3

پیام روشن آمریکا به ایران

  • کد خبر : 76492
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲

چاک هیگل، در بدو ورود به سرزمین های اشغالی، در مورد معامله تسلیحاتی اخیر آمریکا گفت: «فکر نمی‌کنم جای هیچ سؤالی باقی باشد که این پیام روشن دیگری برای ایران است.»

سایت دویچه وله(DW) نوشت: «چاک هیگل روز یکشنبه اولین دیدار خود از اسرائیل به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا را آغاز کرد. اسرائیل نخستین توقفگاه هیگل در سفر یک هفته‌ای وی به خاورمیانه است.»

بنابر این گزارش، در آستانه ورود هیگل به تل‌آویو خبرنگاران از وی درباره معامله تسلیحاتی آمریکا با اسرائیل سؤال کردند. خبرنگاری پرسید که آیا معامله تسلیحاتی میلیاردی با اسرائیل این پیام را در بردارد که حمله نظامی هنوز یک گزینه است. هیگل گفت: «فکر نمی‌کنم جای هیچ سؤالی باقی باشد که این پیام روشن دیگری برای ایران است.»

به گزارش رسانه‌های آمریکا، دولت این کشور درصدد است اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را مجهز به تسلیحات ضروری برای مقابله با ایران کند و از این رو در حال انجام معامله تسلیحاتی‌ ۱۰ میلیارد دلاری (۷،۷ میلیارد یورو) با این سه کشور است. طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا، هیگل در سفر خود به خاورمیانه درباره جزئیات این معامله به بحث با مقام‌های این سه کشور خواهد پرداخت.

سفر هیگل به سرزمین های اشغالی به‌ خاطر انتقادی که برخی نمایندگان کنگره آمریکا به هنگام انتصاب وی به عنوان رئیس پنتاگون داشتند، از اهمیت خاصی برخوردار است. گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در آن زمان مخالف بودند که هیگل وزیر دفاع آمریکا شود. آنان می‌گفتند که این سناتور سابق جمهوری‌خواه دارای “تمایلات ضد اسرائیلی” است. اما هیگل همواره این اتهام را رد کرده است.

همچنین این پرسش در مورد او مطرح بوده که آیا موضعی به قدر کافی سخت در برابر ایران از خود نشان خواهد داد یا نه. هیگل بارها تکرار کرده است که او از تحریم‌های آمریکا و جامعه بین‌الملل علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.

برخی گروه‌ها از هیگل انتقاد کرده‌اند که برای اشاره به گروه‌های طرفدار اسرائیل که می‌کوشند بر قانونگذاران آمریکا تاثیر بگذارند، از مفهوم “لابی یهودیان” استفاده کرده است. هیگل در پاسخ به آنان، پوزش خواسته و گفته است که دیگر این مفهوم را به کار نخواهد برد.

سفر هیگل به سرزمین های اشغالی یک ماه پس از سفر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، به اورشلیم (بیت‌المقدس) صورت می‌گیرد. در آن موقع اوباما کوشید به اسرائیل اطمینان دهد که آمریکا از امنیت اسرائیل حمایت خواهد کرد. وی همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان شد.۱۰۶

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=76492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر