4

طرح جدید مسکن؛خانه‌های ویلایی در زمین‌های مرده

  • کد خبر : 74042
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۸:۴۹

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح اعطای زمین و تسهیلات ساخت و ساز در زمین‌های مرده زراعی اطراف روستاها، در جهت حمایت از مهاجرت معکوس ـ از شهر به روستا – خبر داد.

علیرضا تابش شرط اعطای زمین و تسهیلات برای احداث واحدهای سکونتی – که پیش از این قرار بود در قالب طرحی با عنوان باغ ویلاها، در حومه مناطق شهری اجرایی شود – را تامین زمین مورد نیاز و همچنین مهاجرت متقاضی از شهر به روستا عنوان کرد و گفت: این طرح برای روستاها در حال بررسی و برنامه‌ریزی است و فعلا برای شهرها چنین برنامه ای نداریم. تابش همچنین در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران از انعقاد تفاهم نامه ای به منظور حمایت از ساخت واحدهای مسکونی روستایی مخصوص گردشگری با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور خبر داد و تصریح کرد: هر یک از روستاییانی که خواهان مشارکت در این طرح باشند می‌توانند به جای استفاده از یک وام نوسازی روستایی، از دو فقره وام بهره‌مند شوند تا یک واحد سکونتی برای سکونت خود و یک واحد دیگر برای اجاره به گردشگران احداث کنند. این در حالی است که سال گذشته، بنیاد مسکن، ۲۱ هزار و ۶۲۵ قطعه زمین روستایی در روستاهای کشور واگذار کرده و همچنین واگذاری ۲۲ هزار و ۱۱۴ قطعه دیگر را برای سال ۹۲ در دستور کار قرار داده است.

آغاز فاز دوم بازسازی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان

رییس بنیاد مسکن همچنین با اعلام خبر اتمام فاز اول بازسازی‌ها در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، گفت: در فاز اول، نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده به میزان ۶۰ تا ۱۰۰ درصد، در دستور کار قرار گرفت که طی آن تا قبل از پایان سال ۹۱، نزدیک به ۱۰ هزار واحدی که در برنامه فاز اول نوسازی قرار داشت، به طور کامل ساخته و به مردم تحویل شد.

تابش با اشاره به وجود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بیش از ۶۰ درصد تخریب شده در ۳۰۶ روستای زلزله زده آذربایجان شرقی، افزود: همزمان با نوسازی این واحدها، برنامه‌ریزی و ساخت سکونتگاه‌های دامی نیز به منظور حمایت از معیشت مردم زلزله زده انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۰ هزار کانکس اسکان موقت در مناطق زلزله زده نصب شد که هم اکنون بخشی از فضای مسکونی این افراد را به خود اختصاص می‌دهد و افراد می‌توانند از آن با عنوان مکان هایی برای کسب و کار هم استفاده کنند.
رییس بنیاد مسکن، همچنین با اعلام خبر آغاز فاز دوم بازسازی‌ها در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی گفت: دور دوم بازسازی‌ها در مناطق زلزله زده از ابتدای سال جاری آغاز شده و براساس برنامه ها، بازسازی فاز دوم هم تا مرداد ماه یعنی سالگرد وقوع زلزله، به پایان خواهد رسید.

بنیاد مسکن ۳۵۰ هزار مسکن مهر می‌سازد

تابش همچنین، در تشریح عملکرد بنیاد مسکن در حوزه ساخت مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر گفت: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که عملیات احداث آن بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شد، ساخت ۳۵۸ هزار واحد مسکونی در دستور کار بنیاد قرار گرفت که از این تعداد تاکنون ۳۲۴ هزار واحد در مرحله اجرای فونداسیون، ۳۰۹ هزار واحد در مرحله پرداخت قسط اول، ۲۹۷ هزار واحد در مرحله اجرای اسکلت، ۲۵۹ هزار واحد اجرای سفت کاری و ۲۰۹ واحد اجرای نازک کاری قرار دارد.
وی ادامه داد: از مجموع این تعداد، تا به امروز، ۱۷۶ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و ۲۳ هزار واحد هم آماده افتتاح است. رییس بنیاد مسکن، تکمیل و افتتاح واحدهای باقی مانده را منوط به همکاری به موقع و موثر بانک مسکن دانست و اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال ۹۲ کلیه واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تکمیل و افتتاح خواهد شد.

دنیای اقتصاد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74042

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر