداشته بلکه در برخی از جرایم همچون گروگانگیری و گروکشی شاهد کاهش جرم هم هستیم که این موضوع نشان می‌دهد دستگاه قضایی و پلیس کار خود را به خوبی انجام داده‌اند.

رادان ادامه داد: وضعیت امنیت را در کشور بحرانی نمی‌بینم اما اگر بخواهیم همین میزان امنیت هم افزایش پیدا کند باید راه‌کارهای مناسبی پیش‌بینی شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: داشتن قانون مطلوب یکی از این راه‌کارهاست که در این رابطه اگر مجلس موضوع برخورد با سلاح سرد را سریعا مورد رسیدگی قرار دهد و برخورد با سلاح سرد در زمره سلاح گرم قرار گرفته و برایش مجازات سنگینی پیش‌بینی شود پلیس و دستگاه قضایی این اهتمام را دارند که بتوانند به گونه‌ای با این موضوع برخورد کنند که همراه با عنصر اطلاع‌رسانی میزان میل به این نوع جرایم کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه برخورد محکمی با سلاح سرد وجود ندارد، افزود: امیدواریم بحث قانونی‌شدن برخورد با سلاح سرد سرعت گیرد تا با یک قانون محکم شاهد بالا رفتن هزینه جرم باشیم.

جانشین فرمانده ناجا به ایسنا گفت: در صورت تصویب و اجرای این قانون از سوی مجلس دستگاه قضایی هم می‌تواند مقتدرانه در رابطه با موضوع سلاح سرد عمل کند البته تا به امروز هم ازاقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی متشکر هستیم چون که مسئولان دستگاه قضایی به صورت جدی با این موضوع برخورد می‌کنند.

رادان اضافه کرد: برخی اوقات احساس می‌شود که درباره برخی حوادث حاشیه‌ها از متن بیشتر می‌شود البته امیدواریم حاشیه‌پردازی‌ها هم در رابطه با حوادث در حد خود باشد تا احساس امنیت در جامعه زیر سوال نرود.

وی درباره اینکه آیا برخورد با سلاح سرد راه‌کار مناسبی در پیشگیری از جرایم خشن است، گفت: اگر بخواهیم به این موضوع این‌گونه نگاه کنیم حتی می‌توانیم بگوییم که با استفاده از دو دست هم می‌توان مرتکب قتل شد اما این موضوع بدان معنا نیست که ما مقدماتی را که می‌تواند انگیزه قتل باشد را کاهش ندهیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره تاثیرگذاری اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی در کاهش وقوع جرایم خشن، گفت: زمانی که می‌گوییم جرایم خشن نه تنها افزایش نداشته بلکه در برخی از جرایم کاهش هم داشته است بدان معناست که اقدامات پلیس و دستگاه قضایی موثر بوده است.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده خمینی‌شهر هم گفت: تلاش پلیس این است که متهمان فراری در این پرونده را دستگیر کند و همچنین قوه قضاییه در حال رسیدگی به وضعیت دیگر متهمان دستگیر شده در این پرونده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر