1

هتک حرمت زنان آواره سوری

  • کد خبر : 78810
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۸:۳۳

یک عالم سوری گفت: چرا جامعه جهانی چشمان خود را بر روی به تاراج رفتن سرمایه های ملی سوریه بسته است و چرا نمی بینند که زنان و دختران سوری در ترکیه و اردن هتک حرمت می شوند و حتی به دلار خرید و فروش می شوند.

 

در دومین روز از نشست علما و بیداری اسلامی دو تن از علمای سوریه ای سخنرانی کردند که یکی از آنها شیخ علاء الدین زعتری ، نماینده مفتی سوریه بود.

وی گفت: با وجود رنج ها و مشکلاتی که  در سوریه متحمل شدیم اما باید به خاطر داشته باشید که ما هم بخشی از سرزمین عرب و اسلام هستیم .آیا ما می توانیم با وضعیت فعلی سازگاری داشته باشیم و آیا توانسته ایم از گذشته دو و نزدیکمان درس بگیریم.

زعتری در بخشی از سخنان با اظهار نارضایتی از وحدت کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: در صد سال پیش هر مسلمانی می توانسته به راحتی و بدون ویزا به هر کشور اسلامی سفر کند ولی متأسفانه امروز میان مرزهای  خود را با سلاح و هواپیماهای پیشرفته پوشانده ایم و حتی برای رفتن به حج عمره نیز به مجوز نیاز داریم.

وی ادامه داد: مکه سرزمینی مقدس برای همه مسلمانان است ولی متأسفانه سال گذشته مرزهای مکه برسوری ها   بسته شد. مگر گناه افراد چیست، چرا شهروندان عادی سوریه ای نمی توانند به این سرزمین سفر کنند. مگر نه اینکه در سرزمین های ما تنوع زیستی وجود دارد . اجازه دهید به خاطر فتواهایی که خودمان علیه یکدیگر صادر می کنیم و به واسطه آنها سختی های زیادی را متحمل سایر کشورها می کنیم کمی سنجیده تر فکر کنیم .

نماینده مفتی سوریه در پایان خاطرنشان کرد: عده ای به دنبال فتواهای تحریک آمیز به سوریه آمده و فرزندان امت اسلامی را به خاک و خون کشیده اند. به هر حال ما امیدواریم راهی برای بهبود اوضاع در سوریه پیدا شود . خصوصا اینکه جمهوری اسلامی ایران در این گردهمایی بزرگ تلاش می کند تا راهگشای چنین مسائلی باشد.

همچنین در بخش دیگری از این نشست شیخ زکریا سرایه ،  یکی از علمای سوریه ای با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خواستار کنار گذاشتن اختلافات میان مسلمانان شد و گفت: ما نباید با یکدیگر درگیر شویم زیرا در این صورت توان خود را از دست خواهیم داد.

وی ادامه داد: در حالی که برخی درگیر مجادله با یکدیگر هستند در بسیاری از کشوهای اسلامی مسلمانان به دست برادران خود کشته می شوند و این در حالی است که سایر مسلمین تماشاگر آن هستند.

این عالم سوری تصریح کرد: ما می بینیم در عراق ، لیبی، سومالی، لبنان، افغانستان و پاکستان ، تونس و بسیاری از کشورها چه اتفاقاتی رخ می دهد و همه توصیه می کنند در این کشورها میان مردم و دولت صلح ایجاد شود و در خصوص سوریه و رژیم صهیونیستی نیز پیشنهاد سازش می کنند. ولی چطور است که همین مدافعان حقوق بشر صلح و سازش را برای ملت و دولت سوریه تجویز نمی کنند .

زعتری با بیان اینکه سوریه راه مقاومت علیه دشمنان اسلام است خاطرنشان کرد: از آنجایی که این کشور به خواسته رژیم صهیونیستی گردن نمی نهد با آن مخالفت می کند.

وی در پایان با ابراز خشم و انزجار از وضعیت مردم سوریه ، گفت: چرا جامعه جهانی چشمان خود را بر روی به تاراج رفتن سرمایه های ملی سوریه بسته است. و چرا نمی بینند که زنان و دختران سوری در ترکیه و اردن مورد تجاوز قرار می گیرند و حتی به دلار خرید و فروش می شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر