2

درخواست وزیر از نامزدهای ریاست‌ جمهوری یازدهم

  • کد خبر : 72905
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷

باید نامزدهای ریاست جمهوری طرحهای خود را در خصوص تامین ارز از محل درآمدهای غیرنفتی به مردم ارایه کنند تا آنها تصمیم گیری کنند .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و ضرورت استقلال ارزی ، باید نامزدهای ریاست جمهوری طرحهای خود را در خصوص تامین ارز از محل درآمدهای غیرنفتی به مردم ارایه کنند تا آنها تصمیم گیری کنند .

مهدی غضنفری با بیان این جمله که حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بسیار اثر گذار است ، گفت : مشارکت میلیونی مردم تاثیر بسیاری در حفظ آرامش و وحدت داشته و کشور را به سمت افق های روشن حرکت می دهد.

وی اظهارداشت: با توجه به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی و نامگذاری امسال با عنوان ” حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی ” ، انتظار ایشان این است که اقتصاد کشور گام های بزرگتر و جهش بالاتری را نسبت به سال قبل داشته باشد که با همدلی و تعامل قطعا به این اهداف خواهیم رسید .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه امسال باید تولید کننده  نسبت به ساخت کالاهای صادراتی و کیفی متعهد باشد ، تصریح کرد: ارز آوری جز با حمایت و پشتیبانی از تولید ملی و مدیریت ارز امکان پذیرنیست .

غضنفری همچنین گفت : سال گذشته در کنار همه مشکلات دو مسئله جدی (مدیریت جریان پولی وارزی ) در حوزه تولید وجود داشت ، مدیریت جریان ریالی به سمت تولید می توانست بهتر انجام شود که امیدواریم این موضوع مهم درسال ۹۲ به نحو شایسته تری انجام شود . انتظار بیشتری از وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بانک های عامل می رود که کمک کنند تا دو جریان پولی به دست تولید کننده برسد، این اولین کاری است که باید به سرعت آن را انجام داد.

به گفته وی ، از مجموع ۱۰۰ میلیارد دلار ارز نفتی که باید سال ۹۱ وارد اقتصاد کشور می شد ، نیمی از آن یعنی ۵۰ میلیارد دلار محقق شد ، سال گذشته کشور از حالت اتکا به نفت خارج شد و هم اکنون نیمه نفتی است که بایک حرکت جدید در سال ۹۲ باید اقتصاد را کاملا از نفت رها کرد.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72905

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر