1

قلعه نویی در گفت و گو با روزنامه عربستانی: می ترسیم بین دو نیمه اخراج مان کنند

  • کد خبر : 72623
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۷

امیر قلعه نویی در گفت و گو با روزنامه الشرق عربستان از دلایل افت فوتبال در دو غول قدیمی فوتبال آسیا سخن گفت.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال که در چند سال گذشته بارها از نوع نگاه غرب زده مسئولان و رسانه های فوتبال ایران نالیده ، این بار در عربستان و در گفت و گو با یکی از روزنامه های این کشور ، مشکل نگاه غلط را دلیل ناکامی فوتبال ایران و عربستان نامید و از این درد مشترک سخن گفت:« تا وقتی اعتماد به مکربیان داخلی وجود ندارد ، تا وقتی کار زیربنایی انجام نمی شود ، تا وقتی همه دنبال این هستند که با آوردن اسامی خارجی معجزه شود ، فوتبال مان به این شکل می ماند. الان کدام ستاره را در فوتبال ایران و عربستان می بینید؟»

او از دلایلی سخن گفت که اینچنین دو غول فوتبال غرب آسیا یعنی ژاپن و کره را پیش می راند و دلایلی که سبب شده ، دو فوتبال صاحب سبک غرب آسیا یعنی ایران و عربستان در جا بزنند. قلعه نویی که پر افتخار ترین مربی ایرانی لیگ برتر است ، در تشریح حرف هایش به این نکات اشاره کرده است:«: در  ژاپن تفکر اروپایی حکمفرماست . تفکر حرفه ای که فوتبال خرجش را از خودش در می آورد. باشگاه‌های این کشور در جذب اسپانسر و زمان‌بندی بازی‌ها همچون کشورهای اروپایی عمل می‌کنند، این هم باعث پیشرفت شان شده است. بر عکس باشگاه‌های غرب آسیا به ویژه عربستان و ایران. ما چطور ؟ آیا مثل آنها برنامه ریزی داریم و تکلیف مان مشخص است؟ چه چیز باعث این تفاوت شده ؟شما شک نکنید این ریشه در نوع تفکرات مان داد .  ما  در فوتبال مان نوعی تفکر سنتی و غلط را رایج کردیم و همواره بر همان اساس پیش می رویم. نگاهی به زیرساخت ها و بستر سازی نداریم ، کار زیربنایی نمی کنیم و فقط چشم به این داریم که یکباره با هزینه آنی موفق شویم. بحث مهم نوع نگاه مان به مربیان بومی است.مربیان بومی ما و شما شرایطی کاملا مشابه دارند. در هر دو کشور شاهدیم که یک نوع بیگانه پرستی صرف فوتبال مان را فرا گرفته. همه چشم به استفاده از مربیان خارجی دارند. مربی بومی حتی این ترس را دارد که در وسط دو نیمه از کار برکنار شود. این هاست که فوتبال مان را به اینجا رسانده.»

او دلایلش را با مثال زدن از ستاره هایی که دیگر در فوتبال دو کشور یافت نمی شوند مستند می کند و می گوید:«تا ۱۰ سال قبل که شرایط به این شکل در بیاید  ، شما ستاره‌هایی چون سامی الجابر، یوسف الثنایان و ماجد عبدالله و … را داشتید و ما هم فوتبال مان پر بود از مهره هایی چون علی دایی و خداداد عزیزی . اما الان هیچ ستاره معروفی در این دو کشور وجود ندارد و دلیل آن به ضعف زیرساخت‌ها و عدم توجه به فوتبال پایه برمی‌گردد. »

قلعه‌نویی البته به درستی از تقویم بازی های آسیایی هم گله کرد و گفت:«جدول زمان‌بندی بازی‌ها به نفع باشگاه‌های شرق و به ضرر باشگاه‌های غرب آسیاست. لیگ ایران و عربستان چند هفته بعد به پایان می‌رسد؛ این در حالی است که لیگ قهرمانان آسیا ادامه دارد و تازه در مرحله گروهی است. مطمئنا چنین مسئله‌ای تیم‌های غرب آسیایی را خسته می‌کند و در نتایج آنها تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر است که اغلب تیم های شرق آسیا به فینال می رسند چون این بازی ها برای آنها برنامه ریزی شده است.»

سئوال مهم خبرنگار عربستانی که برای آنها اهمیت ویژه ای داشته ، درباره ریاست کنفدراسیون بوده. جایی که نماینده عربستان کاندیدا شده است. انگار این خبرنگار اعتقاد داشته ، قلعه نویی اطلاعات دقیقی از تصمیمات فدراسیون ایران دارد:« همچنان‌که پیش از این هم گفتم، فدراسیون فوتبال ایران در انتخابات AFC به نامزدی رای خواهد داد که برنامه‌های او با منافع و مصالح ایران هماهنگ باشد و این یک چیز طبیعی است. این سیاست هر انتخاباتی است چه در فوتبال و چه در بیرون از فوتبال.»

خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72623

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر